carl Posted 21 oktober 2015 Report Share Posted 21 oktober 2015 ferrietringen slopen je geluid (ik heb ze enkel nog tussen trafo's en voedingen voor digitale dingetjes zitten). Ik denk dat je een punt hebt Rob. Ik heb ze indertijd ook weggehaald. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 21 oktober 2015 Report Share Posted 21 oktober 2015 vandaag wilde mijn zoon zijn 'gramofon' - https://gramofon.com - horen via mijn boeltje. dus aangesloten op een lijn-ingang van de voorversterker. en dan spotify muziekjes 'draaien'. ja en dan .... ik kan niet anders zeggen dan dat ik verbaasd was. 50 euro. als ie eenmaal warm is (en een Bybee dingetje erop, is ie ook gevoelig voor) doet ie niks opzichtig mis. ik ga geen audiofiele termen bezigen, maar het is prima te genieten. naar mijn mening beter dan een ongemodificeerde Marantz SA11 die een kapitaaltje moest kosten. het klinkt ook duidelijk niet als een zwaar verbouwde SA11 maar dat is geen redelijke vergelijking. wat ik hoor aan tekorten, kon nog wel eens flink bijtrekken met een wat leukere voeding (deze past precies: audio-creative.nl/projecten/zelfbouw-voeding-voor-squeezebox). leerzaam weer. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 22 oktober 2015 Report Share Posted 22 oktober 2015 Leuk Rob Mijn audiiofiele dag. Het is opmerkelijk hoeveel oude topics gelezen worden. Ik heb een manier gevonden hoe ik oude links van Guest_tubejack_* kan herstellen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 22 oktober 2015 Report Share Posted 22 oktober 2015 (edited) Mijn audiofiele dag bestond uit de aankoop van een paar fraaie Solid Steel standaards voor de Cabasse Galiotes. Een LS steunt daarbij op twee palen die af te vullen zijn met zand. Zo'n paar mini monitoren is eigenlijk wel ideaal in de huiskamer. Met deze standaarden zien LS er niet massief uit. Je kan er nog net doorheen kijken. Nu nog wat experimenteren met het vullen van de standaarden. Edited 22 oktober 2015 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 22 oktober 2015 Report Share Posted 22 oktober 2015 nog een subwoofer erbij? magneetjes zijn binnen. 45*30*8mm. die dingen zijn gevaarlijk sterk, zeker als je er 2 samenbrengt. even denken hoe ik dit verantwoord ga toepassen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 22 oktober 2015 Author Report Share Posted 22 oktober 2015 Met de afstand, neemt het magnetische sterk af. Een stukje massief karton scheelt al veel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 22 oktober 2015 Report Share Posted 22 oktober 2015 nog een subwoofer erbij? magneetjes zijn binnen. 45*30*8mm. die dingen zijn gevaarlijk sterk, zeker als je er 2 samenbrengt. even denken hoe ik dit verantwoord ga toepassen. Zow, je hebt ook niet de kleinste gekocht, daar kun je je fiets aan ophangen I.i.g. beslist een veiligheidsbril dragen! Als ze op elkaar klappen kunnen ze uit elkaar spatten en dat heeft ongeveer het effect als een schot hagel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 22 oktober 2015 Report Share Posted 22 oktober 2015 nog een subwoofer erbij? In de huiskamer staat nu een leuke classic set met gerenoveerde Quad 33/303, Thorens 160.1 en Cabsse Galiotes en op zolder het echte geschut. Overigens zijn het mooie dingen die Galiotes. Lees ook de review op Puresound. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 22 oktober 2015 Report Share Posted 22 oktober 2015 ja Pjotr dank, ik heb me ingelezen, dit is link. even goed bekijken hoe ik dit goed stabiel bevestig en niet riskeer dat ze uit mijn handen vliegen en tegen elkaar klappen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 24 oktober 2015 Report Share Posted 24 oktober 2015 Nou vooruit dan... Luie dag. TV aan. Youtube op smartphone en die stuurt de TV aan. De TV zit optisch aan de DAC. Ik geniet van wat er allemaal op youtube staat. Zoek op "audiophile" en je krijgt al leuke playlisten. Maar ook bijvoorbeeld blind auditions van The Voice kunnen op het geneuzel na erg mooi zijn. De kwaliteit van de live band en het geluid (Holland) zijn subliem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 24 oktober 2015 Report Share Posted 24 oktober 2015 Ik was vanavond in het Zaan theater, mijn ega had kaartjes gewonnen... Frédérique Spigt, Annet Malherbe & band - Elvis never left the building. Spigt en Malherbe en hun band brengen een de aan The King ... Heel leuke avond met liedjes van Elvis op een bijzondere manier gebracht, waarbij niet geprobeert werd zijn stem te imiteren. De stemmen van Frédérique en Annet vullen elkaar mooi aan. Maar ook appart stonden ze hun mannetje .... eh vrouwtje. Een deel van de bandleden waren hun eigen kids. Heerlijk muziekaal, mooie bas, drum en Hammond orgel en een waanzinig goede lead gitaar. Erg mooi en vooral duidelijk geluid. Het plezier spatte eraf. Top avond! De beste dingen krijg je voor niks Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 25 oktober 2015 Report Share Posted 25 oktober 2015 Zow, je hebt ook niet de kleinste gekocht, daar kun je je fiets aan ophangen Met een hedendaagse fiets zal dat toch niet meevallen, vermoed ik En dat heeft niet zo veel met het gewicht te maken (al zijn de meeste fietsen wel achterlijk zwaar, maar dat is een ander verhaal)... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 25 oktober 2015 Report Share Posted 25 oktober 2015 (edited) Ik mag zelfs niet stofzuigen dus ik heb mijn activiteiten in mijn nieuwe luisterkamer op zolder maar even gestaakt en de zaak opgeborgen. Gisteren en vandaag rustig bezig geweest met de installatie van een classic set in de huiskamer. Het gaat dan om Cabasse Galiotes met actieve bascompensator op een gemodificeerde Quad 303 eind, Quad 34 voor en als bronnen de Hanze gemodificeerde Thorens 160.1 met Denon 160 element en Meridian 506. 20 CD speler. Nog even geëxperimenteerd met een Quad 304 eind en Quad 33 voor. Persoonlijk schat ik de oudere (1972) Quad 303 eind iets hoger in dan de 304. De nieuwere 34 daarentegen weer hoger dan de 33. Met subsonic filter, mono knop, ruis filters en regelbare Loudness en tilt regeling is de 34 praktisch gezien misschien wel de ideale phono voorversterker. De 33 kreeg ik overigens niet aan het spelen. Verder denk ik dat de Thorens platenspeler wellicht meer kleurt dan de Meridian CD speler. De platenspeler klinkt toch heel wat aanstekelijker. De set klinkt natuurlijk minder dan de high end set maar wel zeer muzikaal. Wat uiterlijk betreft zeer vrouwvriendelijk. PS ik wil de standaards vullen met zilverzand. Even kijken of mijn vrouw daar bij helpt. Edited 25 oktober 2015 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 28 oktober 2015 Author Report Share Posted 28 oktober 2015 Zoals hier al geschreven, was ik gisteren bij Sonore. Daar had ik wat flinterdun draad meegekregen om wat te experimenteren. Het draad bestaat een aantal haardunne apart geïsoleerde strands (vlg Cock met glas geïsoleerd). Bovendien is de hele draad nog met textiel geïsoleerd. Het hele draadjes is zo dik als naaigaren . En daar heb ik vandaag een setje interlijks voor de draaitafel van gemaakt. Twee keer 80 cm vier van die draadjes gevlochten. Wat een gepruts, is het met massief draad al lastig om fatsoenlijk te vlechten, met dit spul was het nog lastiger. Vooral omdat het draad nogal kwetsbaar is. Vooral de textiel isolatie houdt het niet altijd tijdens het vlechten. Op een aantal plaatsen zie je de aders dan ook zitten. Gelukkig zijn ze nog apart geïsoleerd. Maar het is dus gelukt. En dan moet die isolatie nog van de strands worden "gehamerd" daarna vertinnen en in de pluggen solderen. De totale kabel is nu ongeveer 0,5 mm breed. Is heb er dus maar aquariumslang omheen gedaan. Dat kun je mooi in de pluggen vastzetten zodat de draadjes niet belast worden. En dan is het altijd...?? Gaat het lukken zonder afscherming? Aansluiten dus maar. En zowaar, het werkt. Maar helaas aan de linkerkant een vette brom. Links niet... vreemd. Het element zal wel met een pen aan massa hangen een aardlus dus. Dan die massadraad maar los. En de brom is weg. Nu speelt het dus. De eerste indruk is goed. Maar met een LP gespeeld ga ik nog niks over de klank zeggen. Eerst maar eens aan wennen en "inspelen". Maar ik maak met dit draad nooit meer een tweede set. Dat is dus echt niet te doen. De lusjes zijn ongeveer 0,5 mm misschien 1 mm. In het laatste geval heb ik 1600 keer een draadje tussen de andere gevlochten. Gelukkig waren het maar 4 draadjes en heb ik wat ervaring, maar dit is toch wel erg priegelwerk. Maar wel... mooi audiofiel bezig geweest. Cock, nog bedankt voor de draadjes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 28 oktober 2015 Report Share Posted 28 oktober 2015 En als je ze gewoon recht zou aansluiten wellicht pakt dat goed uit bij dun Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 28 oktober 2015 Author Report Share Posted 28 oktober 2015 En als je ze gewoon recht zou aansluiten wellicht pakt dat goed uit bij dun Wie weet, Cock waarschijnlijk. Maar voor mij was het experiment om met dat naaigaren te vlechten. Nu draait LA4, en ik moet zeggen dat ik toch wel erg veel detail hoor. Al is het qua dynamiek nog geen Fat Bob met Eminent arm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 29 oktober 2015 Report Share Posted 29 oktober 2015 (edited) vanwege een afgezegd lang weekeind Frankrijk (vriendin verzwikte haar enkel) nu muziek. een uurtje de oven warmgestookt. Neil Young unplugged op cd. Hij zingt hier in de kamer. so happy. Edited 29 oktober 2015 by robx Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 31 oktober 2015 Report Share Posted 31 oktober 2015 Mijn A D... Al 2 weken niet gesleuteld aan het interne. Goed bezig EL34 ultralineair. Perfect gewoon. Gewoon perfect. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 31 oktober 2015 Report Share Posted 31 oktober 2015 Al 2 weken niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 31 oktober 2015 Report Share Posted 31 oktober 2015 (edited) al een jaar niet gesoldeerd Edited 31 oktober 2015 by robx Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 1 november 2015 Report Share Posted 1 november 2015 nou het is heel simpel: het boeltje klinkt zo goed dat de lust tot solderen me vergaan is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 1 november 2015 Report Share Posted 1 november 2015 Weer een oude link hersteld in dit topic van mijn oude website naar mijn nieuwe. http://www.high-endforum.nl/topic/10128-weer-n-audiofiele-dag/page-487 Uit 2013 Er is niet zoveel veranderd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 1 november 2015 Author Report Share Posted 1 november 2015 Oops.. Ruim 728000 hits op dit topic!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 1 november 2015 Report Share Posted 1 november 2015 Alleen de sponsoren geloven de tellers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 1 november 2015 Report Share Posted 1 november 2015 (edited) Wie weet, Cock waarschijnlijk. Maar voor mij was het experiment om met dat naaigaren te vlechten. Nu draait LA4, en ik moet zeggen dat ik toch wel erg veel detail hoor. Al is het qua dynamiek nog geen Fat Bob met Eminent arm. Maar binnen de beperkingen van je bestaande draaitafel wat zijn de ervaringen van je diy kabel? :-) Edited 1 november 2015 by Ivan10 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts