Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Ik kreeg vandaag een Sansui SR-333 met Shure M95-ED.   Zit wat werk aan, maar een gegeven paard.   Maar is het wat?

Verder een TD-160 weer in top conditie gebracht. Lager was als nieuw.  Er zat een oude Grado G-1 element in.  Naald schoon gemaakt onder de microscope, ziet er weer prachtig uit.  

Leuk werk, klinkt heel fatsoenlijk  :)  

Ik heb net naalden besteld voor mijn Micro VF 3200 en Empire 888 elementen. Ben benieuwd hoe zoiets uit een ver verleden klinkt. En als het tegenvalt - jammer dan.

Edited by carl

Tingman je begint toch gelijk te krijgen vannacht op internet tuner geluisterd met verschillende streamer soorten, hij stak er boven uit, ik ga nog een tweede bestellen , die andere ga ik mode en ene laat ik origineel.

Je hoorde zelfs het verschil tussen wdr 3 servers tussen wdr 3 rein en wdr koln is mij nooit opgevallen.

Sd moet nog uitproberen, alleen op internet radio hoor ik aleen mp 3 en geen aac, mischien doe ik wat verkeerd bij dab heb ik wel aac 3, en wat haalt die voor en zenders binnen, nondeju.

Mvg wol

Ik wens je er plezier mee!

Hier ook nog steeds stomme verbazing over de 3d kwaliteit van het geluidsbeeld en de dynamiek.

Dat lijkt me baaie interessant te worden.
Ik ben indertijd begonnen met van die kleine audiostreamertjes van Noxon, Terratec en zo, met NAS als bron. Maar die deden toen geen flac of wav, en ik beet me vast in ogg. Ook voor klassiek waren ze matig geschikt.

Ik hoop het dingsigheidje binnenkort bij je te komen bewonderen/misprijzen. ^_^

Edited by mumsoft

Ben van plan het nòg goedkoper te doen. Ik heb nog een eee-pctje liggen. Chrome erbij, Tidal proberen, via de Brooklyn Dac, puur voor de leut.

Edited by mumsoft

Niet redden, ik? Tja, mijn stokoude suse daarop kan het niet, geen ondersteuning meer. Werd toch al tijd er iets anders op te zetten.

Die oerwoud-cd gaat mee naar Thingman, al vermoed ik dat het water dragen naar de zee is.

Na twee avonden prachtige muziek stortte de eindversterker in. plat, dood, jekjekjek. Afijn ik heb eerder dingen horen inspelen.

Vandaag rond de middag de boel aangezet. Hm het was niet zo akelig meer. Nu 6 uur later staan er echte mensen te zingen. De modificatie in de voeding van de eind-v laat zijn nut weer horen. De komende 2 weken zal het weer meer dan goed komen. Het is nou zóóó dynamisch. Raar hoor 60uF erbij per kanaal en zoveel verschil.

Intussen begint iets anders meer op te vallen: bij gemiddelde luistervolumes neigt het geluid naar links. Wat oefeningen met de multimeter bevestigen dit. Op hoge volumes is alles weer netjes in balans, maar ja dat kan niet de hele avond (buren). Hier moet even naar gekeken worden. Ik verdenk de volumeregelaar in de voorversterker (een TDK, maar toch).  

groet

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...