tomatamot Posted 28 november 2015 Report Share Posted 28 november 2015 CC = compact cassette. En doe niet zo mal, de nummers op deze uitgave zijn allang eerder uitgebracht. Op het album staat duidelijk vermeld dat dit concert hier voor het eerst is uitgebracht, op Lp en ook Cd. Dit concert is opgenomen en ook uitgezonden door de NDR, dus waarschijnlijk heb jij een heel zeldzaam cassette bandje. Proficiat, heel zuinig op zijn ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 28 november 2015 Report Share Posted 28 november 2015 Vandaag een mede-Olive gebruiker geholpen zijn kaduke schijven weer aan de praat te krijgen, en dat is gelukt. Hier draaien ze alledrie. Nu maar weer op de post, en snel verder met mijn eigen besognes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 28 november 2015 Report Share Posted 28 november 2015 Mooi Marc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 28 november 2015 Report Share Posted 28 november 2015 Op het album staat duidelijk vermeld dat dit concert hier voor het eerst is uitgebracht, op Lp en ook Cd. Dit concert is opgenomen en ook uitgezonden door de NDR, dus waarschijnlijk heb jij een heel zeldzaam cassette bandje. Proficiat, heel zuinig op zijn ! Ah, op die manier. Ik keek alleen naar de vermelde nummers en sprak daar mijn waardering over uit. Dat bandje is gewoon kopieën van zijn platen. Toen ik nog thuis woonde paste ik vaak op de kinderen van de buren 's-avonds (studeren en bijverdienen tegelijkertijd ). Buurman had een aantal van zijn platen, zijn vader was kapitein op de grote vaart geweest en had veel jazz platen uit de V.S. meegebracht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomatamot Posted 28 november 2015 Report Share Posted 28 november 2015 Ah, op die manier. Ik keek alleen naar de vermelde nummers en sprak daar mijn waardering over uit. Dat bandje is gewoon kopieën van zijn platen. Toen ik nog thuis woonde paste ik vaak op de kinderen van de buren 's-avonds (studeren en bijverdienen tegelijkertijd ). Buurman had een aantal van zijn platen, zijn vader was kapitein op de grote vaart geweest en had veel jazz platen uit de V.S. meegebracht. Blijft het IMHO toch wel een bandje waar je best zuinig op kan zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 30 november 2015 Author Report Share Posted 30 november 2015 Mijn audiofiele dag bestond uit het trekken van netwerkkabels, de NAS een verdieping lager te plaatsen en de muziek-PC in het rek te plaatsen. De muziek-PC is helemaal stil met z'n SSD en statische koeling. De NAS maakte nog wat geluid, dus die is om die reden uit m'n hok verbannen. De CD speler heeft hiervoor het veld moeten ruimen. Maaaaaar. hij staat in de buurt en kan altijd effe aangesloten worden. Ik draai tegenwoordig zo weinig CD's dat het ding net zo goed aan de kant kan staan. Van m'n muziek PC heb ik een WIFI hotspot voor 1 gebruiker gemaakt. Het tabletje communiceert nou rechtstreeks met die PC dus weer minder netwerkbelasting. Bovendien hoeft de WIFI range extender niet meer aan te staan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 30 november 2015 Report Share Posted 30 november 2015 Nou ja audiofiel,ik heb een Philips 829 platenspeler gehad en voor e35 een Jelco toonarmpje gekocht voor op de l75. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 30 november 2015 Author Report Share Posted 30 november 2015 Nou ja audiofiel,ik heb een Philips 829 platenspeler gehad en voor e35 een Jelco toonarmpje gekocht voor op de l75. Met die Jelco-armen is niks mis. Maar zet er eens een goede phonokabel aan. Dan weet je niet wat je meemaakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 30 november 2015 Report Share Posted 30 november 2015 Mijn audiofielt dag. Paar uur aan het prutsen met MPD op de Mac mini. Werkt leuk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 30 november 2015 Report Share Posted 30 november 2015 Met die Jelco-armen is niks mis. Maar zet er eens een goede phonokabel aan. Dan weet je niet wat je meemaakt. Ik heb verschillende interlinks om te proberen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 2 december 2015 Report Share Posted 2 december 2015 Ik dacht dat die Jelco interlink zo goed was? Ik heb hem met een andere naam erop geprobeerd en hij klonk prima. Marco en Roger waren er ook lovend over. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 2 december 2015 Author Report Share Posted 2 december 2015 Ik dacht dat die Jelco interlink zo goed was? Ik heb hem met een andere naam erop geprobeerd en hij klonk prima. Marco en Roger waren er ook lovend over. Slecht zal hij niet zijn, maar ik vraag me wél af waarom alle aarddraden met elkaar zijn doorverbonden. Zo kun je je element niet gebalanceerd aansluiten. De kabel die ik maakte met het draad van Sonore klinkt aanzienlijk opener en dynamischer. Misschien ook een kwestie van smaak. Een verstokt digitaal liefhebber moest zich na het horen van de draaitafel, wel 30 keer voorhouden... Ik koop geen draaitafel, ik koop geen draaitafel enz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 2 december 2015 Report Share Posted 2 december 2015 Ik heb de goedkoopste Jelco interlink die zit aan de zelbouw 12 inch met Denon 110 klinkt prima maar het zal ongtwijfeld beter kunnen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 2 december 2015 Report Share Posted 2 december 2015 Met die Jelco-armen is niks mis. Maar zet er eens een goede phonokabel aan. Dan weet je niet wat je meemaakt. Als je niet weet wat je meemaakt, is er iets mis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 2 december 2015 Author Report Share Posted 2 december 2015 Als je niet weet wat je meemaakt, is er iets mis. Met de oude of met de nieuwe kabel..?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 2 december 2015 Report Share Posted 2 december 2015 Waarschijnlijk met de nieuwe. De oude Jelco Is namelijk een erg goede kabel. Wijkt het geluid teveel af dan Is er waarschijnlijk iets niet in orde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 2 december 2015 Author Report Share Posted 2 december 2015 Waarschijnlijk met de nieuwe. De oude Jelco Is namelijk een erg goede kabel. Wijkt het geluid teveel af dan Is er waarschijnlijk iets niet in orde. Misschien omdat in mijn Jelco kabel de drie massa draden aan elkaar zaten? Dat lijkt je niet origineel. Het kan ook zijn dat mijn phonodraadjes beter bij mijn smaak passen. Open, dynamisch en natuurlijk. Of misschien beter bij het element en/of phonovoorversterker past. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 6 december 2015 Report Share Posted 6 december 2015 Mijn audiofiele dag bestond erin na 6 maand zonder platenspeler en phonoamp terug plaatjes te kunnen draaien ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 6 december 2015 Report Share Posted 6 december 2015 Mijn audiofile dag, bestond uit de viering, dat ik 300 dagen, geen enkel moment van upgradevirus heb mogen ondervindenen mijn audio-hobby, wekelijks een veelvraat is van muziekconsumptie (20 a 30 uren per week).En wat m.b.t. blijft dit ook zo..Ik lonk wel af en toe naar onderstaande combi (Unison buizenbak met Unison Max1 luidsprekers)maar puur uit luxe-probleem. Maar 2 sets in huize van Zomeren is me te gortig en mijn huidigeset wegdoen en vervangen, kost me teveel kapitaalafschrijving en dit heb ik er echt niet voor over.Mijn focus ligt echt meer op muziek en minder op de hardware Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 6 december 2015 Report Share Posted 6 december 2015 Heb je dat setje ergens kunnen beluisteren? Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 6 december 2015 Report Share Posted 6 december 2015 (edited) Heb je dat setje ergens kunnen beluisteren? Nog niet... Wel andere combi's m.b.t. hoogrendements/hoornspeakers i.c.m. buizenversterkers en moet zeggen, dat het wel een geheel andere sounding is, wat ik thuis heb maar wel zeer aanstekelijk / involving. Voordeel van bovengenoemde combi, is dat dit nog redelijk betaalbaar is en qua afmeting, in mijn huiskamer niet zal misstaan. Wel heel anders dan wat ik nu heb, zonder in termen van beter/slechter te praten, gelukkig ben ik niet zo kieskeuring en kan met vele sets/klanksignaturen goed leven. Ik geloof niet in slechte componenten en als de versterker + LS goed matchen en de luidsprekers goed matchen met je woonruimte, zijn er vele sets die mij kunnen bekoren. Terwijl anderen in hun audiohobby, veelal het in kleine stapjes "omhoog" tweaken van hun set als uitdaging zien, lijkt het mij veel interesanter, om eens een flinke side-grade te doen, over een geheel andere boeg en dan mijn muziek, weer eens heel anders te beleven. Het enige wat me weerhoudt is kapitaalvernietiging, mocht ik me huidige LS en AMP verkopen. (mijn streamer zal ik dan wel behouden als bron). Zo zal er toch wel gauw 3.500 - 4.000 euro extra op tafel bijgelegd moeten worden. Wellicht is het een idee om bij Audio21 eens een Bed & Breakfast i.c.m. Hifi-arrangement te regelen. Volgens mij hebben ze deze set daar staan (met veel andere mooie spullen) Edited 6 december 2015 by VANZOMERENG Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 6 december 2015 Report Share Posted 6 december 2015 Mijn audiofile dag, bestond uit de viering, dat ik 300 dagen, geen enkel moment van upgradevirus heb mogen ondervinden en mijn audio-hobby, wekelijks een veelvraat is van muziekconsumptie (20 a 30 uren per week). En wat m.b.t. blijft dit ook zo.. Je vorige post suggereert dat je toch een nieuwe injectie nodig hebt tegen het audiovirus Weet waar je geluk ligt, Gerrit! Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 6 december 2015 Report Share Posted 6 december 2015 Je vorige post suggereert dat je toch een nieuwe injectie nodig hebt tegen het audiovirus Weet waar je geluk ligt, Gerrit! Gewoon een luxe-probleem Met mijn huidige set doorgaan is geen straf Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 8 december 2015 Report Share Posted 8 december 2015 Je hebt een hoorn in huis gehad dus je moet kunnen inschatten hoe het bij je klinkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 9 december 2015 Report Share Posted 9 december 2015 Je hebt een hoorn in huis gehad dus je moet kunnen inschatten hoe het bij je klinkt. Yep, ik heb hier van Arden, de Tempesta 17 een paar weekjes op proef gehad en moet zegggen... een zeer plezierige speaker Dit was wel een speaker met een normaal rendement van ca. 88db/m en waarbij een buizenbak weliswaar mogelijk is maar van een geheel andere orde dan bovenstaande hoornluidspreker (94 db/m) By the way.. gevoelsmatig denk ik steeds, dat speakers met een zeer hoog rendement, beter in staat zijn een "live-gevoel" te kweken en beter in staat zijn om dynamieksprongen te volgen ? Of heb ik het mis.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts