Tubejack Posted 20 november 2016 Report Share Posted 20 november 2016 Ik vind het een goed stuk van de Volkskrant. Klein stukje uit de een van de laatste alinea's [...] steeds belangrijker worden: door uit te leggen hoe een medicijn werkt, empathie te tonen, vertrouwen te wekken. [....] Vervang: "medicijn" door "audio" . Mijn klanten willen altijd graag weten hoe iets werkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 20 november 2016 Report Share Posted 20 november 2016 Ik vind het een goed stuk van de Volkskrant. Klein stukje uit de een van de laatste alinea's [...] steeds belangrijker worden: door uit te leggen hoe een medicijn werkt, empathie te tonen, vertrouwen te wekken. [....] Vervang: "medicijn" door "audio" . Mijn klanten willen altijd graag weten hoe iets werkt. Eigenlijk is dat les 1 van 1:1 marketing: Eerst commitment verwerven anders is de rest zinloos. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 20 november 2016 Report Share Posted 20 november 2016 (edited) Om even terug te komen op die Schumann resonator. Ik heb zelf zo'n Acoustic Revive RR-77 hier staan (ooit overgenomen van iemand die naar een RR-888 doorgroeide). Er zit niks in en het is duur als je een originele RR-77 wil (BTW, ik kan niet meer zonder in mijn set. Die dingen werken gewoon). De leden willen vaak weten wat zo'n accessoire/tweak doet, maar vinden het bedrag veel te hoog om het zelf uit te proberen. Nu kunnen ze het zelf ervaren dat het werkt en dat voor een fractie van de prijs van een AR. BTW, naast Acoustic Revive biedt Ron Kemp ook zo'n ding aan en er zullen er vast nog meer zijn. Edited 20 november 2016 by Sodejuu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 20 november 2016 Report Share Posted 20 november 2016 Oh, Google er maar eens op en je bent het 1e jaar nog niet uitgelezen als je wilt. Zo'n resonator is overal goed voor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 20 november 2016 Report Share Posted 20 november 2016 Dat weet ik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 20 november 2016 Report Share Posted 20 november 2016 Oh, Google er maar eens op en je bent het 1e jaar nog niet uitgelezen als je wilt. Zo'n resonator is overal goed voor. Heeft Pjotr nu al de rol van Wol overgenomen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 20 november 2016 Report Share Posted 20 november 2016 Heeft Pjotr nu al de rol van Wol overgenomen? Nee hoor, sterker nog, het onderwerp is dermate diffuus dat zelfs Wol daar niet tegenop kan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 20 november 2016 Report Share Posted 20 november 2016 Wollie kan alles, zolang het maar matcht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 20 november 2016 Report Share Posted 20 november 2016 (edited) Ik heb twee van die Kemp dingen hangen dus. Maar als iemand me leert ze zelf te maken doe ik er nog een paar extra. Leuk idee Sodejuu! groet Edited 20 november 2016 by robx Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 20 november 2016 Report Share Posted 20 november 2016 Wollie kan alles, zolang het maar matcht. Nou ja zeg en dan tegen mij iets zeggen over de rol van Wol overnemen Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 20 november 2016 Report Share Posted 20 november 2016 Ach, het is niet de eerste keer dat Wol het forum links laat liggen. In het verleden zijn wel vaker forummers vertrokken (waarvan sommigen met veel bonbarie en anderen met stille trom), om vervolgens toch weer terug te komen op het forum. Niks nieuws dus. Over tot de orde van de dag of liever gisteren mijn audiofiele dag. Ik was dus ook zo'n persoon die een Shuman Resonator heeft gebouwd. Hardstikke leuk om te doen, leuke mensen, gemoedelijke sfeer, goede deskundigheid van meerdere personen (en ook allen forummers op een of ander audio forum), goed georganiseerd en slappe koffie.Het geheel was redelijk makkelijk te doen voor elke Jip en Janneker die geen soldeerbout heeft vastgehouden. Dus zelfs ik zou dat kunnen met mijn stijve vingers en hand-spasmen. En ja, met wat hulp van de deskundige die ik gewoon nodig had, omdat mijn ogen het allemaal niet zo goed konden zien wat ik deed is het mij uiteindelijk ook gelukt. En ja, ik was trots toen ik liep naar Sodejuu om mijn werkstuk te laten controleren en af te laten regelen. En gelukkig maar dat het gecontroleerd werd want de mijne deed het niet. Er was een kortsluiting bij het ledje vanwege een slechte soldering mijnerzijds. Dus ik werd terug gestuurd naar mijn werkplekkie om het te herstellen. Toen nogmaals controle en werd het goed bevonden. Nou, ik kan jullie zeggen dat ik trots was op mijn zelfgebouwde Shuman Resonator. Het was een leuke leerzame middag, dat vond iedereen. Wat ik het leuke vond aan zo'n middag is net zoals bij een forummeeting en een audioverenigingsavonds de gezelligheid en gemoedelijkheid onder elkaar en de wil om elkaar te helpen. Het geeft een samenhorigheid gevoel onder elkaar. Bovendien leerzaam als beginner. Voor mij is er een duidelijk verschil tussen iets doorsolderen op een gesoldeerde print of slecht contact of het solderen op een nieuwe print. Dat laatste vond ik duidelijk lastiger. Het kunstje had ik eerlijk gezegd niet zo snel onder de knie.Wat ik makkelijk vond was het lezen van de print en hoe de onderdelen erop gesoldeerd diende te worden. Daar hadden anderen weer meer moeite mee. En leuk om tips te krijgen hoe je van een weerstand en diode de pootjes in een 90 graden hoek buigt m.b.v. een tangetje i.p.v je vingers zoals ik in 1e instantie het deed. Of de tip aan een ander waarom je een bepaalde volgorde als beginner moet aanhouden met het solderen van de onderdelen i.v.m. statische lading. Mijn dank aan de organisator en zijn helpers en de bouwers. Ik heb het erg leuk gehad. @Kappa7, bij de AVMN was een aantal jaren terug een technische commissie die zich bezig hield met zelfbouw voor de leden. Onze Adriaan weet daar meer van. Hij zat er toen ook in. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 20 november 2016 Report Share Posted 20 november 2016 Leuk, dat laatste wist ik niet. Maar zo te lezen heb je een leuke dag gehad en wat moois gemaakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 20 november 2016 Report Share Posted 20 november 2016 Leuk, dat laatste wist ik niet. Maar zo te lezen heb je een leuke dag gehad en wat moois gemaakt. Dat dacht ik al. Het was ook nog in de Oude Dissel. Leobus weet het vast ook wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 20 november 2016 Report Share Posted 20 november 2016 Leuk is het hé..... iets kunnen solderen Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 20 november 2016 Report Share Posted 20 november 2016 Dankzij de broeders op het internaat te Amersfoort is het me gelukt. De instructie was aan mij wel besteed. Moeten misschien eens een topic openen "DIY voor beginners". Smaakt naar meer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 23 november 2016 Report Share Posted 23 november 2016 Het staat weer enorm te zingen hier, nu Earth and Fire, Storm and Thunder. Herontdekken van je muziek, ik draai nu de CD voorraad alfabetisch af. Ik hou muziek-avond. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 23 november 2016 Report Share Posted 23 november 2016 Vanmiddag verschillende buisjes in mijn versterker geprobeerd. Het staat hier ook te zingen, maar dan vanaf harddisk Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 23 november 2016 Report Share Posted 23 november 2016 ja mijn bezoek aan Hans v L heeft me weer aan het denken gezet. Hoe pas ik een grotere muziekvoorraad (Cd speler = beperkt tot je voorraad CD's) hier in. Begint toch met opslagcapaciteit, en van daar richting versterkers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 23 november 2016 Report Share Posted 23 november 2016 Die harddisk gebruik ik voornamelijk voor hi-res materiaal. CD's speel ik gewoon af Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 23 november 2016 Report Share Posted 23 november 2016 (edited) Mijn platenspeler gezet op de plek van de versterker. Ik kan dan beter bij de platenspeler. Het geluid moet wel settlen. Wist niet dat dit ook een verschil kan maken. De Van den Hul kabel bleek te kort in de nieuwe situatie van de phonotrap naar de versterker, argh, de phono Nagaoka kabel was lang genoeg maar klonk niet echt lekker. Daarom een andere interlink van een Brits merk geplaatst. Deze klinkt directer met meer detail. Gaat me vast ook irriteren na verloop van tijd, maar het draagt mijn goedkeuring nu weg. Ik kan me herinneren dat het hoog wat te nadrukkelijk aanwezig was bij deze kabel. Alles klonk zo zacht met de Nagaoka, dat is nu opgelost. Misschien alles beter op zijn oude plek moeten houden. Maar goed. Edited 23 november 2016 by Ivan10 Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 23 november 2016 Report Share Posted 23 november 2016 Gedoe hè, dat soort dingen. Alles een beetje op maat gekocht/afgesteld, daar krijg je er last van bij veranderingen.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 23 november 2016 Report Share Posted 23 november 2016 (edited) @ReneN: Ja gelijk heb je, bij het testen van versterkers vorig jaar kwam ik er ook achter dat het hebben van extra powercords en interlinks toch een must is. Nooit gedacht dat ik nu in de problemen zou komen met een te korte interlink. Maar wel logisch, de kabel moet nu langs de volle breedte van de versterker om bij de inputs te komen. Mijn hobby is nog wat te hobbyistisch... Edited 23 november 2016 by Ivan10 Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 23 november 2016 Report Share Posted 23 november 2016 Ik heb ook een mooie John van Gendt interlink. Dan komt De Grote Verplaatsing en nu lichttie te verstoffen want past niet meer.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 23 november 2016 Report Share Posted 23 november 2016 Auw ja. Veel auw. Voortaan zal ik beter letten op de lengte van een interlink. Wat is de gemiddelde lengte eigenlijk van een interlink? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 23 november 2016 Report Share Posted 23 november 2016 Ik heb ook een mooie John van Gendt interlink. Dan komt De Grote Verplaatsing en nu lichttie te verstoffen want past niet meer.... Meestal komt er nog wel een verplaatsing en dan komt-ie misschien heel goed van pas. Paar interlinks in de kast kan nooit kwaad Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts