René N. Posted 11 februari 2017 Report Share Posted 11 februari 2017 o ja ik zet mijn versterker pas uit als ik langere tijd niet luister Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 11 februari 2017 Report Share Posted 11 februari 2017 Ik heb het nu ergens in een Excelletje gezet, per wanneer de KT88 aangekocht, wanneer altijd aan laten staan en kijken wanneer ze het gaan begeven. Ik heb ze overigens al weer een tijdje, in april 2014 gekocht..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 11 februari 2017 Report Share Posted 11 februari 2017 Voor de duidelijkheid: overdag staat hier vaak de hele dag de radio aan, de versterker dus ook Als ik heel even weg ben of boven aan het rommelen ben laat ik hem gewoon aan. Maar in elk verhaal zit een kern van waarheid, het is maar net, hoe je het interpreteert en In sommige datasheets is dat heel duidelijk aangegeven kijk maar eens in die van de KT77. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 11 februari 2017 Report Share Posted 11 februari 2017 (edited) gehakt was mij altijd een kwestie van 'zwabberen' en langzaam tot bloei komen. toen ik in 1988 (!) de Electrocompaniet kocht liet ik 'm altijd aan, ik merkte al snel dat dat hielp. Kreeg ik een paar jaar later een aanbieding van het energiebedrijf voor een energie-scan, ze vonden mijn gebruik wat hoog (idle 230w) :biggrin: :biggrin: scheelt toch gas in de winter Edited 11 februari 2017 by robx Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 11 februari 2017 Report Share Posted 11 februari 2017 scheelt toch gas in de winter Precies en gas is duur, stroom niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 11 februari 2017 Report Share Posted 11 februari 2017 nou moet ik zeggen ... de Krell KSA80 die ik eens in de zomer te leen had van Eringa ... dat was te gek. De ramen moesten open om het leefbaar te houden ow ja en het klonk voor geen cent. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 11 februari 2017 Report Share Posted 11 februari 2017 Wellicht dat een Array S-10 iets voor je is Rob. Ik heb de M10 monoblokken van Hans gehoord en vond ze erg goed . DC gekoppeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 11 februari 2017 Report Share Posted 11 februari 2017 ik vond ze ook goed. heb alleen hier ter plaatse een ervaring met die Array monoblokken gehad die me doet aarzelen over 'matching'. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ove Rickland Posted 11 februari 2017 Report Share Posted 11 februari 2017 Gewoon audiofiel Wat buizen betreft, ik zou dat zelf niet doen. Veel stuurbuisjes gaan volgens de datasheets 5000uur mee. Bij longlife 10.000uur = 1,14 jaar. (24x7) Als buizen niet goed klinken of beter gaan klinken als het langer aanstaat dan zijn ze m.i. of nog aan het inspelen +/- 100 uur óf het is een slecht ontwerp, waarbij b.v. door een verkeerd instelpunt te weinig stroom door de buizen gaat. Ben wel benieuwd hoeveel de levensduur van een buis nu toeneemt wanneer deze 24/7 aanstaat ten opzichte van zeg 1x per dag aan- en uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 11 februari 2017 Report Share Posted 11 februari 2017 ik vond ze ook goed. heb alleen hier ter plaatse een ervaring met die Array monoblokken gehad die me doet aarzelen over 'matching'. De nieuwste Rob? Ik vond ze echt stukken beter klinken dan de S-1 mee heb gespeeld. Bijna "buis achtig" zonder de nadelen daarvan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 11 februari 2017 Report Share Posted 11 februari 2017 Ben wel benieuwd hoeveel de levensduur van een buis nu toeneemt wanneer deze 24/7 aanstaat ten opzichte van zeg 1x per dag aan- en uit. Goeie vraag Ove, wie weet het? Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 11 februari 2017 Report Share Posted 11 februari 2017 (edited) ja zoiets als Wol zegt. de AW250 is hier magisch. Heb 'm elders minder horen doen. Wat ik hier had waren de eerste Array monoblokken. Heb een mentale blokkade er aan overgehouden. Ik wil gewoon de AW250 terug. Hoeveel moeite het ook kost. Best aandoenlijk he, ik hou van mijn hoop oud ijzer. Zou ie daarom zo goed klinken .... groet Edited 11 februari 2017 by robx Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 11 februari 2017 Report Share Posted 11 februari 2017 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 11 februari 2017 Author Report Share Posted 11 februari 2017 (edited) ja zoiets als Wol zegt. de AW250 is hier magisch. Heb 'm elders minder horen doen. Wat ik hier had waren de eerste Array monoblokken. Heb een mentale blokkade er aan overgehouden. Ik wil gewoon de AW250 terug. Hoeveel moeite het ook kost. Best aandoenlijk he, ik hou van mijn hoop oud ijzer. Zou ie daarom zo goed klinken .... groet Misschien een idee, dat ik met de Arrays n keer aan kom? Edited 11 februari 2017 by Hans van Liempd Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 12 februari 2017 Report Share Posted 12 februari 2017 ja zoiets als Wol zegt. de AW250 is hier magisch. Heb 'm elders minder horen doen. Toch niet bij mij hè Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 12 februari 2017 Report Share Posted 12 februari 2017 @ Rene: nee, de mijne. Die heb ik eens ergens heen gesleept, en vond 'm onder de omstandigheden (set) aldaar niet echt uitblinken. En dat lag niet aan die set denk ik, wel aan mismatch (of het effect van je electronica verslepen, dat heeft een negatief effect dat langzaam wegtrekt). Ofwel: dat was ook weer leerzaam. @ Hans: dat zou wel interessant zijn ja! Deze week wordt de AW250 hersteld en hopelijk van zijn oscillatie-probleem ontdaan. Ik krijg dan een Jeff Rowland 112 mee om te proberen, dus ik ben wel ff zoet. Ik meld me wel als het speeltijd is. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 12 februari 2017 Report Share Posted 12 februari 2017 Idd, dat verslepen van apparaten bekomt ze vaak slecht. Dus als Hans komt met zijn Arrays moet je daar terdege rekening mee houden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 12 februari 2017 Report Share Posted 12 februari 2017 Nooit iets van gemerkt wel met draaitafels die gaan niet graag op reis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 13 februari 2017 Report Share Posted 13 februari 2017 Op bezoek geweest bij Franks van het groene forum. Hij heeft een Lenco ptp6 en een Schróder reference tonearm gebouwd,heel mooi de vakmanschap straalt er vanaf. Ik heb een headshell connector achter gelaten die hij gebruikt voor een Yamato headshell(van Wenge hout) die hij voor mij gaat maken,hij maakt ook nog een Bearwald protector voor mij. Een verslag met mmoi foto's op Lencoheaven onder het topic ptp projects. Helaas kreeg ik de link niet geplaatst. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 13 februari 2017 Report Share Posted 13 februari 2017 Kan het niet vinden, Groovy. ptp projects? Mag niet zoeken op Lencoheaven als je niet ingelogd bent. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 14 februari 2017 Report Share Posted 14 februari 2017 PTP6 a la Franks, including new tonearm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 14 februari 2017 Author Report Share Posted 14 februari 2017 Errug mooi gedaan. Inderdaad, het vakmanschap straalt er vanaf. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 14 februari 2017 Report Share Posted 14 februari 2017 Ja hé. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 14 februari 2017 Report Share Posted 14 februari 2017 Sure. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 14 februari 2017 Report Share Posted 14 februari 2017 Het maken van een mooie console lijkt me nog wel te doen. Toch denk ik dat zo'n Feickert toch wel meer (resonantie) eisen stelt aan zo'n console. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts