René N. Posted 29 april 2016 Report Share Posted 29 april 2016 Spido en Tubejack hebben gelijk. Maar zelfs ongemodificeerd maakt de Leak Stereo 70 al muziek..... Had hem al even in huis, maar nu pas tijd gehad (genomen....) om hem op de plek van de Bocama neer te zetten. Die klonk trouwens ook niet onverdienstelijk, maar de Leak gaat héél erg de goede kant op..... . Dat belooft nog wat Ik kom niet achter de PC weg met die Leak.... Hoewel de bass-knop op maximaal staat is er nog (veel te) weinig bas, maar de rest is zó mooi. Zelfs gewoon vanaf de computer streamend, via de geluidskaart, dropveter-interlink ertussen..... Maar wacht eens even, daar gaat een betere aan, ik heb nu wel wat over . Verdorie, zoveel attaque heb ik op de grote set niet eens En een leuke bijkomstigheid: als ie aanstaat ruikt hij zelfs lekker naar oud....... MUZIEK Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 29 april 2016 Report Share Posted 29 april 2016 He leuk René. Nadat ik afscheid heb moeten nemen van een Pioneer SX-980 (van een klant). Heb ik een gedeeltelijk gereviseerd setje van een Leak stereo 70 en een Stereofetic tuner in mijn werkplaats gezet. Klinkt inderdaad goed, dat mooie van buizen heeft het en net even wat strakker laag dat voldoende aanwezig is. Mij audiofiele dag was platen draaien via een gereviseerde Yamaha C2a voorversterker samen met mijn UL-40S2. Klinkt echt goed. Hout klinkt ook echt als hout. Het is wel een draak van een versterker om af te regelen Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 5 mei 2016 Report Share Posted 5 mei 2016 (edited) Ik ben gisteren bij George op bezoek geweest. Zoals bekend heeft hij een betrekkelijk kleine zolderkamer waar Magnepans op staan en veel zelfbouw. Zijn versterker was kapot en hij had er een geleend inclusief de bouwer van dit moois. Het klonk erg goed. Ik heb vaak Magnepans gehoord maar deze hadden zeker niet zoveel focus als bij George. George komt waarschijnlijk binnenkort langs en dan moet hij zeker Moondance meenemen. Zijn LP klinkt volgens bij beduidend beter dan die van mij. Een goedbesteedde middag Edited 5 mei 2016 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 5 mei 2016 Report Share Posted 5 mei 2016 Ik vond het ook een erg geslaagde dag zo gister. Moest helaas op het laatst nog even een andere eindversterker regelen maar die deed het eigenlijk netzo goed als mijn eigen versterker. Ik kom zeker snel bij jou luisteren, ben eg nieuwschierig hoe het nu bij jou op zolder klinkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 6 mei 2016 Report Share Posted 6 mei 2016 Alleen krijg ik dat stukje klassieke muziek van de van de Hull LP niet uit mijn hoofd George! Volgens mij is het toch Bartolli. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 6 mei 2016 Report Share Posted 6 mei 2016 (edited) jaaa leuke deuntjes bij Bertolli ok wat audiofiels dan ... er worden voorbereidingen getroffen om mijn CD speler hetzelfde medicijn te geven als voor- en eindversterker kregen: een bepaald type folie-condensator wordt aan de voeding toegevoegd. In de CD speler op verschillende plekken (voeding analoog en digitaal apart behandelen). dat wordt lachen. nou ja ... na het inspelen. groet Edited 6 mei 2016 by robx Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 6 mei 2016 Report Share Posted 6 mei 2016 (edited) Vrouw dus op stap met vriendinnen. Gisteren luisterbezoek tot diep in de nacht en vandaag op mijn eentje verder gegaan met het fijntunen van de set en de ruimte. - Allereerst heb ik de platenspeler meer anti resonantie opgesteld. Op het TNT rack ligt nu berkenmultiplex van 2,4 cm met daaronder regufoam van Merford. De idee was de platenspeler op een harde ondergrond te plaatsen die zelf ontkoppeld was. Lijkt voorlopig goed te functioneren. - Dezelfde opzet voor onder de LS en en een teleurstelling: alle energie was weg. Nu ligt er nog alleen de Multiplex onder en onder de voorste spikes een latje zodat de LS net wat hellen. - Van het een komt het ander en dus gelijk maar de LS iets dichter bij elkaar gezet. Ze staan nu twee meter van elkaar (tweeter tot tweeter). Dat had ik eerder moeten doen want de stemmen zitten nu wat hoger of beter gezegd net zo hoog als beneden maar wel met zeer goed laag. - Ook nog wat met kabels geexperimenteerd. Daar ben ik nog niet uit. Nadat de LS wat dichter bij elkaar zijn gezet is er toch weer een andere situatie ontstaan. Morgen verder. Niet moeilijk met de Gyro als het ware in de tuin. - En voordat ik het vergeet, bij de Hifiwinkel platen gekocht. Edited 6 mei 2016 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 6 mei 2016 Report Share Posted 6 mei 2016 (edited) Alleen krijg ik dat stukje klassieke muziek van de van de Hull LP niet uit mijn hoofd George! Volgens mij is het toch Bartolli. Dat was Vincenzo Bellini (1801-1835): ‘Casta Diva’ (6:25) Het bij behorende verhaal over die opname vind je hier terug in deze PDF. http://www.vanmedevoortaudio.nl/referenties/HardGlassCD/HVT_HardGlassCD.pdf Vincenzo Bellini (1801-1835): ‘Casta Diva’ (6:25) Een prachtig stuk uit de opera Norma, gezongen door een sopraan. In deze opname staat de zangeres links van de dirigent, met haar gezicht naar toe hem gericht, om hem goed te kunnen zien. Achter haar zitten de houtblazers. De akoestiek van de zaal omringt de solist en geeft een impressie van de ruimte waar de zangeres zich bevindt. Dit in tegenstelling tot ‘reguliere’ opnames waar vaak met een kunstmatige nagalm wordt gewerkt en zo het gevoel van ‘er bij zijn’ volledig wordt verstoord, iedere informatie over ruimte, gerelateerd aan zij reflecties, vloer en/of plafond invloeden zal in het klankbeeld ontbreken en daarmee mist men de ingrediënten die normaal een herkenbaar ruimte- en plaatsingeffect opleveren. De luisteraar herkent de klank in de ruimte niet meer… Edited 6 mei 2016 by kappa7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 6 mei 2016 Report Share Posted 6 mei 2016 (edited) Ik print hem uit en doe hem in de hoes - bedankt George. Edited 6 mei 2016 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 7 mei 2016 Report Share Posted 7 mei 2016 Vandaag bij Menno vd Veen geweest bij de afsluiting van een jaar TubeSociety. Waarbij ditmaal de voorversterker centraal stond. Mooie ontwerpen gehoord en weer even bijgepraat met (oud) ts leden. Was erg gezellig geweest en weer leuke ideeën opgedaan. De winnaar was een voorversterker met 4 triodes parallel. Werkt erg goed en klonk ook prima. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 7 mei 2016 Report Share Posted 7 mei 2016 (edited) Vandaag eerst begonnen met het verplaatsen van mijn LP's. Op zolder staan nu alle pop en jazz LP's. De klassieke LP's waren ergens opgeborgen en staan nu in de huiskamer. Daarnaast Roger op bezoek gehad met een schoongemaakte Dual 1019 met AT 95 E element. Hij staat nu in de huiskamer. Inderdaad zoals Jack zegt een fraaie draaitafel. Ik heb nu naast de Dual 1219 deze 1019 in goede staat. Die Duitsers konden er toch wel wat van. Ik heb nu heerlijk Tosca op staan. Niets op aan te merken. Toevoeging: ik moet zeggen dat beiden draaitafels het goed doen in het laag: de klankkleur is wat robuust. Kleintje 301/401? Edited 7 mei 2016 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 13 mei 2016 Report Share Posted 13 mei 2016 Mijn Brooklyn (DAC, Pré, hoofdtelefoonversterker) heeft een privé-behandeling gekregen. Vol verwachting . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 13 mei 2016 Report Share Posted 13 mei 2016 Goed bezig Carl en Marc! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 13 mei 2016 Report Share Posted 13 mei 2016 Nou, ikke... op stevige schouders rust min set, op grote hoogte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 13 mei 2016 Author Report Share Posted 13 mei 2016 op grote hoogte. Op zolder? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 13 mei 2016 Report Share Posted 13 mei 2016 Het is pure audiodoping. Geluid dat niet mag. Het is niet eerlijk! Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 14 mei 2016 Report Share Posted 14 mei 2016 (edited) Vandaag met Roger en een lid van de audioclub Limburg naar de analoog show geweest van audio 21. Het had iets warmer gekund, maar verder was het erg geslaagd. Marc heeft veel draaitafels in de collectie waaronder Transrotor en Avid. Verder werd gedemonstreerd met Jadis en Gamut elektronica en luidsprekers van Gamut en Trenl en Friedl. Ik denk dat Puresound nog met wat photo's komt. Klonk natuurlijk prima hoewel die Oostenrijkse LS niet mijn cup of tea zijn. De laatste keer dat Roger bij me was, was hij het niet eens met de instelling van mijn Denon 160 element op de Thorens 160.1. Hij had het spul maar meegenomen om dat beter te doen. Dat hebben we bij mij thuis ook beluisterd. Dat klonk dus echt heel erg goed: warm, retestrak, maar ook gedetailleerd. Ik denk dat ik er maar eens een nieuwe console voor koop want daarmee kan het kennelijk nog beter. Inmiddels zijn ze wat duurder maar ik betaalde 50 gulden voor de Thorens, het Denon element kreeg ik nagenoeg nieuw voor niets en de modificatie van Hanze was iets van 150 euro. De zeer goede fles wijn voor Roger reken ik verder niet. High End voor Low End prijs! Edited 14 mei 2016 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 14 mei 2016 Report Share Posted 14 mei 2016 Vandaag met Roger en een lid van de audioclub Limburg naar de analoog show geweest van audio 21. Het had iets warmer gekund, maar verder was het erg geslaagd. Marc heeft veel draaitafels in de collectie waaronder Transrotor en Avid. Verder werd gedemonstreerd met Jadis en Gamut elektronica en luidsprekers van Gamut en Trenl en Friedl. Ik denk dat Puresound nog met wat photo's komt. Klonk natuurlijk prima hoewel die Oostenrijkse LS niet mijn cup of tea zijn. Jammer dat jullie vandaag geweest zijn, ik ben van plan morgen te gaan, zou leuk geweest zijn om jullie (daar) even te zien..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 15 mei 2016 Report Share Posted 15 mei 2016 De volgende keer moeten we dat elkaar toch weer beter doorgeven Rene. Dat maakt zo'n show nog leuker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 15 mei 2016 Report Share Posted 15 mei 2016 Gewoon even melden bij de agenda? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 15 mei 2016 Report Share Posted 15 mei 2016 Inderdaad Marc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 15 mei 2016 Report Share Posted 15 mei 2016 (edited) Vandaag met Roger en een lid van de audioclub Limburg naar de analoog show geweest van audio 21. Het had iets warmer gekund, maar verder was het erg geslaagd. Marc heeft veel draaitafels in de collectie waaronder Transrotor en Avid. Verder werd gedemonstreerd met Jadis en Gamut elektronica en luidsprekers van Gamut en Trenl en Friedl. Ik denk dat Puresound nog met wat photo's komt. Klonk natuurlijk prima hoewel die Oostenrijkse LS niet mijn cup of tea zijn. Ik ben vandaag inderdaad even geweest. Met de nadruk op even. Jammer voor de band die (weliswaar in een halve tent maar toch....) een beetje in de kou stond te spelen. Altijd leuk daar, zo in de bossen, en dan live muziek. Het was het Tom Leeuwenburg Jazz Kwartet trouwens. Van de overigens erg mooie Trenner & Friedl luidsprekers had ik wat meer verwacht. Iets te weinig dynamisch naar mijn smaak, maar wel mooi detailrijk. In die ruimte heb ik ook het langst geluisterd, in de ruimte ernaast werd niet gedraaid, gebeurd geloof ik heel weinig daar, want iedereen loopt dan toch door naar de grote ruimte. In het woonhuis kon de set mij helemaal niet bekoren, beetje klinisch vond ik het. Jammer van het weer, want als er het weer van de week ervoor was geweest zou het toch sneller een feestje geworden zijn..... Hopelijk staat er volgend jaar wat meer naar mijn smaak te spelen, want het concept is natuurlijk wel goed, met die 3 luisterruimtes, 3 tenten waarin een band, plaatverkopers en zelfs een wijnproeverij elk een eigen ruimte hebben. Hoewel dat laatste volgens mij ook niet zo goed gaat, ik zie er altijd weinig klandizie. Na 5 kwartier had ik het deze keer dus wel gezien...... Nog meer mensen geweest trouwens? Edited 15 mei 2016 by Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 16 mei 2016 Report Share Posted 16 mei 2016 Vandaag weer eens achter de set gekropen, wat gelukkig niet vaak meer hoeft te gebeuren. Na de laatste keer is er ook nogal wat "zooi" bijgekomen, en om ongelukken te voorkomen, moet dat allemaal even opzij, ander kan ik er niet bij. De bedoeling was, om de draaitafel op de analoge input van de Brooklyn aan te sluiten. Tot nu toe zat daar de tape-out van de versterker op. Ik heb niets met tape, maar zo kon ik via de versterker toch luisteren naar wat daar op aangesloten zat, via de koptelefoon. Zoals de draaitafel. Nu dus niet meer, en verder heb ik de meeste aansluitingen op de versterker nu ongedaan gemaakt. De Brooklyn gaat fungeren als spin in het web. Die is afgelopen vrijdag behandeld, en daar was het wachten op. Voort maar weer! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 17 mei 2016 Report Share Posted 17 mei 2016 Om die platen maak ik me geen zorgen, Wol. Trouwens wie zegt dat MC/MD niet met opamps zou zijn geregeld in mijn broekie? Donderdag ga ik de kabel van de draaitafel vervangen, dat lijkt me leuk. En daarna kom jij toch nog een keer langs, hoop ik? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 17 mei 2016 Report Share Posted 17 mei 2016 Trouwens wie zegt dat MC/MD niet met opamps zou zijn geregeld in mijn broekie. Grappig :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts