Langspeelplaat Posted 9 maart 2009 Report Share Posted 9 maart 2009 Voordat ik iets verkoop test ik het zelf eerst even langdurig. Had al een hele tijd een Marantz PM400 in de berging staan. (http://marantz.pytalhost.eu/1980/marantz80-14.jpg) Is een 30 jaar oude versterker die ongeveer een 66watt sinus per kanaal moet leveren. Had er zelf al wat in gekloot(met potmeters enzo) maar hij werkt nog prima. Had wel eerst te DC offset gemeten wand ik wil mijn driade 103MKII niet mollen natuurlijk. Maar dat was dik in orde (2mv & 9 mv na 2 min) daar ook nog een goedkope technics cd speler op aangesloten. En alles aangesloten met dropveter bekabeling (1,50 mm2). Nu mijn ervaring dan, ik had er natuurlijk niet veel van verwacht wand het is in mijn ogen toch oude meuk. Je merkt de moeite die het de het hem kost om er in de eerste plaats geluid uit te krijgen. Bij volume knop half schiet de rode balk al richting je 75W maar als je het volume aanpas... Merk je toch wel dat deze versterker een heel vriendelijk geluid produceert ik moet toegeven met veel meer soul dan mijn normale versterker levert. Echt een lekker geluidje deze laat ik voor de grap gewoon een paar dagen staan.... Het ruikt nu wel naar contactspray in mijn kamer... maar hoe zal dat toch komen Edit : Om weer even op mijn standpunt terug te komen, Hij staat nu weer in de berging heb nu mijn normale versterker weer. Heb trouwens de luidsprekers ook weer gebiwired omdat ik er achter kwam dat ik ze eerst niet goed had aangesloten (hoe dom) Wel altijd jammer dat je dit soort dingen moet verkopen voor een magere 20euro, ach ja kan er toch weer een paar lp's voor kopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 9 maart 2009 Report Share Posted 9 maart 2009 Vanochtend was de Pioneer klaar en staat de hele dag opnieuw in te spelen. Even g Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 11 maart 2009 Report Share Posted 11 maart 2009 G Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 11 maart 2009 Report Share Posted 11 maart 2009 Tja balen vanmorgen bijna een meeting gemist om dat Arrow Clasic rock uit de lucht was. Normaal gaat mijn wekker af op deze zender vanmorgen dus niet ik had me zomaar een uur verslapen. Groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 11 maart 2009 Report Share Posted 11 maart 2009 @Jack: meneer Lampizator heeft een nogal eh typische benadering van alles waar hij het op zijn website over heeft h Link to comment Share on other sites More sharing options...
asjemenao Posted 11 maart 2009 Report Share Posted 11 maart 2009 Arrow Jazz.. tja soms hele lekkere muziek, vooral in de avonduren. Overdag wat gezapig en veel van hetzelfde. Ik luister eigenlijk sinds een paar jaar heel veel naar het Franse Fip radio; ook funky, jazzy etc maar ook veel andere Franse en zuid europese (warmbloedige) muziek.. af en toe een klassiek stukje ertussen Veel muziek die je zeker niet op de Nederlandse radio te horen krijgt.. Check it out Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 11 maart 2009 Report Share Posted 11 maart 2009 Ik luister eigenlijk sinds een paar jaar heel veel naar het Franse Fip radio;Veel muziek die je zeker niet op de Nederlandse radio te horen krijgt.. Check it out . Heb ik gedaan, is de ontvangen hier via de UPC kabel. op 88.1mhz Bedankt, voor de tip, ga er vanavond eens lekker naar luisteren. @Bart He gelukkig.... dacht al dat er bij mij een schroefje los zat Ik vind het fijn mensen, met eigen idee Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 12 maart 2009 Report Share Posted 12 maart 2009 G Link to comment Share on other sites More sharing options...
asjemenao Posted 12 maart 2009 Report Share Posted 12 maart 2009 Ik ben ook benieuwd welke zender 't gaat worden Jack. Ik heb het bange vermoeden dat het meer van het zelfde wordt. Ook al was ik geen groot fan van Arrow rock en Arrow jazz ( nog te doorsnee in mijn ogen ), het was nog altijd onderscheidend, en daarom alleen al een gemis, t.o.v. de rest van de stations die zich kenmerken door een hoop herrie en eenvormigheid. Er is zoveel meer muziek die niet of nooit op de radio te horen is. Is radio alleen commercieel interessant voor een kleine ( jonge ) groep van de bevolking ? Of speelt er meer? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 12 maart 2009 Report Share Posted 12 maart 2009 Of speelt er meer? Die frequenties zijn m.i. zowiezo voor commeciele radio tot 2011 wanneer de volgende veiling is. Jammer dat er voor Jazz kennelijk weinig belangstelling is Bron: http://www.radio.nl/2003/home/links_en_inf...t_currentpage=1 Maar minister..... staatsecretaris doe eens leuk, mocht niemand interesse hebben in die frequenties van Arrow Jazz FM geef ze dan b.v. aan radio 6 .... zonde om die zenders te laten verstoffen Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
asjemenao Posted 12 maart 2009 Report Share Posted 12 maart 2009 Radio 2 .. 12,8 % verbazingwekkend!! niet dat ik er vaak naar luister maar volgens mij niet bepaald een jongerenzender.. Radio 3 scoort ook goed trouwens.. Radio 6 had ik hoger ingeschat qua luistercijfers Moeilijke markt lijkt het; in die zin lastig om een aanzienlijk luisterschare te trekken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 12 maart 2009 Report Share Posted 12 maart 2009 Radio 6 had ik hoger ingeschat qua luistercijfers Ik wist niet eens dat die bestond Ik dacht dat het ophield bij radio 5, op de middengolf... Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 12 maart 2009 Report Share Posted 12 maart 2009 @audiofreak , met een analoge bron op die installatie? Ik ben vanavond naar de rijnstraat in A dam geweest naar RAF , daar werd een demo gegeven met de DALI megaline . Voorversterking ARC ref 3 en CD speler de CD 7 met de AYRE monoblokken . Dit klonk veel beter als de wadia en AYRE voortrap die ik ook al eens heb gehoord op dezelfde monoblokken. Mooie speaker , in het bijzonder voor orkestweergave dat klinkt dan erg majestieus, ik wil zelf ook nog een keer een megasysteem bouwen , dus zon DALI horen is erg leerzaam. Gr HJ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 12 maart 2009 Report Share Posted 12 maart 2009 Noem het elitair, maar de hele top van deze lijst vind ik niet luisterbaar. En dan Radio 2 als best beluisterde zender, dat vreselijk zeikerige Frits Spits Hotel California ik hou van de beetels en ik van de stoons gevoel. Op Radio 3 mag de betere pop en rock zelfs rond middernacht niet meer gedraaid worden. Het is allemaal zo conservatief. Als ik dan zie dat Classic FM meer luisteraars trekt dan Radio 4, dan weet ik dat elke hoop op verbetering zinloos is. Ik luister elke ochtend OOG radio, een heerlijk vrije DJ die van eigenzinnige muziek door eigenzinnige dames houdt en daarnaast alle nieuwigheden van de pop en de singer-songwriters in het oog heeft. Dankjewel dat zoiets nog bestaat voor een heel klein deel van FM luisterend Nederland. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 12 maart 2009 Report Share Posted 12 maart 2009 Toch vind ik het wel een gemis dat er nu geen station is dat classic rock muziek uitzend. Ik ben bang dat er wel weer enn boem boem zender voor terug komt Veronica dat heb je na een paar weken ook wel allemaal gehoord. Radio 3 daar wordt teveel geouwe h**rt en de muziek is ook niet meer wat het vroeger (20 jaar geleden) was. nu dan nog meer naar bnr luisteren al heb je dat na een uur ook wel gehoord. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 12 maart 2009 Report Share Posted 12 maart 2009 Ik luister de hele avond al naar "de vrienden" van Veronica Prima muziek, op je website te updaten Groeten, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 12 maart 2009 Report Share Posted 12 maart 2009 Ik luister de hele avond al naar "de vrienden" van Veronica Prima muziek, op je website te updaten Groeten, Jack Ach op zich draaien ze daar nog wel de meeste muziek die naar mijn smaak is alleen de periode is te beperkt. In de jaren 80 en 90 is er best goede muziek gemaakt maar de jaren daar voor ook. er na ook nog wel maar dan wel in mindere maten. Groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 14 maart 2009 Report Share Posted 14 maart 2009 Vandaag een heel audiofiele dag, ik was op bezoek van een van de forumleden waar ik een tuner moest afleveren. Een fraai verbouwde jaren 30 bovenwoning, een mooie audio installatie bestaande uit een Array voor-en eind versterker, Array phono amp, Linn LP12 een Marantz CD12 loopwerk met losse DA tenslotte Harbeth luidsprekers op stands maar van een flink formaat. Klonk Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 14 maart 2009 Report Share Posted 14 maart 2009 je bent een gelukkig mens jack. ik ondervind steeds meer weerstand, en wat ik verander is niet te zien. silicium kan ook wel klinken he. ik begin wel steeds meer te zien dat de interactie tussen dingen zo groot is dat een goed klinkend apparaat maken razend knap is. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 14 maart 2009 Report Share Posted 14 maart 2009 Ik zit nu naar een Revox B261 te luisteren. In technisch opzicht en gezien de tijdgeest 1983 erg mooi gemaakt. Heeft eigenlijk een super beurt nodig na 25 jaar trouwe dienst.... maar hij is niet van mij en ik weet nog niet wat ik er mee aan moet.... De ontvangst en selectiviteit is prima van dit ding, maar hij klinkt een beetje saai, maar dat kan omdat diverse condensatoren verdroogd zijn. In iedergeval leuk om een keer in huis te hebben. Groeten, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 15 maart 2009 Report Share Posted 15 maart 2009 je bent een gelukkig mens jack. ik ondervind steeds meer weerstand, en wat ik verander is niet te zien. Misschien eens de ega veranderen? . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 15 maart 2009 Report Share Posted 15 maart 2009 je bent een gelukkig mens jack. ik ondervind steeds meer weerstand, en wat ik verander is niet te zien. Misschien eens de ega veranderen? . Nee, is gewoon een verstandige vrouw. Wat robx ook allemaal voor rare tweaks probeert, daar lusten de honden geen brood van, laat staan z'n vrouw... Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 15 maart 2009 Report Share Posted 15 maart 2009 nou ja ze heeft net met enige verbazing haar favoriete CD zitten luisteren (Laura Fygi). ze hoort wat er gebeurd is laatste weken (inderdaad, z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 15 maart 2009 Report Share Posted 15 maart 2009 Nee, is gewoon een verstandige vrouw. Wat robx ook allemaal voor rare tweaks probeert, daar lusten de honden geen brood van, laat staan z'n vrouw... Ik heb een verstandige vrouw Henrie Ze houdt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 15 maart 2009 Report Share Posted 15 maart 2009 Gistermiddag bij een bekende van me weer eens een VPI Scout met JMW-9 arm en Benz ACE ho. echt goed afgesteld. Deze was bij aankoop van het element al wel afgesteld, maar helaas door een personeelslid van een niet nader te noemen winkel. Een ACE moet tussen de 1,8 en 2,2 gram afgesteld worden, en in een JMW-9 arm is 1,95 ideaal voor zover ik tot nu toe heb kunnen vaststellen. Dit element stond grof op 2,45 gram, en ook nog niet recht in de arm zoals dat hoort. Week zo'n 0,5 mm naar binnen toe af. Ook stond de arm behoorlijk te ver voorover, terwijl dat met een JMW-9 arm toch wel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts