leobus Posted 1 april 2016 Report Share Posted 1 april 2016 Gisteren weer eens een audiofiele avond gehad bij de AVMN. Daar werd gedemonstreerd met een nieuw Nederlands merk luidspreker. Het merk was AEquo Audio. Ten eerste vond ik de presentatie perfect. Alles duidelijk verteld en gelardeerd met een presentatie op het scherm. Op alle vragen kwamen antwoorden en ik heb geen sprankje commerciële prietpraat gehoord. Petje af. En dan de speakers. Wat een prachtig geluid gaven die dingen. Een midhoog sectie met een Audio Technology middentoner en eh.... ik dacht een Seas tweeter. Daaronder, of eigenlijk erachter, een actief aangestuurde 10inch woofer van Peerless. Nou ben ik een fan van die Audio Technology middentoners, dus iets of wat bevooroordeeld, maar dit was echt heel muzikaal. En dan ook nog eens tamelijk klein en perfect afgewerkt. Opvallend vond ik dat de heren al een applausje kregen bij de pauze. Ze willen straks in München de introductie doen. Ik schat zo in dat ze het nog druk gaan krijgen. De prijs staat nog niet vast, maar de indicatie die werd gegeven was wel stevig te noemen. Maar ik denk dat voor dat bedrag ze wel concurrerend zijn. Groet, Leobus P.s. Hun site is nog niet af, maar al wel aanklikbaar voor inschrijven voor het nieuws. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 1 april 2016 Report Share Posted 1 april 2016 En zo ziet de speaker er uit. Erg mooie vormgeving en super mooie afwerking. Het geluid was ik iets minder enthousiast en dat had vooral met het laag te maken wat naar mijn smaak wat te stevig werd neer gezet en nog al boemerig over kwam. Aan het einde van de avond werd het laag iets terug gedraaid waar door het beter in balans kwam. Pas toen kwam voor mij de speaker tot leven. En hoe. Zelf zou ik voor een optie kiezen om de subs weg te laten en gewoon en twee weg neer te zetten. Op een af andere manier verwacht ik dat dat ook beter zal verkopen en voor de meeste voldoende laag zou geven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 2 april 2016 Author Report Share Posted 2 april 2016 T ziet er in ieder geval prachtig uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 2 april 2016 Report Share Posted 2 april 2016 Smaken verschillen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 2 april 2016 Author Report Share Posted 2 april 2016 (edited) Smaken verschillen Klopt, maar dat het heel erg knap gemaakt is ziet (hopelijk) iedereen. Zou het uit twee stukken notenhout gefreesd zijn?? Edited 2 april 2016 by Hans van Liempd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 2 april 2016 Report Share Posted 2 april 2016 Als ik naar de voet kijk, was dat een beste boomstam Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 2 april 2016 Report Share Posted 2 april 2016 leuk gedaan. en waarom zit die woofer zo dicht bij de grond ? we weten niet van kleuring ? groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 2 april 2016 Report Share Posted 2 april 2016 Die ellipsvormige achterkant is gemaakt uit een aantal lagen van verschillende hout(fineer?)soorten en met 20 ton in vorm geperst. Aan de binnen/achterkant zit er dan nog een zware dempende laag tegenaan. We mochten een demostukje van de samengeperste achterkant zien en even vasthouden. Enorm stijf! Met de hand niet uit te buigen. De voorkant bestaat uit MDF met daarop weer een mineraal gevulde kunststof. Kappa, Dat die speakers achter in de zaal wat boemerig klonken klopt wel en is bij de AVMN eigenlijk altijd wel het geval. Ik zat verder naar voren en daar was het beter. Na het terug draaien van het basniveau ( dat kan dus met deze speakers) was het op mijn plek erg goed. En ja, die woofer er zo achter vind ik ook niet heel mooi, maar dat is een kwestie van smaak. Hoe die woofer aan de kast zit bevestigd, is niet gezegd. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 3 april 2016 Report Share Posted 3 april 2016 (edited) Gisteravond met het gezin voor de verjaardag van mijn vrouw naar een bluesfestival bij Roepaen in Ottersum geweest. Zonder meer zeer geslaagd. Er waren workshops over klankverschillen tussen gitaren en het maken van gitaren met sigarendoosjes. Een blues artiest Big Boo speelde zelfs met zo'n gitaar:verrassend goed. Hoogtepunt was wel een nl / Amerikaanse samenwerking: Boo Boo Davis. Hij is een 72 jarige Blues artiest van de Missisipi met zo'n echt donkere, krachtige stem. Blij dat ik dat gezien heb en de rest van de familie dacht er net zo over. Gitarist en drummer speelden ook heel puur. Edited 3 april 2016 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 9 april 2016 Report Share Posted 9 april 2016 Net terug van de David Bowie tentoonstelling in Groningen. Toch wel erg leuk en interessant. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 11 april 2016 Report Share Posted 11 april 2016 Er staat een Yamaha CT-7000 tuner te spelen, zo mooi Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 12 april 2016 Report Share Posted 12 april 2016 Er staat een Yamaha CT-7000 tuner te spelen, zo mooi Welke versterking momenteel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 12 april 2016 Report Share Posted 12 april 2016 Mijn laatste stap voorbij analoog via digitaal (De eerste was gehakt, maar dat is niet kieskeurig digitaal) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 12 april 2016 Report Share Posted 12 april 2016 Welke versterking momenteel? Deze UL-40S2 https://www.tubejack.nl/zelfbouw-high-end-buizen-versterker-van-der-veen-ul40-s2-deel-6/ Ik heb nu een paar Yamaha CT-7000 gerestaureerd (ze gaan allemaal defect) maar er blijken toch heel kleine verschilletjes in het midden frequent. Ze zijn allemaal puur voor muziek ontworpen, maar die ik nu heb staan heeft net iets smallere filters in de stand "normal" waardoor ook ook zwakere zenders kan ontvangen naast een zeer sterk lokaal station op 200khz afstand. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 22 april 2016 Report Share Posted 22 april 2016 Spido en Tubejack hebben gelijk. Maar zelfs ongemodificeerd maakt de Leak Stereo 70 al muziek..... Had hem al even in huis, maar nu pas tijd gehad (genomen....) om hem op de plek van de Bocama neer te zetten. Die klonk trouwens ook niet onverdienstelijk, maar de Leak gaat héél erg de goede kant op..... . Dat belooft nog wat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 22 april 2016 Report Share Posted 22 april 2016 Leuk hé een oud ding wat muziek maakt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 22 april 2016 Report Share Posted 22 april 2016 Leuk hé een oud ding wat muziek maakt Mick Jagger is er niks bij Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 23 april 2016 Report Share Posted 23 april 2016 (edited) Mick Jagger is er niks bij Die doet ut ook nog Edited 23 april 2016 by Groovy Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 26 april 2016 Report Share Posted 26 april 2016 ik heb de versterker opgestookt, morgen vrij dus nu ff muziektijd. zit nou oude-mensen muziek te luisteren: Cats met Scarlet ribbons en Lea. Heerlijk. ondertussen denk ik terug aan de audiolamp, zal ik ... zulke effecten heb ik meermaals hier gehoord met bijv de tegels, en de Bybee signal enhancers. maar ja meer meer is ook meer beter. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 26 april 2016 Report Share Posted 26 april 2016 Dat was schrikken, opgestookt! Dacht toch echt even dat-ie weer was uitgefikt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 26 april 2016 Report Share Posted 26 april 2016 ik moet mijn woordkeuze aanpassen haha. neeee ... het was heerlijk. ik merkte alleen weer dat ik m vroeg moet aanzetten om rond 18.00 mooie volle losse muziek te luisteren. 3 uur tevoren denk ik zo. zeg maar als je aan auditie toe bent, Harmonizers en digi-spul samen. Ben erg benieuwd. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 26 april 2016 Report Share Posted 26 april 2016 Ha, dat zit nu in de planning. Ik houd je op de hoogte. Ben zelf erg benieuwd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 26 april 2016 Report Share Posted 26 april 2016 (edited) vol verwachting klopt het hart. zo moet het zijn, telkens verder kijken. ik heb ook nog wat plannen, maar probeer mezelf in te houden haha. ook wel goed om verschillende dingen te beluisteren en af te wegen om het marginale grensnut goed te houden. Edited 27 april 2016 by robx Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 27 april 2016 Report Share Posted 27 april 2016 Dat was schrikken, opgestookt! Dacht toch echt even dat-ie weer was uitgefikt! Haha ja, kook! Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 27 april 2016 Report Share Posted 27 april 2016 ik zal voortaan voorzichtiger formuleren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts