Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Heeft die club een website Onno. Ik wil ook wel eens komen.

Hoi Carl,

Gezellig ik ben begin dit jaar ook lid geworden van die club en het bevalt prima.

Je hoort dan weer eens sets die je niet snel in de winkel ergens tegen zal komen en je spreekt dan ook weer eens met anderen die de zelfde hobby hebben.

Groetjes George.

Gistermiddag kwam ik weer eens op het idee om de DT eens een goede schoonmaakbeurt te geven, dus arm eraf en goed schoon gemaakt en ook het element aan de binnenkant de stof heel voorzichtig met een zacht penseeltje verwijderd.

Daatna de platter eraf, lagerhuis schoon gemaakt en nieuwe Teflon

(...) Met een vaste borstelarm kan ik dan gewoon even weglopen en het apparaat helemaal zelf zijn werk laten doen.

Zou dat luiheid kunnen zijn..... :confused::unsure::rolleyes::lol:

Beste Miracle,

Een vaste borstelarm kan resonanties van een grammofoonplaat dempen, die door de arm, plaat en draaitafel samen in criminele samenspanning zijn veroorzaakt. Vooral wanneer die vaste borstelarm een natte is (Lencoclean, Hecoclean).

Guest kikkervisje
(...) Met een vaste borstelarm kan ik dan gewoon even weglopen en het apparaat helemaal zelf zijn werk laten doen.

Zou dat luiheid kunnen zijn..... :confused::unsure::rolleyes::lol:

Beste Miracle,

Een vaste borstelarm kan resonanties van een grammofoonplaat dempen, die door de arm, plaat en draaitafel samen in criminele samenspanning zijn veroorzaakt. Vooral wanneer die vaste borstelarm een natte is (Lencoclean, Hecoclean).

KUch, kuch Miracle heeft het hier over zijn platenwasch machine!

Gistermiddag kwam ik weer eens op het idee om de DT eens een goede schoonmaakbeurt te geven, dus arm eraf en goed schoon gemaakt en ook het element aan de binnenkant de stof heel voorzichtig met een zacht penseeltje verwijderd.

Daatna de platter eraf, lagerhuis schoon gemaakt en nieuwe Teflon

Guest tubejack

Hahahah ik "sop" ook regelmatig hoor ik hou van een frisse WC :D

Verder krijg ik ook wel eens een tuner die ietwat onfris ruikt of er uit ziet :D

De KT-8300 waar ik nu naar luister.... getver :blink:

Vandaag lekker fiel bezig, ben begonnen met het in elkaar zetten van mijn nieuwe preamp.

E.e.a. in een relaxed tempo, planning = v

Klein audiofiel middagje: even mijn inventaris aan ECC83 buizen vergeleken in de phonotrap.

Ik had er oorspronkelijk Philips Miniwatt in zitten -die zitten er nu weer terug in :)

Ik was benieuwd naar de JJ's die ik ook nog had, maar daar schrok ik eigenlijk een beetje van. Een tijd terug hadden die mijn voorkeur boven Philips, maar ik vond ze nu wel heel helder en een beetje hard, wel hele duidelijke plaatsing, maar -excusez le mot- een beetje transistorachtig.

In mijn stash zat ook nog Matsushita, was nooit van plan om ze te gaan gebruiken, maar je weet natuurlijk nooit, en als ik dan t

Guest tubejack
Vandaag de kerstboom opgetuigd. Op een of andere manier klinkt alles heel sfeervol.

Wat een kerstboom al niet met de akoestiek kan doen. Zeker als het een echte boom is kan dat een behoorlijk verschil maken.

Ik heb een

Vandaag de kerstboom opgetuigd. Op een of andere manier klinkt alles heel sfeervol.

Wat een kerstboom al niet met de akoestiek kan doen. Zeker als het een echte boom is kan dat een behoorlijk verschil maken.

Als ie dood is snij ik er sjoelschijven van voor op mijn versterker... :lol:

Guest tubejack

Ik heb mijn eigen Philips 22AH673 neergezet speciaal voor de feestdagen, hij is nog niet helemaal ingespeeld

en 100% betrouwbaar, maar het geluid is heel goed, maar b

lekker de top 2000-of zo aan het beluisteren. ik wil van de kerstman een Cd speler die net zo goed klinkt als mijn tuner. ahhhh please :rolleyes:

groet

Dat is heel makkelijk hoor. Koop een FM-zendertje (een lichte, zodat je de buurt niet stoort) en sluit daar je cd-speler op aan. Vervolgens stem je je tuner af op dat FM-zendertje en kan je genieten van je eigen cd's op tunerkwaliteit...

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...