Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

WanFie
 Share

Recommended Posts

Guest Rein!

Buiten het feit dat ik niet zulke schermen in de kamer zou willen hebben vind ik ook dat ze te groot afbeelden. Ik ben daar niet enthousiast over. Ook ben ik niet gecharmeerd van "hulp uit de hoeken van de kamer". Maar als het jou in de muziek trekt, dan is het goed.

Zelf ben ik ook gestopt met het luisteren naar de geclaimde perfectie. Mijn huidige schatjes laten wat laag liggen maar geven daar een wolk muziek op huiskamerformaat voor terug. Voor mij perfect.

Guest tubejack
Misschien wordt het voor Jack eens tijd om naar KF's speksteen te gaan luisteren?

Alles dat/wat mooi is, hoef ik nog niet te hebben, die Impact's 50 van mij zijn

nog steeds prima in staat om muziek weer te geven.

Het k

Guest tubejack
Oh, je nam mijn opmerking over tuners serieus? Beetje lange tenen? Het was maar een geintje hoor :) Maar ik zal het meer doen... :rolleyes:

Henrie, in het algemeen: het is h

Guest tubejack
opamps die muziek maken ... moet niet gekker worden. denk niet dat grotere c's tot teveel bas leidt. wel strakker, dieper etc.

Het kan :blink: Die LM833 doen het niet onverdienstelijk :) Kan natuurlijk beter...

Denk er wel over om de 2e opamp n

Edited by tubejack

Guest tubejack

Staat net in mijn mail .... mooier kan een mens zijn dag toch niet afsluiten? :)

Hoi Jack,

Nou, ik ben er uit hoor! Nadat ik de antenne doorgelusd had naar mijn slaapkamer op de eerste verdieping, was er nauwelijks nog ruis op de radio 4! Inderdaad, wat een geluid: fenominaal! Vooral de live-uitzendingen, heerlijk je bent er bij wijze van spreke live bij. De rotel rt 1025 slaat ook op de kabel geen slecht figuur: een los geluid met een mooie natuuurlijke klank: ook dan een genot om naar te luisteren. En natuurlijk niet te vergeten de hoofdtelefoonaansluiting: echt hoge kwaliteit en erg handig om van zender te veranderen zonder dat het irritaties oplevert voor de omgeving. Afijn, Jack ik sluit me bij de vorige reacties aan: je hebt een huzarenstukje afgeleverd waar ik vast nog jaren plezier van zal hebben.

(...) Iets "verbeteren" is m.i. afhankelijk is van de bron. (...)

Beste Jack,

Nee, hoor. Sinds in de jaren vijftig (in live versus weergave vergelijkingen) werd aangetoond dat het publiek de voorkeur geeft aan repro + bas en/of plus treble en/of plus nagalm en/of plus luidheid, weten we dat "verbetering" gewoonlijk een kwestie is van misleiding & bedrog.

just jack :lol:

just_jack-web.jpg

of

just jack

jackwill.jpg

heeft ie wat te kiezen B)

Hi-Jack? :ph34r:

Hoe gebruik je die condensatoren, als koppel C neem ik aan?

Ik heb net wat verschillende typen besteld om eens te gaan vergelijken, ook MKV (polypropyleen in olie of zoiets). Goedkoop bij de dump...

Ga ze direct na de dac inzetten met een passief 18dB CRCRCR filtertje en eens luisteren wat dat doet.

Groeten Paul

Guest tubejack

Leuk mannen :D Ik heb even overlegd met mijn ega en die vond het een heel slecht idee

om mijn naam te veranderen, het blijft toch "tubejack"

@Paulebappie

Ja als meestal als koppel condensator. Ik zeg wel eens gekscherend dat condensatoren net het zout en peper

zijn.... Als je

Guest tubejack
Dat "verbetering" gewoonlijk een kwestie is van misleiding & bedrog.

Tja Spido ik heb geleerd dat goede weergevers meestal een beetje saai, rustig en "gewoontjes" klinken.

En dat je van die vette bas of spetterend hoog die in 1e instantie geweldig lijkt.... uiteindelijk d

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...