Tubejack Posted 17 oktober 2016 Report Share Posted 17 oktober 2016 Spotify via mijn Logitech Duet en dac aan de praat gekregen. Heel gedoe maar het werkt. Klinkt best aardig 320Kbit Ogg vorbis Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 17 oktober 2016 Report Share Posted 17 oktober 2016 mijn versterker doet het al 2 weken ofzo morgen komt 'de reparateur' muziekjes luisteren, leuk. en natuurlijk neemt 'ie een paar ingevroren favoriete CD's mee groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 18 oktober 2016 Report Share Posted 18 oktober 2016 Vandaag ontdekt dat er is de top 50 nog steeds leuke muziek staat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 18 oktober 2016 Report Share Posted 18 oktober 2016 Vandaag bij mij audiomaatje geweest. Hij heeft een idlerwheel modificatie toegepast op een L75. Dat staat op www.monoandstereo.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 18 oktober 2016 Report Share Posted 18 oktober 2016 Vandaag bij mij audiomaatje geweest. Hij heeft een idlerwheel modificatie toegepast op een L75. Dat staat op www.monoandstereo.com Een directe link naar het artikel zou fijn zijn? :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 18 oktober 2016 Report Share Posted 18 oktober 2016 http://www.monoandstereo.com/2012/04/lenco-idler-wheel-drive-mk2-by-jean.html Scrol naar onder dan zie een foto waar de veer van het idlerwheel is vervangen door een draad met een gewicht dat bij het inschakelen het idlerwheel omhoog trekt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 19 oktober 2016 Report Share Posted 19 oktober 2016 mijn luisterbezoek van gisteren bracht een scheidingstrafo mee om te proberen. die gaat voor de CD-speler. leuk prutsen komende weken. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 19 oktober 2016 Report Share Posted 19 oktober 2016 Idlerwheel tweak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 19 oktober 2016 Report Share Posted 19 oktober 2016 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 19 oktober 2016 Report Share Posted 19 oktober 2016 Mooi! En is de veer nog verbonden met de aan/uit knop? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 19 oktober 2016 Report Share Posted 19 oktober 2016 Het veertje dat het wiel bij inschakelen naar de motoras toebrengt is verwijderd. In het gaatje waar normaal de veer zit heb ik een klein schoefje gezet daar zit een nijlondraadje aan met het gewicht. Bij het inschalen trekt het gewicht het wiel naar de as toe. Het wiel heeft nu een sterker contact met het plateau en dat kun je goed voelen als je het plateau probeert te stoppen. Er word nu met een constante kracht aan het wiel getrokken,een veer verliest op de den duur zijn trekkracht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 19 oktober 2016 Report Share Posted 19 oktober 2016 Ach ja natuurlijk. De techniek zit aan de andere kant, en de zwaartekracht doet de rest. Goede uitvinding! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 19 oktober 2016 Report Share Posted 19 oktober 2016 Ik heb altijd begrepen dat het tussenwiel als vanzelf door de draaiende wrijvingskracht van de motoras tussen het plateau en motoras getrokken werd. Het veertje diende alleen om het tussenwiel op zijn plaats te houden/krijgen. Kan natuurlijk dat met het verouderen van het rubber het stugger en gladder wordt waardoor dit minder goed gaat werken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 19 oktober 2016 Report Share Posted 19 oktober 2016 (edited) Dat is ook zo,maar op deze manier word het wiel steviger geklemd omdat het gewicht constant trekt. Ik moet nu meer kracht zetten om het plateau tegen te houden,je hoort het wiel ook protesteren als je dat doet. Vanzelfsprekend moet het wiel vet en stofvrij zijn. Edited 19 oktober 2016 by Groovy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 19 oktober 2016 Author Report Share Posted 19 oktober 2016 Wanneer een veer goed is ontworpen slijt deze niet. De kracht zal bij uittrekking op dezelfde plaats dus ook hetzelfde zijn. Wat wél een minpunt van de veer is, dat deze makkelijk trilt. Dat wil je eigenijk niet bij een draaitafel. Let wél op dat je de aantrekkracht niet te groot maakt. De spindel en het wiel slijten dan veel harder. Voor de lagers is dat ook niet best. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 19 oktober 2016 Report Share Posted 19 oktober 2016 Klopt,de trekkracht mag niet te groot zijn het is wel groter dan bij de veer anders krijgt het gewicht het wiel niet naar de as getrokken. Integenstelling tot de veer blijft het gewicht aan de geleider van het wiel trekken. Maar een goede veer is in principe voldoende. ook bij andere tussenwielers word het wiel middels een veer naar de as getrokken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 19 oktober 2016 Report Share Posted 19 oktober 2016 Hmmmm, mooie tweak. Alleen helaas niet toepasbaar bij mij: Geen ruimte....... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 20 oktober 2016 Report Share Posted 20 oktober 2016 Wel een mooie plint,bij mijn Garrard gaat het ook niet. Moeilijk moeilijk moeilijk,veer er aan en luisteren plateau er af en het gewicht er aan en weer luisteren. Ik durf er geen conclusie aan te hangen,klinkt goed dat wel maar dat deed het voordien ook. Hij draait nog steeds stil zijn rondjes en de strobo staat mooi stil. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tito Posted 20 oktober 2016 Report Share Posted 20 oktober 2016 Kan natuurlijk dat met het verouderen van het rubber het stugger en gladder wordt waardoor dit minder goed gaat werken. `t Rubber kun je weer vrij soepel maken door `t `n uurtje of wat in remvloeistof te leggen. Wel handschoentjes en bij voorkeur in goed geventileerde ruimte gebruiken.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 20 oktober 2016 Report Share Posted 20 oktober 2016 Slijt het tussenwiel nu niet sneller in? Met een hogere druk op het wiel zal je volgens mij sneller je tussenwiel slopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 20 oktober 2016 Report Share Posted 20 oktober 2016 Mogelijk,maar ik draai niet zoveel met de Lenco. Er zijn ook nieuwe te koop. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 20 oktober 2016 Report Share Posted 20 oktober 2016 Moet je je eigen dan niet afvragen of het wel zo een verstandige modificatie is? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 20 oktober 2016 Report Share Posted 20 oktober 2016 Misschien wel,maar het is niet zeker dat het rubber van het tussenwiel eerder slijt. Daar kan ik niets over vinden. Veel oude Lenco's lopen nog steeds op het eerste orginele wiel,dat slijt niet zo snel. Als je met het wiel teveel kracht op het plateau uitoefend dan gaat het rommelen,zo ook met strakkere veer. Ik heb een gewicht gebruikt dat net sterk genoeg is om het wiel aan te trekken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 20 oktober 2016 Report Share Posted 20 oktober 2016 Welke platenspeler is het meest populaire bij je? Garrard, Thorens of Lenco of.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 20 oktober 2016 Report Share Posted 20 oktober 2016 (edited) Ik vind de Garrard 301 de mooiste,mooie techniek en mooi gebouwd. Klankmatig heel goed. Maar zet ik hetzelfde element in de Lenco 88 dan kan ik niet zeggen dat die slechter klinkt,misschien anders. Ik vind de Thorens 124 ook mooi en goed en misschien heeft die wel de mooiste aandrijftechniek maar ik prefereer toch de 301. Edited 20 oktober 2016 by Groovy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts