Groovy Posted 29 oktober 2016 Report Share Posted 29 oktober 2016 Bij iemand in Limburg een Lenco geleverd en daar een luisterbezoek aan vastgeknoopt. Veel buizen en een cd speler zelfgebouwd. Loeigrote gereviseerde hoornspeakers 105 db rendemend uit een biosscoop en daar een tweeter op met grote spreiding aan gestuurd door een buizenversterker van 2 watt met daarop een Garrard 401 3012 sme en een emt tsd-15 element. Het klonk goed en overweldigend met de nodige druk alsof de band voor je neus staat. Het was genieten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 30 oktober 2016 Report Share Posted 30 oktober 2016 Bijzondere ervaringen zo te lezen Vanzomereng en Groovy :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bill Posted 30 oktober 2016 Report Share Posted 30 oktober 2016 we hebben hier wat gediscussieerd over placebo-effect Lees: http://www.volkskrant.nl/wetenschap/placebo-effect-werkt-zelfs-als-mensen-weten-dat-ze-neppillen-slikken~a4403041/ Zou het wellicht toch heel knap zijn als er niks is, en je toch blij wordt? groet Het is echt zo. Je hoort verschil. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 30 oktober 2016 Report Share Posted 30 oktober 2016 Bijzondere ervaringen zo te lezen Vanzomereng en Groovy :-) Ja,bijzondere ls die naar mijn mening bijzonder goed klinken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 30 oktober 2016 Report Share Posted 30 oktober 2016 Of het audiofiel is weet ik niet, wel leuk. Toen ik van de week mijn laserprinter naar de milieu straat bracht. Lag er in de container een knap setje B&W' s DM-302 Ze waren alleen een beetje stoffig maar verder nog in prima conditie. Het aardige was dat er zelfs nog mooie OFC luidspreker draad bij zat. E.e.a. was zorgvuldig weggelegd, net alsof de eigenaar wilde dat iemand ze mee nam. En dat heb ik stiekem gedaan, want normaal mag je nooit iets meenemen wat daar eenmaal ligt. Thuis gekomen meteen aangesloten. Het klinkt heel aardig, beetje helder, best nog een volwassen geluid voor die kleine speakertjes. Heel anders dan de Missions 760 die in mijn oren wat ingetogener klinken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 31 oktober 2016 Report Share Posted 31 oktober 2016 Leuke speakers. Ik had deze ook bij de Computer staan. Klinken heel aardig en hebben een vrij hoog rendement. Doen het erg goed op een EL84 versterkertje. Ben alleen nog wel opzoek naar en woofer van deze speakers, ze kunnen erg slecht tegen DC. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 31 oktober 2016 Report Share Posted 31 oktober 2016 (edited) Ik was van plan om ze als monitor luidsprekertjes voor mijn meetopstelling te gebruiken, maar als ze slecht tegen dc kunnen zet ik daar de Misslons 760 neer. Ik had daar eerst een paar kleine speakertjes van zo' n Lidl setje staan. Ging lang goed, totdat ik een Pioneer SX-850 aan had gesloten en vergeten was het volume lager te zetten. Het was "knal!" en van de randen was niets meer over ..... alleen hoorde je nog wat "gerochel" Ik heb ook nog een Aurexx SE EL84 versterkertje staan. Ga ik proberen bedankt voor de tips Edited 31 oktober 2016 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 31 oktober 2016 Report Share Posted 31 oktober 2016 De dc was 48V en daar kan geen enkele speaker tegen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 31 oktober 2016 Report Share Posted 31 oktober 2016 De dc was 48V en daar kan geen enkele speaker tegen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 31 oktober 2016 Report Share Posted 31 oktober 2016 (edited) De dc was 48V en daar kan geen enkele speaker tegen. Als er op je accu's geen tulpaansluitingen zitten, géén speakers aansluiten Edited 31 oktober 2016 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 31 oktober 2016 Report Share Posted 31 oktober 2016 Barbaar! Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 31 oktober 2016 Report Share Posted 31 oktober 2016 (edited) Wol, kom eerst maar eens luisteren voor je over voodoo praat. Het zijn allemaal vrij begrijpelijke dingetjes. groet Edited 1 november 2016 by robx Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 2 november 2016 Report Share Posted 2 november 2016 (edited) Dankzij dit topic op het Audiofreak forum van forumlid Buell vandaag mijn Logitech Duet beter in kunnen stellen. 2,4Ghz WiFi is hier een ramp, alle 13 kanalen zitten overvol hier. Ik had al een paar keer geprobeerd de Squeezebox receiver met UTP kabel op mijn ethernet switch aan te sluiten, maar helaas tot vandaag is dat nooit gelukt. Ik dacht dat de Duet altijd maar 2 modes kende.1) Alles WiFi2) Alles communicatie via de Squeezebox receiver, wat hier nooit werkte. Maar er blijkt ook nog een Hybride mode te zijn, die ik nog niet kende. http://support.logitech.com/en_sg/article/11914 Het werkt top! De receiver werkt nu via het vaste ethernet netwerk en de controller via WiFi. Ik kan nu tot 24bit 48Khz afspelen. De Duet kan geen hogere sample rates aan dan 48khz en down sampled alles daarboven terug. Ik kan nu ook eventueel mijn Ipad via 5 Ghz WiFi als afstand bediening gebruikenMaar ook de controller zelf lijkt nu wel lekkerder te werken Ik stream vanaf mijn Logitech Nas eigen muziek. Via het www Qobuz, Spotify en Di.Fm gaat super met de plugins van Triode Waanzinnig handig is dat je ook bij een album of artiest ook heel makkelijk op Qobuz, Spotify of alle kanalen van Di.FM, JazzRadio.com eva kan zoeken. (zo handig kan ik niet uitleggen) Vooral Qobuz klinkt erg goed. Ga weer lekker spelen Tip Daphile werkt precies hetzelfde. Kun zonder al te veel investeringen een pc en eigen dac draaien waarbij de dac de uitmaakt wat mogelijk is https://www.daphile.com/ Edited 2 november 2016 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 3 november 2016 Report Share Posted 3 november 2016 (edited) Ik heb een Audia Flight phono op bezoek (ipv die digitale ellende). Edited 3 november 2016 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 3 november 2016 Report Share Posted 3 november 2016 ik ben vandaag bij de reparatie-meneer geweest met de CD speler. Die al ronduit uitstekend klinkt, maar hopelijk is daar vandaag toch weer wat aan verbeterd. Dezelfde maatregel in de eindversterker bracht meer transparantie, kleur, dynamiek, precisie en diepte. Zo, hele mond vol. Ben benieuwd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ove Rickland Posted 3 november 2016 Report Share Posted 3 november 2016 Betere klok? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 3 november 2016 Author Report Share Posted 3 november 2016 Betere klok? In een eindversterker? Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 3 november 2016 Report Share Posted 3 november 2016 (edited) nee, zit er al lang in (Medevoort) met eigen voeding (Tentlabs). Wegens respecteren intellectueel eigendom (zeg maar: hij heeft het bedacht) wil ik alleen zeggen: toevoeging aan de voeding. Wie ? www.theaudioclinic.nl groet Edited 3 november 2016 by robx Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 4 november 2016 Report Share Posted 4 november 2016 (edited) Ik heb een Audia Flight phono op bezoek (ipv die digitale ellende). Kom kom Carl, zo oud ben je toch niet? Met een beetje geduld..... Mijn Logitech Duet werkt nu prima. Ook via de iPad. Het geluid is heel behoorlijk, het verschil tussen de verschillende streams is goed hoorbaar. Van 320Kbit streams vind ik Spotify het minst goed klinken. Dat kan ook komen door de gebruikte codec Ogg Vorbis die m.i. via mijn Nas software matig gedecodeerd moet worden. Het beste vind ik nog steeds Smouth Jazz 24/7 320Kbit MP3. Er zit ook verschil in hardware. Qobuz klinkt via de Mac mini en Audirvana super mooi. Mooier dan menig album dat ik op de harddisk van de mini heb staan. Via de Duet klinkt het allemaal wat ruwer. Maar ja die koop je nu 2e hands voor een paar tientjes Appels met peren... Edited 4 november 2016 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 4 november 2016 Report Share Posted 4 november 2016 dit is geen fine-tuning maar gewoon de voeding verbeteren. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 6 november 2016 Report Share Posted 6 november 2016 (edited) Ik was afgelopen vrijdag op luisterbezoek bij Ed een van mijn klanten. inmiddels goede kennissen. Hij had o.a. een Pioneer N-70 netwerkspeler, een Mcintosh MA6500 en vrij hoge Xanadu HRS40 luidsprekers met een iets gemodificeerd filter. Ik ging er wat bevooroordeeld heen, want de eerdere keren dat ik een Mcintosh versterker gezien en gehoord had vond ik het nou niet bepaald geweldig. Nou het klonk als een klok, echt beter de installatie die hier nu in de woonkamer staat. Zo zie je maar weer "vooroordelen" je hebt er alleen maar last van. Wat opviel, dat alles met zorg was aangesloten en dat ook de akoestiek niet vergeten was. 1:0 voor Wol Edited 6 november 2016 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 6 november 2016 Report Share Posted 6 november 2016 Om de pest te hebben aan digitale ellende of banaan in de ochtend hoef je niet oud te zijn Jack. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 6 november 2016 Report Share Posted 6 november 2016 (edited) Om de pest te hebben aan digitale ellende of banaan in de ochtend hoef je niet oud te zijn Jack. Wat heb jij dan voor digitale ellende Carl Of vind je het gewoon jammer dat vinyl op dit forum lijkt uit te sterven? Verder "banaan in de ochtend " Edited 6 november 2016 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 6 november 2016 Report Share Posted 6 november 2016 Mijn vrouw eet vaak bij het ontbijt banaan op de boterham Jack en ik vind dat zo smerig ruiken dat ik bijna over mijn nek ga. Ik heb de Auralic per ongeluk van de stroom gehad (stop kapot/uit geweest) en ik krijg de harddisk niet aan het werk. Zit nog steeds alle info op, maar ik kan ze via de Auralic niet benaderen. Zal wel kwestie van tijd zijn, maar die besteed ik nu liever aan wat analoge speeltjes. Mijn interesse voor vinyl blijft in ieder geval. Ik geniet van mijn vele platen en heb weer een lijstje voor de Sint. En wat anderen erover denken doet me niet zoveel. Ik heb me nog nooit veel van anderen aangetrokken als het erop aankomt. Heeft me geen windeieren opgeleverd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 6 november 2016 Report Share Posted 6 november 2016 Die van mij maakt regelmatig een mug-cake voor het ontbijt Carl, waar een banaan in gaat. Ik vind bananen trouwens heerlijk, vooral na het sporten. Op je Auralic zit toch gewoon 2 jaar garantie. Gewoon terug brengen. Of als je een extern voeding hebt die even omruilen bij de leverancier. Een pick-up naald van een MC kan ook stuk gaan en dan heb je ook ellende. In analoog en digitaal heb ik ongeveer evenveel geld geïnvesteerd. Beide zo' n €3500 .....4000 elk. En dan heb ik een deeltje 2e hands en een deel zelf in elkaar gezet. Wat geluid betreft, of ik nu een CD draai iets stream via Qobuz of een LP draai. Het maakt allemaal niet zoveel meer uit, het klinkt prachtig Het enige waar ik wel eens moeite mee heb, is het feit dat ik voor een LP €30 moet betalen terwijl een digitale master €13,99 kost. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts