Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Guest tubejack

Die Sony is een pittige "tante", het is op veel plaatsen lastig om de oude elco's

uit te solderen. Vanwege allerlei draden achter de print, ook de lokatie is niet altijd

makkelijk te vinden door de pertinax printen.

Waren de elco's in de voeding verdroogd, die in de rest v/h apparaat laten soms hun venijnig zuur achter, dit

maak ik tot nu toe zelden mee. :o

Net op tijd gered, zullen we maar zeggen :)

Je hebt geluk dat ik niet onder de deur kan en de maggies in mijn binnenzak kan laten verdwijnen :):D:rolleyes:

Nee, dat klopt maar je hebt dan weer wel het geluk dat KT een paar Carver Amazings (Silver) te koop heeft staan, die tenminste even goed en volgens velen nog wel beter zijn dan de Maggies waar hij zelf zo verliefd op is. En dat voor een hele nette prijs!

Wilde wel dat ik zelf nog niet zo goed voorzien was... :D

Guest tubejack

Vanavond weer heerlijk aan een ST-5130 gepruts, het is nog steeds ongelofelijk moeilijk om af en toe de positie

van oude Elna elco's te vinden. Er zijn dikke pertinax printen gebruikt waardoor je niet met een lamp

door de print kan schijnen en zo gemakkelijk de plaats van de onderdelen kan bepalen. Een paar heb

ik er lettelijk uit gesloopt en de printgaatjes op nieuw doorboort :rolleyes:

De stereodecoder is nu klaar, hij is volledig discreet met transistoren en

Guest tubejack
Bedoel je dat ze hem geen goed cijfer geven of heb je het over eventuele modificaties die ze ervoor voorstellen?

Je bent iig wel

Edited by tubejack

Tsja, het blijft natuurlijk internet / een mening :rolleyes:

Juist Bart.

En dat geldt ook voor fora als deze.

Lees en luister naar meningen, maar volg je eigen weg. Gurus bestaan niet, en ieder die zegt dat die een guru is liegt dat-ie groen ziet.

Voorzover mij bekend is dat (nog) niet gebeurd.

Zodra dat wel gaat gebeuren, zal ik dat de kop indrukken.

Op een ander forum is er al wel eens iets in die geest gepasseerd, helaas.

Al wat ik ben is gewoon nog een stemmetje op het grote internet die zijn ervaringen deelt.

Neem er kennis van, of niet.

Ik heb de waarheid niet in pacht en pretendeer dat ook niet. Nooit en nergens.

Noemt Menno van der Veen zichzelf geen buizengoeroe, of geven anderen hem die titel? :D :biggrin:

Even weer over een audiofiele dag: ik ga vanmiddag naar Tubejack voor het 'tegenbezoek' en doe gezellig mee met hem en Robx, die daar dan al is. :)

Guest tubejack
Gurus bestaan niet, en ieder die zegt dat die een guru is liegt dat-ie groen ziet.

Zeg KT88.... ik heb nog wel een paar nummertjes van het mindblad "Happynez" voor je :D

Guru is m.i. een naam die je door anderen "aangemeten" krijgt zodra je iets boven het maaiveld uitsteekt. :rolleyes:

Hier in de randstad is het helemaal erg als je 2x wat gedaan hebt ben je gelijk "expert" :confused:

Ik vind het gewoon heerlijk om te prutsen aan analoge tuners, door fouten te maken wordt je vanzelf wijzer ;)

On-topic van die Sony tuner raak ik een beetje enthousiast , terwijl ik eigenlijk veel slechte ervaringen heb met dit merk.

De stereo-decoder is zo vanuit het buizentijdberk de silicium tijd in gestapt,

Juist Bart.

Lees en luister naar meningen, maar volg je eigen weg. Gurus bestaan niet, en ieder die zegt dat die een guru is liegt dat-ie groen ziet.

Had jij niet ergens opgemerkt dat een hoop goeroe's die titel tegen wil en dank door anderen gekregen hebben? Ik heb het nog niet (bewust) meegemaakt dat iemand zichzelf tot goeroe uitriep. Maar bescheidenheid siert de mens idd.

Ik heb h

Dat heb ik inderdaad wel eens geroepen, ja.

Het zijn inderdaad vaak anderen die iemand tot guru uitroepen.

Maar in de USA is het heel gewoon dat mensen die iets (goed) kunnen, zichzelf boven het volkje verheffen.

In de audio- en gitaarwereld is dat daar heel gewoon.

Juist Bart.

Had jij niet ergens opgemerkt dat een hoop goeroe's die titel tegen wil en dank door anderen gekregen hebben? Ik heb het nog niet (bewust) meegemaakt dat iemand zichzelf tot goeroe uitriep. Maar bescheidenheid siert de mens idd.

Ik heb h

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...