Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Tja,

Ik had het ook al gezien. Ik heb maar besloten vooral niet te reageren. Lekker in hun eigen sop gaar laten smoren.

Groet,

Leobus

Ja, ik snap dat afzijdig blijven wel, maar de enorme tegenstelling frappeerde me, en ook de volharding om naargeestig te doen over iets wat men niet heeft gehoord...

Maar goed, zowel de heksenjacht daar, als de goeroeverering hier doet m'n tenen krommen...

Des te merkwaardiger is het, als je in aanmerking neemt dat heel het onderwerp van ordeningsinformatie, ordeningstegels en andere onbewijsbare niet-electronische upgrades niet alleen daar floreren, maar er ook daadwerkelijk zijn geboren!

Edited by thingman

Ach, in het echt, zijn de meeste mensen aardig.  Vast niks te doen of zo.  ;)  Verder.  Wat is een: "goeroe" ?  Het zijn kwalificaties  die mensen aan anderen "toebedelen." M.i. iets waar de maker of bedenker niet om gevraagd heeft. Vaak zijn het dan ook nog mensen die om e.e.a. reden geen tijd of zin hebben om zélf wat uit te zoeken.  Tja :wacko: dan denk ik wel eens.... en bedankt he  :D 

Ik had gisteren een audiofile dag.  Ik heb wat van mijn eigen bouwsels gehoord bij Klaas Feenstra.  Best wel verbluffend wat zo' n gerestaureerde Leak Stereo 70 versterkertje  gekoppeld aan de grote Perfect Performers Sound Stone 30 voor een geluid geeft.  Het is m.i. echt de moeite waard om zelf te gaan luisteren.  Hoe je dat zélf kunt maken, staat op mijn site,  ik heb er toch geen tijd voor.  Maar ik kan je wel tips geven mocht mijn website niet duidelijk genoeg zijn.

Het gaat momenteel niet zo goed met Klaas.  Bezoek kan hij m.i. wel waarderen. Het was erg gezellig gisteren. :)

Ach, in het echt, zijn de meeste mensen aardig.  Vast niks te doen of zo.  ;)  Verder.  Wat is een: "goeroe" ?  Het zijn kwalificaties  die mensen aan anderen "toebedelen." M.i. iets waar de maker of bedenker niet om gevraagd heeft. Vaak zijn het dan ook nog mensen die om e.e.a. reden geen tijd of zin hebben om zélf wat uit te zoeken.  Tja :wacko: dan denk ik wel eens.... en bedankt he  :D 

Dat klopt helemaal Jack. Zonder volgelingen geen goeroe. Audiofiele goeroes hebben echter commerciële belangen, en het goeroeschap is een ideaal platform om die uit te bouwen, zoals je ziet. Totdat het voetstuk gaat wankelen; het maakt dan niet uit of de goeroe daar zelf op is gaan staan of dat volgelingen 'm erop hebben geplaatst, of iets van allebei.

Het gaat momenteel niet zo goed met Klaas.  Bezoek kan hij m.i. wel waarderen. Het was erg gezellig gisteren. :)

Dit vind ik belangrijker dan die grote bekken (laat ze zelf eens wat doen) van dat andere forum.

Ik had ook al eens gedacht aan een bezoekje, maar het is zo'n eind rijden. Misschien met een paar mensen, of lukt dat niet meer?

Het is zeker een end rijden Hans.   :wacko: De man heeft veel kennis en de nodige ongelijke levenservaring Vind het leuk om daar over te vertellen.

Dus als je de kans ziet zou ik zeker gaan.  Via de wayback machine op het internet kun je zo zijn oude website en adres gegevens vinden. 

Edited by Tubejack

Ik vind Cock juist goed bezig. De 'kritiek' zie ik als complimenten. Cock groeit in zijn rol. Het forum is aan de reacties te zien, wel eerst schieten en dan pas luisteren.

Dat vind ik ook.   Het heeft op zo' n moment geen zin, om met argumenten te komen.  Dat wordt vaak toch niet begrepen er is te veel emotie .

Ik maak het wel vaker mee, onlangs nog met een nieuw te vormen marathon groepje. Eem aantal jonge mensen willen Amsterdam lopen en zaten 

door elkaar heen te blaten.  Ik heb hem 4x keer gelopen en heb zelfs een complete foto rapportage gemaakt.    

Maar ja, je kunt pas mensen helpen, als ze geholpen willen worden.  Zo simpel is het.

Edited by Tubejack

Ik vind Cock juist goed bezig. De 'kritiek' zie ik als complimenten. Cock groeit in zijn rol. Het forum is aan de reacties te zien, wel eerst schieten en dan pas luisteren.

Ik begrijp het niet. Echt hélemaal niet. Ik heb de postings op het aangehaalde forum ook gelezen en het gaat echt nérgens meer over. Hoe komt het dat mensen achter het toetsenbord elke rem kwijtraken en zonder enige vorm van zelfcensuur zó de toetsen gaan indrukken. En het ergste vind ik nog: zonder dat iemand ook maar íets gehoord heeft. En "live" misschien aardige gasten met de nodige kennis, en dan zo meegaan in zo'n negatieve spiraal.....

Maar goed, we hebben het hier natuurlijk ook zien gebeuren, op andere vlakken, met bans voor tijdelijk of voor het leven.

Ik blijf me verbazen......  :(

• Members

Dat vind ik ook.   Het heeft op zo' n moment geen zin, om met argumenten te komen.  Dat wordt vaak toch niet begrepen er is te veel emotie .

[...]

Ik heb die onzin daar ook eens zitten lezen, wat ik niet begrijp, kun je werkelijk zo dom zijn? Ik mag toch aannemen dat als je de hele dag de tijd hebt om daar je ongezouten mening bijna op te dringen, je toch eerst minimaal de tijd hebt gehad om ingelezen te zijn?

Maar nee, er wordt 1 verkeerd gequote stukje uit een hele tekst gebruikt (Cock heeft dat trouwens nooit gezegd, dat was ik, en alleen naar degenen die al overtuigd waren maar niet zeker wisten of het op de eigen set net zo'n groot verschil maakte: ''om dat te proberen heb je geen week nodig, dit kun je in een avond uitvinden en dus ook beslissen'' waren mijn letterlijke woorden), en men gaat daar olijk mee aan de haal om iemand tot op het bot te willen afbranden. Dergelijke personen geven mij altijd het idee dat ze niet alleen vroeger op school al werden gepest, maar dat moeders de vrouw buiten het brood op tafel verdienen ook nog eens de broek in huis aan heeft.

Dergelijke misstanden, gebaseerd op noem het maar ongelooflijke knulligheid, blijft helaas altijd nog een tijdje doorsudderen. Ik heb ze daar al geprobeerd uit te leggen hoe de vork werkelijk in de steel zit, waarschijnlijk kansloos. Wel ben ik heel benieuwd hoeveel geletterde beledigingen nu mijn kant op gaan komen...

Ik ben dus ook in Limburg geweest en was behoorlijk onder de indruk. Roger heeft ze gekocht en ik zal ze zeker een keer mogen proberen als hij weer een keer op bezoek komt. Cock is verder een prima vent. Heel wat beter dan die azijnpissers.

• Members

[...]

Heel wat beter dan die azijnpissers.

Ik heb het daar dan ook weer precies een uur volgehouden, ze hebben daar echt niets beters te doen!

Laten ze zich daar maar flink belachelijk maken, ik heb gelukkig beters te doen...

Wisten jullie al dat de 2016 X-fi show in Veldhoven op 24- en 25 september wordt gehouden?

vandaag even binnengelopen bij Audiohuis Delft, verhuisd van Oude Delft naar Binnenwatersloot (< 5 min van NS Delft af).

Een grotere winkel, grote luisterruimte en een vergroot assortiment. Ik zag bijv. Stirling luidsprekers, en niet alleen de kleintjes. Volgende week vrijdag officiele opening, koffie en live muziek en zo.

Ga eens kijken als je kan. En nee ik heb geen enkele belang, maar laten we zuinig zijn op de resterende audio winkels.

groet

Ik begrijp het niet. Echt hélemaal niet. Ik heb de postings op het aangehaalde forum ook gelezen en het gaat echt nérgens meer over. Hoe komt het dat mensen achter het toetsenbord elke rem kwijtraken en zonder enige vorm van zelfcensuur zó de toetsen gaan indrukken. En het ergste vind ik nog: zonder dat iemand ook maar íets gehoord heeft. En "live" misschien aardige gasten met de nodige kennis, en dan zo meegaan in zo'n negatieve spiraal.....

Maar goed, we hebben het hier natuurlijk ook zien gebeuren, op andere vlakken, met bans voor tijdelijk of voor het leven.

Ik blijf me verbazen...... :(

van de paar mensen daar die steeds maar weer verder gingen met posten kun je zeggen dat het kwartje niet is gevallen en niet zal vallen. Ik weet genoeg. Neem van mij aan, in het eggie zijn ze niet anders. Het zit er niet in. Gewoon beperkingen.

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...