Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

WanFie
 Share

Recommended Posts

ik constateer dat de Bybee's per stuk hun werk afkunnen, en er geen twee nodig zijn. das iets anders dan jouw samenvatting. er zijn er geen twee nodig om een tegel te evenaren dus..

ik zou voorts nog wat relativerends kunnen zeggen over de prijs-effect verhouding van Bybee versus tegel. zij het dat ik dat niet relevant vind: ik vind ze beiden onmisbaar.

groet

Ik denk dan wol er onder elke luidspreker ééntje wil leggen  ;)

Ik denk dan wol er onder elke luidspreker ééntje wil leggen  ;)

Maar als het effect gewoon door werkt naar boven dan kan je de speakers toch ook gewoon bovenop elkaar zetten. :P

Spaar je mooi een tegel uit  :D .

Op my hiend mooie foto, highend munchen,

naim met Focal dat word de het klapper van de dag

En ik mis elk jaar op highend de speaker uit de stenen tijdperk, manger was weer van de partij, meetechnisch en gehoor matig een topie,

Mvg wol

Ps lees de blog van hiffi maastricht

De links van Wiel's bronnen:

Ben vandaag bezig om muziek uit te zoeken voor een demo aan het einde van de maand bij de AVMN.

Loop ook wat oude platen na die nog van mijn ouders zijn geweest.

Wel erg leuk dat oude sentiment.

Heb nu dit opstaan best wel leuk om weer terug te horen.

BEPPIE-NOOY-S-AMSTERDAMS-VOLKSTONEEL-997

De Jantjes, Rooie Sien, Bleke Bet, Oranje Hein

Denk alleen dat ik deze donderdag maar niet mee neem.  :D

Edited by Moderator2
Naampjes erbij

Ben vandaag bezig om muziek uit te zoeken voor een demo aan het einde van de maand bij de AVMN.

Loop ook wat oude platen na die nog van mijn ouders zijn geweest.

Wel erg leuk dat oude sentiment.

Heb nu dit opstaan best wel leuk om weer terug te horen.

BEPPIE-NOOY-S-AMSTERDAMS-VOLKSTONEEL-997

De Jantjes, Rooie Sien, Bleke Bet, Oranje Hein

Denk alleen dat ik deze donderdag maar niet mee neem.  :D

Beste Kappa,

Het kan voor het luisterpubliek een verademing en een openbaring zijn om èchte stemmen, een ècht pierement en een ècht schippersklavier te horen!

Bij al die geprocesste studio-opnames van tegenwoordig weet je toch nooit hoe het zou móeten klinken?

(Van "De Jantjes" m.n. zijn overigens wel nieuwere, uitstekende opnamen te vinden. Met Willeke Alberti als Na Druppel, bijvoorbeeld.)

"Woke up this mornin'...."

Gisteren mn Fender Blues Jr versterker (die ik gebruik voor blues harmonica) gemodificeerd en van nieuwe eindbuizen voorzien, ook een leuke aanleiding om eens in de buizentechniek te duiken. Toonregeling aangepast, instelbare biasregeling gemaakt en de reverb aangepast. De rauwe en dunne klank is helemaal weg, hij klinkt nu lekker vet - dat was de moeite dubbel en dwars waard!

Nu een lekkere bluesplaat opzetten en meejammen..

Het was niet helemaal mijn eigen idee en ik heb een berg informatie van internet kunnen halen. De BJr is een lastig ding om te repareren of te modificeren; heel lastig om uit elkaar te halen en weer in elkaar te zetten, maar wordt oa met filmpjes op youtube in detail uitgelegd. De schakelingen zijn vrij simpel dus de aanpassingen zijn vrij overzichtelijk. Er worden zelfs kant en klare modkits aangeboden en Fender laat het allemaal vrolijk gebeuren. (Zou ik ook doen: omzet is omzet en Fender blijft populair)

(...) En ik mis elk jaar op highend de speaker uit de stenen tijdperk (...)

Beste Vintagemod,

Mag ik aannemen dat je de Perfect Performer "SoundStone" types bedoelt?

Die zul je daar blijven missen.

Die moet je elders zoeken, als je ze wilt vinden.

Als een luidsprekerbouwer een redelijke, eerlijke prijs berekent voor zijn producten,

en hij betaalt netjes zijn toeleveranciers en zijn belasting,

kan hij onmogelijk meedoen aan zo'n high-spend manifestatie!

Heb jij wel een idee wat een stand daar kost?

Dan organiseert de heer Feenstra toch gewoon een eigen beurs in de boerderij...  Soep erbij. bbq wellicht etc.   ;)

Lijkt me nog best leuk. Wel een paar andere NL speaker bouwers en/of audio fabrikanten uitnodigen voor de variatie...

Edited by Duck-Twacy

Op de vrijmarkt gekocht voor e5 :D

Schoongemaakt en gepoetst en draaien maar.

De lift deed het niet en de pitchregeling was niet goed in te stellen.

Nu draait het ding goed met het Philips gp400 elementje. :)

33vdrhw.jpg

Dank je.

Er is nog wel een probleempje wat opgelost moet worden.

De arm loopt op het einde van de plaat een stukje terug voordat hij omhoog gaat,verder is alles ok.

Morgen zal ik daar eens naar kijken.

.

Ik was in een muziekwinkel, daar hing een Teufel luidspreker. Het merk dat alleen verkoopt via het internet. zonder hifidealer. Er zijn vaak goede recensies van terug te vinden. Nu hoorde ik maar 1 zo'n luidspreker. Dus indicatief is het niet om de set te beoordelen, maar het viel me eigenlijk wat tegen. Heeft iemand het in een nette stereo opstelling ooit gehoord?

Dank je.

Er is nog wel een probleempje wat opgelost moet worden.

De arm loopt op het einde van de plaat een stukje terug voordat hij omhoog gaat,verder is alles ok.

Morgen zal ik daar eens naar kijken.

.

Nu is hij 100% werkend.

Klinkt lekker met het Benz gold element. :)

Gisteren bij de AVMN een demo gehad met alleen analoge bronnen. Gegeven door de frumleden Audiofreak en Kappa7.

Wat een heerlijke sound kwam er uit de set zeg. En nog leuke verteld hoe het allemaal in elkaar stak ook.

Goed gedaan mannen.

Ik zou zomaar over gaan op analoog als de WAF en de inrichting van mijn woonkamer dat toelieten.

Groet,

Leobus

Hoi Leo,

Ik vond het ook een top avond en erg leuk om zo eens te doen.

Wij als ik ook voor Onno mag spreken waren erg tevreden met het uiteindelijke resultaat.

Hier nog even een paar foto's van de opstelling.

P1070107_zpsozgyw94k.jpg

P1070106_zpsh2u9wwo7.jpg

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...