Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

WanFie
 Share

Recommended Posts

Krijgen nog wel. Ik moest er eind vorig jaar nog voor betalen. Maar een weldaad voor het geluid. Benieuwd naar jou bevindingen.

Een weldaad, is inder daadwel goed verwoord...

Mijn lamp krijgt binnenkort de upgrade naar V2.0

Ben daar ook benieuwd naar.

Gebruik jij trouwens een variac of een dimmer?

Edited by thingman

Krijgen nog wel. Ik moest er eind vorig jaar nog voor betalen. Maar een weldaad voor het geluid. Benieuwd naar jou bevindingen.

Je kunt hem op eh.. zicht krijgen, inderdaad.

De impedantie met de phono iets aangepast. Maar eens kijken hoe dit bevalt.

En naar welke impedantie ben je gegaan Carl 22KΩ ?

Zie ook http://www.high-endforum.nl/topic/15072-hoe-hoog-moet-het-gaan-met-lp-en-hr/?p=471615

Wonderlijke pc heb je.  Je kan geen PM' s ontvangen een geen notificaties.  Staat hij wel goed ingesteld?  O nee toch niet een iPad he  :blink:

Ik doe het forum werk altijd op de bank. Sinds ik niet meer dagelijks achter de computer zit bijna geen last meer van mijn rug. Ben bij de Benz van 400 terug gegaan naar ik meen 220. Net wat voller geluid. In die zin gebruik je hem natuurlijk een beetje als klankregeling. In die zin sta ik sceptisch tegenover phono pres die je niet kan instellen. Het blijven subtiele verschillen, maar toch neem je jet goed waar. De vraag os of het alleen beter klinkt bij een specifieke platen of bij een stuk of 20.

Ik vermoed dat Benz phonopre op 400 of 1000 zit?

Edited by carl

Ik vermoed dat Benz phonopre op 400 of 1000 zit?

Nee die zit op maar liefst 22kΩ  en werkt zover ik weet met alle Benz elementen. (stond al in het bewuste stukje topic) Zelf heb ik jaren ook zo gespeeld met een Benz ACE M  en zo' n buizentrapje  waar ik nu mee speel,

Sander -je weet wel KT-88- de ontwerper van de Astin Trew AT-8000 heeft zelfs die stand in zijn ontwerp meegenomen speciaal voor Benz elementen.  Dus dat lijk me ook een mooie

stand voor je nieuwe Pearl kloon. Snap je?  Doorvraag 2 komt morgen......... pffffff.  :P

Edited by Tubejack

Win nooit wat, wie wel? Maar nu dan toch! Een kaartje voor het openingsconcert Slide Factory 2017.

Op donderdagavond 13 april openen wij het festival in LP2. Hier neemt het New Trombone Collective u mee in het bruisende nachtleven van Tokio!
In dit concert, geïnspireerd door de bestseller After Dark van Haruki Murakami, laat het ensemble zijn serieuze kant zien, maar gaat ook voor het eerst een samenwerking aan met trompettist Eric Vloeimans en zijn elektrische jazz-funk-pop-kwartet Gatecrash.

a020.gif

He leuk Mark gefeliciteerd  :) Vandaag wat verder aan het experimenteren met phono trappen.  Er staat nu een optimaal getweakde  MCML05 voor de Lyra Delos.  

Ik heb er hele oude NOS buizen in, waarvan sommige net zo oud zijn als ik. :o  Tja dan hoor je waar zo' n "instap"  element toe in staat is.  

Voorheen had ik óf een set optimaal voor digitaal, óf voor analoog,  Maar nu zit ik dicht bij "best of both worlds".

Hoop leuke dingen ontdekt  :)

Ik geloof wel dat jij alles uit een element haalt wat er in zit Jack.

Leuk om te lezen.

Ja lekker "pielen" zowel technisch als geluidstechnisch, daartussen zit best verschil.  

Wat moeilijk was de lijntrap van de voorversterker zo te maken dat hij voor digitaal geen extra  "eigen geluid" toevoegt en ook voor phono mooi transparant is.

Nu dat ik het weet, is het simpel, maar zo gaat het vaak  ;)

Edited by Tubejack

Vandaag bij Douglas zijn Emt 938 direct drive bewonderd 25kilo.En ook een Conaiseur idlerdrive waar niet alleen  de as maar de hele motor bij het veranderen van toerental meebeweegd.

Alles opgehangen aan rubbers en een nijlonashouder die onverslijtbaar is.

Minimalistisch gebouwd maar functioneel.

Helaas niet,er zit een gereviseerde Thorens tp14 arm op met een Emt v/d Hul element.

Ik ga er vanuit dat dat fantastisch klinkt.

Dat luisteren komt nog wel.

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...