carl Posted 7 juni 2016 Report Share Posted 7 juni 2016 Ik ben heel praktisch Jack. Als je iets veel gebruikt vindt je het dus kennelijk prettig. Wat mij bij digitaal aanspreekt is het nagenoeg onbeperkte aantal keuzemogelijkheden. Dan vind je al vlug een paar goede zenders. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 7 juni 2016 Report Share Posted 7 juni 2016 Mee eens Carl, FM is misschien wel beter maar gebruik ik nog slechts enkel in de auto. Hier in huis is de FM overigens drama zonder goede antenne. Iets wat natuurlijk niet meer van deze tijd is. Gedoe met die takken op het dak en als je al een goed draadje hebt liggen waar alles zo over naar binnen komt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 7 juni 2016 Report Share Posted 7 juni 2016 (edited) Bij FM hoort nu eenmaal een fatsoenlijk antenne, zoals bij een platenspeler een goed element hoort. Dat is nu zo en dat was 40 jaar terug ook al, Hoewel als je in een hoofdstad woont is het veel makkelijker geworden. Wij mensen zijn uniek in onze soort, wij kunnen ergens een "drama" van maken. Terwijl het helemaal niet zo moeilijk is. Maar als jij tevreden bent met die 128 Kbit MP3 internet stroompjes uit de USA Carl, prima toch. Edited 7 juni 2016 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 7 juni 2016 Report Share Posted 7 juni 2016 Die stroompjes zijn er in verschillende kwaliteiten. Bv de concertzender heeft prima stroompjes. En wie weet gaat het in de toekomst met MQA-stroompjes. Dat gezegd hebbende, bij ons staat BbBC3 op naast NPO radio 4, via de kabel. Antennes mogen geloof ik niet eens van de gemeente. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 7 juni 2016 Report Share Posted 7 juni 2016 (edited) Dat klopt Marc, ik heb ook prima "betaalde stroompjes" van 320Kbit en hoger. Maar mijn ervaring is dat het meeste gratis spul, enkel geschikt is als achtergrond behang. Hier in Zaanstad mogen we een antenne tot 5 meter boven het dak plaatsen, zonder vergunning Edited 7 juni 2016 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 7 juni 2016 Report Share Posted 7 juni 2016 Daar heb je gelijk in. Mijn Olive gebruik ik niet voor internetradio trouwens, op een of andere manier geeft internettoegang hikjes in het geluid van de rips. Spaarzaam maar irritant. Wil ik wel radio luisteren dan kan ik dat tijdelijk open zetten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 7 juni 2016 Report Share Posted 7 juni 2016 Bij FM hoort nu eenmaal een fatsoenlijk antenne, zoals bij een platenspeler een goed element hoort. Dat is nu zo en dat was 40 jaar terug ook al, Hoewel als je in een hoofdstad woont is het veel makkelijker geworden. Wij mensen zijn uniek in onze soort, wij kunnen ergens een "drama" van maken. Terwijl het helemaal niet zo moeilijk is. Maar als jij tevreden bent met die 128 Kbit MP3 internet stroompjes uit de USA Carl, prima toch. Die 128Kbit is prima voor gewoon in de huiskamer of als ik aan het solderen ben. Wil ik echt gaan luisteren is dat zeker niet naar de radio. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 7 juni 2016 Report Share Posted 7 juni 2016 Ja grappig he, ik gebruik ik FM juist om een avond verrassingen te horen. op hoog niveau, anders zet ik wel een CD aan. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 7 juni 2016 Report Share Posted 7 juni 2016 Je meent toch niet dat ze voor analoog en uitzondering maken voor het zenden van het signaal, het word via het netwerk mp3 en acc gestuurd en via een dac de lucht ingestuurd.. Mvg wol Ps ik dacht dat ik een 13 element,s hebt, moet ik na tellen ,ik heb hem gedemonteerd.. Voor mij is analoog tuner voorbij, komt niet mee met digitale zender ,zeer uitvoerig getest. Bij de NPO is allemaal digitaal Wol Mpeg 1 layer 2 Wol op 384kbitsec Alles is digitaal van studio tot zendmast. De NPO gebruikt voor distributie een glasvezelnetwerk van de KPN. Beter kan niet. Datzelfde signaal gaat nabewerkt werkt naar Icecast servers voor het WWW MP3 en AAC en DAB+ mulitiplex voor Digitale radio AAC+ Ik volg het medium ongeveer 45 jaar en ken ook de historie. Ik zeg: b.v. NPO radio 4 is nog nooit zo goed geweest als nu. Uiteraard kan ik alles beargumenteren met feiten. Maar goed je vind Radio luisteren leuk of niet Ook: "radio stations via het internet" volg ik al voordat er ooit hier iemand van gehoord had. Een van de eerste stations draaide +/- in 2000 via het netwerk van mijn werkgever. Niet alles dat nieuw is beter en niet alles dat oud is was beter. Internet radio staat nog in de kinderschoenen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 7 juni 2016 Report Share Posted 7 juni 2016 Waarom hoor ik bij live niet waar de microfoon bij analoog staat en bij digitaal wel en dan praten we nog niet over de zuiverheid van de muziek. Mvg wol Ligt waarschijnlijk aan je tuner Wol. Zit best wel een groot verschil tussen de ene en de andere. Net als met alle andere media is er in die 50 jaar dat FM bestaat echt wel het e.e.a. verbetert. Waar ik nu mee speel , is Een Kenwood KT-917 en een Pioneer F-99X is al intern voor een groot deel digitaal. Vanaf de detector tot de stereo-decoder. Alleen het ontvang gedeelte niet en natuurlijk de uitgang die zijn beide analoog. Beide spelen ze moeiteloos mooier dan het internet via mijn dac vind ik. Het is niet zo dat ik een hekel heb aan digitaal, wereld vreemd ben of of zo, in tegendeel zelfs. Het is hartstikke leuk, Ik heb hier van alles staan. En uiteindelijk zal alles digitaal worden. Helemaal als je via 4 of 5 G netwerken draadloos goedkoop kan streamen. Maar om jouw eens te citeren, heb ik wel moeite met gladde verkoop praatjes het nieuwe allemaal zo geweldig is en het oude niks is. Het kan heel goed klinken, maar ook niet. Dat heb je met de komst van de CD ook gezien. Ik kan zo het e.e.a. demonstreren en de verschillen laten horen. Mvg Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 8 juni 2016 Report Share Posted 8 juni 2016 Worden er nog nieuwe tuners gemaakt dan? (anders dan DAB of hoe heet t?) tuner p*rn: http://www.highendpalace.com/TUNERS.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 8 juni 2016 Report Share Posted 8 juni 2016 (edited) Tuurlijk http://magnumdynalab.com/ http://www.accuphase.com/tuner.html http://nadelectronics.com/products/tuners/C-426-Stereo-AM-FM-Tuner http://www.nl.onkyo.com/en/products/t-4030-85881.html DAB+ mooie techniek, helaas "Hollands" opgezet, ook meer bedoelt voor draagbare en auto radio's etc Ik heb de verschillen tussen DAB+ FM en internet radio hier zo eenvoudig mogelijk uitgelegd https://www.tubejack.nl/luisteren-naar-radiostations/ Wel jammer dat het allemaal zo lang duurt, Al in 2005 zond de Universiteit van Twente hier via een lokaal multiplex hier vlakbij vanuit Amsterdam met 192Kbit Mpeg 1 layer 2 en dat klonk uitstekend. Nu hebben de meeste zenders de helft 96Kbit waar nog +/- 30Kbit voor plaatjes en teksten afgaat Kan nog goed komen, vanaf 2017 mogen zenders met 128kbit AAC uitzenden. Edited 8 juni 2016 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 8 juni 2016 Report Share Posted 8 juni 2016 die Accuphase vind ik nou echt mooi. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 8 juni 2016 Report Share Posted 8 juni 2016 (edited) Zeker mooi de Accuphase vrijwel helemaal digitaal Rob. De tekst lijkt me niet overdreven [...] Audiophiles and music lovers can now enjoy FM stereo at its best.[...] Zoals ik al zei: "het is nog nooit zo goed geweest als nu." Natuurlijk is er ook rommel, maar waar niet? Deze Kenwood KT-917 (15kg!) uit 1980 was ook al voor een deel digitaal, en zijn tijd vooruit. Alleen doen ze dergelijke schakelingen in een kleine Chip. Edited 8 juni 2016 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 8 juni 2016 Report Share Posted 8 juni 2016 Staat dat marketingzinnetje nog steeds bij Accuphase tuners? Ik heb hier een 1972 folder waar het ook bij staat: "audiophiles and music lovers can now...." Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 8 juni 2016 Report Share Posted 8 juni 2016 (edited) Ik zie "enrich life through technology" http://www.accuphase.com/cat/english_cat1603.pdf Bij de tuner zelf zie ik geen slogan http://www.accuphase.com/cat/t-1100_e.pdf Edited 8 juni 2016 by Duck-Twacy Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 8 juni 2016 Report Share Posted 8 juni 2016 ik zei ook niks over het geluid haha. ik denk stilletjes dat ie uit de doos niet tegen de knap verbouwde Kenwood op kan. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 8 juni 2016 Report Share Posted 8 juni 2016 (edited) Duur zeker. Maar dat kan op een high-end forum niet? Goed ook. Betere? misschien een paar. Ze maken fraaie tuners al vanaf de T-100 zo rond 1978 Wat ik tot nu toe van Accuphase heb gehoord, stelde nooit teleur. Het reviseren van een T-100 is moeilijk maar b.v. van een T-107 goed te doen. Robx: "keep dreaming" Ik heb net nog een paar elco's vervangen in mijn Yamaha CT-7000 die was bijna net zo prijzig als de T-100 in 1978 Ga zo weer lekker naar NPO radio 4 luisteren. Edited 8 juni 2016 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 8 juni 2016 Report Share Posted 8 juni 2016 natuurlijk blijf ik dromen haha. het ding heeft vast uitgangscondensatoren, voor een bron geen goed idee. Of bouwt Accuphase een tuner met een DC servo op de uitgang (die hoor je ook hoor)? beiden is natuurlijk onnodig, bij mij is alles DC gekoppeld, en zijn de bronnen en de VV qua DC output zo ingetogen dat de DC servo in de eindversterker de rommel opruimt. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 8 juni 2016 Report Share Posted 8 juni 2016 Geen idee hoe de nieuwste Accuphase tuner in elkaar zit. Modellen tot T-107 ken ik wel en die hebben allemaal een uitgang condensator. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 8 juni 2016 Report Share Posted 8 juni 2016 (edited) ik zou wel eens graag zo iets moois willen beluisteren, ze staan vast niet voor niks zo hoog in http://fmtunerinfo.com/shootouts.html Kanttekening: de Revox b760 staat op 8 en die vond ik niet aan te horen. Echt zwaar afwijkend van wat een KT1100SD doet. De Kenwood L-02T (plaats 2) vind ik wel véél mooier (om te zien he), en ik zie makkelijker hoe je die nog opvoert (wat een vloek he, daar nog aan sleutelen). maar ja wie heeft er een Accuphase om eens te luisteren. Kenwood zou de L-02T even opnieuw moeten uitbrengen. Keep dreaming he. groet Edited 8 juni 2016 by robx Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 8 juni 2016 Report Share Posted 8 juni 2016 Die lijst is alweer verouderd Rob [....] From September 2002 to February 2006, our audiophile panelist Jim [....] Momenteel vind ik een gerestaureerde Yamaha CT-7000 het mooiste klinken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 8 juni 2016 Report Share Posted 8 juni 2016 ja maak me maar nieuwsgierig haha Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 8 juni 2016 Report Share Posted 8 juni 2016 Ik heb ook een klant met een Kenwood L-02T. Binnenkort krijgt hij een opnieuw herverbouwde Sony ST-5000F. Als die beter klinkt hoef ik geen L-02T. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 8 juni 2016 Report Share Posted 8 juni 2016 ow jee een echte L-02T wauw. zeldzaam he. werkt goed ? als ie m kwijt wil ... maar dan gaat ie wel in de soldeer molen hier ... ik heb schema bekeken en kan best simpel stap verder. spannend vergelijk ook! groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts