Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Gisteren weer een paar uurtjes geluisterd bij de man van de tpt Lenco met daarop zijn tweede gebouwde 12inch Schroeder tonearm.

Nu met sommige delen van ebbenhout, dat klonk ook heel goed.

Eventuele verschillen tussen 1 en 2 kan ik niet benoemen daar het al een poosje geleden is dat ik de eerste hoorde.

Hij gaat voor mij een houten headshell maken van 12 gram met een draaibaar plaatje waar het element in komt,dit om de fouthoek in een rechte arm goed te kunnen instellen.

Edited by Groovy

Die knaap van Audio 21 heeft op zijn site bij aanbiedingen een verhaal over de Harmonizers. Volgens hem is de truc, dat ze terugwerken op de andere units (Cock kennende zal het wel iets geraffineerder werken als ze bij hem vandaan komen). Misschien zijn de LS van Marc en mij daarvoor minder gevoelig. Just my two cents.

Edited by carl

Die knaap van Audio 21 heeft op zijn site bij aanbiedingen een verhaal over de Harmonizers. Volgens hem is de truc, dat ze terugwerken op de andere units (Cock kennende zal het wel iets geraffineerder werken als ze bij hem vandaan komen). Misschien zijn de LS van Marc en mij daarvoor minder gevoelig. Just my two cents.

Kun je de link misschien even sturen? Je weet nu hoe het moet  :) 

Het verhaal van audio 21 klopt,als je nou een bier fles of een plant op je speakers neer zet krijg je ook een hoorbaar beter effect .

Mvg wol

Yep,maar geen bier :D

Jerry had om zijn Acoustats een frame gebouwd en dat aan de ls gekoppeld,daar lag 20 kilo gewicht op om resonanties te elimineren en dat klonk beter.

Ik heb het effect ook bij een ander op zijn subwoofer gehoord,daar lag 8 kilo op.Een paneel achter de ls leverd ook een betere klank op.

Gisteravond gestoeid met lampen ,wat gebeurd met lichtintensiteit ,installatie is op accu,s aangesloten

De wolfraam draad klink muziekaler en warmer en aangenamer .

De led koolstof zou ik maar noemen klinkt analitischer en heeft meer kracht in instrumenten en stem is ook zuiverder .

Test uitgevoerd op 220 volt zonder dimmer .

Als de lamp aanstaat hoor je meer uitsterftijden van de muziek als dat die uit staat.

Mvg wol

Ow arme ik,ik heb de lamp op een variac,de lamp gloeid mooi op 1 volt maar verschil hoor ik niet mijn lamp is niet bewerkt.

Edited by Groovy

Yep,maar geen bier :D

Jerry had om zijn Acoustats een frame gebouwd en dat aan de ls gekoppeld,daar lag 20 kilo gewicht op om resonanties te elimineren en dat klonk beter.

Ik heb het effect ook bij een ander op zijn subwoofer gehoord,daar lag 8 kilo op.Een paneel achter de ls leverd ook een betere klank op.

Psies, gewoon meer gewichtig doen. Zo'n lampje is/geeft veel te veel licht.

Ik heb een Whest PS 20.0 Jack.

IK ga vanmiddag naar Roger. Zal toch eens vragen de Harmonizers even af te koppelen.

Edited by carl

Ik heb een Whest PS 20.0 Jack.

IK ga vanmiddag naar Roger. Zal toch eens vragen de Harmonizers even af te koppelen.

Laat maar, ik heb het al gevonden op Puresound.  

Conrad-Johnson Premier Eleven.  

Qua spec' s een -voor buizen begrippen- prima versterker met uitgangtrafo's die 100Khz halen. Top.  :)  

De Conrad-Johnson Premier 17LS, lijkt me ook mooi, maar heeft helaas niet het hoge niveau van de eindversterker.

Er zit m.i. een ontwerpfout in. De frequentie hoort m.i. niet zo afhankelijk te zijn van de volume stand.  In stand 99 is

de bandbreedte slechts 12Khz.  In stand 80 20Khz nog wenig.

Ik vermoed dat daar een deel van de clou zit  ;) Voordeel is dat hij waarschijnlijk nooit scherp klinkt  :)

Marc' s zijn LFD Integrated Zero Mk. II  heeft waarschijnlijk dezelfde eigenschappen: "beperkte vermogensbandbreedte"  

Edited by Tubejack

Gisteravond gestoeid met lampen ,wat gebeurd met lichtintensiteit ,installatie is op accu,s aangesloten

De wolfraam draad klink muziekaler en warmer en aangenamer .

De led koolstof zou ik maar noemen klinkt analitischer en heeft meer kracht in instrumenten en stem is ook zuiverder .

Test uitgevoerd op 220 volt zonder dimmer .

Als de lamp aanstaat hoor je meer uitsterftijden van de muziek als dat die uit staat.

Mvg wol

Interessant, Wol! De lamp is geen onderdeel van de stroomvoorziening begrijp ik als jou stereo op accu's draait. Doet de lamp iets tegen electrosmog waardoor muziek beter klinkt?

Interessant. Een printje als 1 met elektrische onderdelen of een print met bepaalde behandelde onderdelen?

Electronische onderdelen, Ivan. Iets moet de orde zelf aanleveren, die de lamp zogezegd kan uitzenden. Als je niks aanlevert wordt er ook niks uitgezonden behalve licht.

CDs in mn discogs collection zetten. De Discogs app met bar code scanner scheelt een hoop, ben nu ongeveer op de helft (van het populaire genre).

Tis alleen vervelend als je een CD hebt die nog niet bekend is. Heb er 1 keer 1 opgevoerd, maar dat is best veel werk....

Posted · Hidden 23 april 2017 - No reason given
Hidden 23 april 2017 - No reason given

Discussie is al eerder gevoerd, in niets vergelijkbaar met de Harmonizers die Sonore verkoopt.

Lijkt meer op een wraakactie van Audio21 omdat hij geen leverancier meer is van Sonore. 

Hoezo? Jij kan ook lekker stoken zeg. Volgens de aanbieding komen ze origineel bij SonoreAC vandaan... is dat niet zo dan?

Posted (edited) · Hidden 23 april 2017 - No reason given
Hidden 23 april 2017 - No reason given

Oud nieuws ja. Ik begrijp dat ze zijn geleverd door Sonore AC, maar als bandtweeter met de vraag dat ze nodig waren als supertweeter. Met de meegeleverde condensator kon de bandtweeter namelijk als supertweeter gebruikt worden bij een mat klinkend luidsprekersysteem. Ze zijn dus niet verkocht als echte Harmonizer. Er is niets aangepast aan deze bandtweeters.

Vind onderstaande aanbieding op het web bij audio21.

Universal_Loudspeaker_Harmonizer.jpg

Universal Loudspeaker Harmonizer. Set van 2 stuks, do-it-yourself kit. € 750,--

Nieuwe 'kit' van het thans bekend staande Sonore Audio; 'Universal Loudspeaker Harmonizer', set van 2 stuks. Een werkelijke upgrade Voor de handige doe-het-zelfer. Slechts enig soldeerwerk is nog nodig met desgewenst een behuizing, maar dat laatste is niet perse nodig. Daarna is deze 'harmonizer' in te zetten als ondersteuning op- of bij uw speaker.

Blijkt bij navraag bij Sonore dat deze units niet door Sonore te zijn gemodificeerd.

Frisse jongens daar in het Overijsselse. :(

En dan vergeet je het coaten van het membraam, een afgevulde behuizing op maat gemaakt en aansluitterminals nog. Kabels zitten er uiteindelijk niet meer aan. ''Even een kastje er om heen en een condensator van hooguit 5 euro'' is dan ook wel heel kort door de bocht...

Dat ding gaat geheel uit elkaar. Er komen andere magneten en nanocristaline trafo's in. Ik heb de onderdelen daar zien liggen. Ook wordt er de kabel in gesoldeerd. Of de kabel bij de prijs zit, weet ik niet. 

Edited by Ivan10
  • Members

Ik hoop niet dat die Harmonizer-discussie weer gevoerd gaat worden? Als je het effect wilt ervaren, kom dan gewoon langs. Vind je het mooi, dan vind je het mooi, vind je dat niet, even goede vrienden. Wat er bij Audio21 wel of niet aangeboden wordt, dat doet niet ter zake, laat dat verleden nu eens een keer rusten! Een Audiofiele dag, daar zou het hier over moeten gaan...

Zo had ik er gisteren weer 1, voor het Old School Hifi museum de Audio Research D250 mkII Servo voorzien van nieuwe buizen, was een behoorlijk klusje gezien het aantal, ook met het inregelen van de bias ben je dan wel even zoet...

17991055_1167398496720975_18285733005804

17990989_1167398493387642_69775078399906

... sommigen noemen het overkill, ik noem het lekker audiofiel bezig zijn!

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...