audiovorden Posted 9 april 2017 Report Share Posted 9 april 2017 Krijgen nog wel. Ik moest er eind vorig jaar nog voor betalen. Maar een weldaad voor het geluid. Benieuwd naar jou bevindingen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 9 april 2017 Report Share Posted 9 april 2017 (edited) Krijgen nog wel. Ik moest er eind vorig jaar nog voor betalen. Maar een weldaad voor het geluid. Benieuwd naar jou bevindingen. Een weldaad, is inder daadwel goed verwoord... Mijn lamp krijgt binnenkort de upgrade naar V2.0 Ben daar ook benieuwd naar. Gebruik jij trouwens een variac of een dimmer? Edited 9 april 2017 by thingman Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 9 april 2017 Report Share Posted 9 april 2017 Krijgen nog wel. Ik moest er eind vorig jaar nog voor betalen. Maar een weldaad voor het geluid. Benieuwd naar jou bevindingen. Je kunt hem op eh.. zicht krijgen, inderdaad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiovorden Posted 9 april 2017 Report Share Posted 9 april 2017 Was ook bedoeld als grapje. Ik heb de nieuwste versie met vacuüm kooldraadlamp en met dimmer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 10 april 2017 Report Share Posted 10 april 2017 De impedantie met de phono iets aangepast. Maar eens kijken hoe dit bevalt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 10 april 2017 Report Share Posted 10 april 2017 De impedantie met de phono iets aangepast. Maar eens kijken hoe dit bevalt. En naar welke impedantie ben je gegaan Carl 22KΩ ? Zie ook http://www.high-endforum.nl/topic/15072-hoe-hoog-moet-het-gaan-met-lp-en-hr/?p=471615 Wonderlijke pc heb je. Je kan geen PM' s ontvangen een geen notificaties. Staat hij wel goed ingesteld? O nee toch niet een iPad he Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 10 april 2017 Report Share Posted 10 april 2017 (edited) Ik doe het forum werk altijd op de bank. Sinds ik niet meer dagelijks achter de computer zit bijna geen last meer van mijn rug. Ben bij de Benz van 400 terug gegaan naar ik meen 220. Net wat voller geluid. In die zin gebruik je hem natuurlijk een beetje als klankregeling. In die zin sta ik sceptisch tegenover phono pres die je niet kan instellen. Het blijven subtiele verschillen, maar toch neem je jet goed waar. De vraag os of het alleen beter klinkt bij een specifieke platen of bij een stuk of 20. Ik vermoed dat Benz phonopre op 400 of 1000 zit? Edited 10 april 2017 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 10 april 2017 Report Share Posted 10 april 2017 (edited) Ik vermoed dat Benz phonopre op 400 of 1000 zit? Nee die zit op maar liefst 22kΩ en werkt zover ik weet met alle Benz elementen. (stond al in het bewuste stukje topic) Zelf heb ik jaren ook zo gespeeld met een Benz ACE M en zo' n buizentrapje waar ik nu mee speel, Sander -je weet wel KT-88- de ontwerper van de Astin Trew AT-8000 heeft zelfs die stand in zijn ontwerp meegenomen speciaal voor Benz elementen. Dus dat lijk me ook een mooie stand voor je nieuwe Pearl kloon. Snap je? Doorvraag 2 komt morgen......... pffffff. Edited 10 april 2017 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 11 april 2017 Report Share Posted 11 april 2017 Win nooit wat, wie wel? Maar nu dan toch! Een kaartje voor het openingsconcert Slide Factory 2017. Op donderdagavond 13 april openen wij het festival in LP2. Hier neemt het New Trombone Collective u mee in het bruisende nachtleven van Tokio!In dit concert, geïnspireerd door de bestseller After Dark van Haruki Murakami, laat het ensemble zijn serieuze kant zien, maar gaat ook voor het eerst een samenwerking aan met trompettist Eric Vloeimans en zijn elektrische jazz-funk-pop-kwartet Gatecrash. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buell Posted 11 april 2017 Report Share Posted 11 april 2017 Gefeliciteerd, enjoy ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 11 april 2017 Report Share Posted 11 april 2017 Bedankt! Ben best benieuwd, Rotjeknor wordt voor live muziekbeleving alsmaar belangrijker in mijn leven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 11 april 2017 Report Share Posted 11 april 2017 He leuk Mark gefeliciteerd Vandaag wat verder aan het experimenteren met phono trappen. Er staat nu een optimaal getweakde MCML05 voor de Lyra Delos. Ik heb er hele oude NOS buizen in, waarvan sommige net zo oud zijn als ik. Tja dan hoor je waar zo' n "instap" element toe in staat is. Voorheen had ik óf een set optimaal voor digitaal, óf voor analoog, Maar nu zit ik dicht bij "best of both worlds". Hoop leuke dingen ontdekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 11 april 2017 Report Share Posted 11 april 2017 Ik geloof wel dat jij alles uit een element haalt wat er in zit Jack. Leuk om te lezen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 11 april 2017 Report Share Posted 11 april 2017 (edited) Ik geloof wel dat jij alles uit een element haalt wat er in zit Jack. Leuk om te lezen. Ja lekker "pielen" zowel technisch als geluidstechnisch, daartussen zit best verschil. Wat moeilijk was de lijntrap van de voorversterker zo te maken dat hij voor digitaal geen extra "eigen geluid" toevoegt en ook voor phono mooi transparant is. Nu dat ik het weet, is het simpel, maar zo gaat het vaak Edited 11 april 2017 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 11 april 2017 Report Share Posted 11 april 2017 Dat is het voordeel van zelf bouwen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 11 april 2017 Report Share Posted 11 april 2017 Dat is het voordeel van zelf bouwen. Daar weet jij alles van Ik ben een beetje griepig dus lekker muziek aan het luisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 11 april 2017 Report Share Posted 11 april 2017 Edwin's nieuwe MF zei me niets, dus even zoeken, kom ik dit tegen op audiogon. Lees vooral de eerste alinea en wat voor element er in welke omgeving ingezet wordt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 11 april 2017 Report Share Posted 11 april 2017 http://www.tnt-audio.com/sorgenti/load_the_magnets_e.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 11 april 2017 Report Share Posted 11 april 2017 Shure M97xE cart with a JICO SAS stylus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 12 april 2017 Report Share Posted 12 april 2017 Vandaag bij Douglas zijn Emt 938 direct drive bewonderd 25kilo.En ook een Conaiseur idlerdrive waar niet alleen de as maar de hele motor bij het veranderen van toerental meebeweegd. Alles opgehangen aan rubbers en een nijlonashouder die onverslijtbaar is. Minimalistisch gebouwd maar functioneel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 12 april 2017 Report Share Posted 12 april 2017 Emt 938 Ja die, mooi flinterdun plateau. Ook beluisterd? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 12 april 2017 Report Share Posted 12 april 2017 Helaas niet,er zit een gereviseerde Thorens tp14 arm op met een Emt v/d Hul element. Ik ga er vanuit dat dat fantastisch klinkt. Dat luisteren komt nog wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 12 april 2017 Report Share Posted 12 april 2017 ik zit nou FM te luisteren, audiolamp aan. Heel laag gedraaid, ik zie net het rood. de muziek houdt me vast, het is ronduit opwindend. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 12 april 2017 Report Share Posted 12 april 2017 Welke zender Rob? Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 12 april 2017 Report Share Posted 12 april 2017 Sublime FM. Straks ff WDR4 proberen, ook vaak een beleving. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts