Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

WanFie
 Share

Recommended Posts

Dat "verbetering" gewoonlijk een kwestie is van misleiding & bedrog.

Tja Spido ik heb geleerd dat goede weergevers meestal een beetje saai, rustig en "gewoontjes" klinken.

En dat je van die vette bas of spetterend hoog die in 1e instantie geweldig lijkt.... uiteindelijk d

momenteel prober ik een cd960 afhandig te maken van een persoon die een cd speler (cd80)non-oversampling heeft laten maken.

hij is er echt erg tevreden over.

gaf mij deze link

dus ik dacht wie weet leuk voor de modders

Dat is inderdaad een leuke site die ik een tijdje geleden ook ontdekt heb (bedoel natuurlijk niet de "layout", maar inhoudelijk).

ben wel benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen. Wie zijn de "bad" guys...

digitaal, zelfs cd, is inderdaad best wel aanhoorbaar. maar dat komt niet vanzelf. ik zou langzamerhand die Tentlabs wel eens naast de mijne willen horen. gewoon om te ervaren wat echte en dan ook nog toegepaste kennis weer extra oplevert.

groet

digitaal, zelfs cd, is inderdaad best wel aanhoorbaar. maar dat komt niet vanzelf. ik zou langzamerhand die Tentlabs wel eens naast de mijne willen horen. gewoon om te ervaren wat echte en dan ook nog toegepaste kennis weer extra oplevert.

groet

Oh, je zult versteld staan!

ja ik kan de ramen er wel uitblazen :lol:

maar op redelijk niveau genietbaar geluid, dat kostte even. inmiddels kan ik lang naar cd's luisteren. dat is al heel wat. dus ik ben ze allemaal maar eens aan het draaien, beetje herontdekken in eigen voorraad. Third World staat nu op. C

Beste Tubejack,

"De ramen er uit blazen?" Foei toch, Tubejack!

Hans Baan - de ontwerper en fabrikant van jouw Translator luidsprekers - huldigde volkomen terecht het standpunt dat kwaliteit (zuiverheid) altijd v

ik weet niet hoe de zenders er in zitten, maar mijn tuner is 20-15.000 hz +/- 0,5 db.

wat je hoort : diepere bas dan de cd speler. rustiger, losser, dieper. maar dat schrijf ik niet toe aan de tuner, maar aan de nog steeds niet op zijn wel haalbare top presterende cd-speler.

groet

Since both ends of the 20-20,000Hz range represent rather extreme limits, the more common range used for FM radio and TV is from 50 to 15,000 Hz.

http://www.cybercollege.com/frtv/frtv017.htm

Dat tuners / receivers heel wat mans zijn, zal ik niet ontkennen.

Maar het frequentiebereik & de dynamiek worden natuurlijk wel beperkt door de bandbreedte & amplitude van het studio-materiaal. (Van wat er wordt uitgezonden, dus...)

Since both ends of the 20-20,000Hz range represent rather extreme limits, the more common range used for FM radio and TV is from 50 to 15,000 Hz.

http://www.cybercollege.com/frtv/frtv017.htm

Dat tuners / receivers heel wat mans zijn, zal ik niet ontkennen.

Maar het frequentiebereik & de dynamiek worden natuurlijk wel beperkt door de bandbreedte & amplitude van het studio-materiaal. (Van wat er wordt uitgezonden, dus...)

eens spido, maar dat was al ingebakken in mijn antwoord. als de zenders het goed doen, gaat FM dieper (lager) dan de cd speler. maar zoals ik zei : dat ligt (nog) aan de cd speler. het comprimeren en limiteren van de zenders is natuurlijk hoorbaar. blijft dat mijn tuner iets goed doet, waar de cd speler ernstig last mee heeft (muziek maken).

groet

Guest kikkervisje

Ja zo schijnt er binnenkort ook een underground plateau zolen concert te worden gegeven door als audiofiel erkende Engelse & Japanse tuners. :confused::confused::confused:

Guest Rein!

CD is op de tuner CD, live is op de tuner live. Op een goede tuner dan wel, en (tube)Jack zorgt er gelukkig voor dat er veel goede tuners in omloop zijn.

De tuner is zo mooi omdat live niet wordt gemasterd terwijl je op LP of CD altijd aan het luisteren bent naar het vlijtige, driftige en soms ongecontroleerde schaaf en polijstwerk van een technicus.

Breedbandigheid zegt mij helemaal niets.

Mijn audiofiele dag was gisteren een drama. Een losstaan schilderij achter de platenspeler viel op mijn element: naaldtip afgebroken. Hoe kun je zo dom zijn om een schilderij zo neer te zetten?

Grado doet aan retippen, wellicht laat ik dat doen, want ik heb er 7 jaar veel plezier van gehad. Maar ik sta ook wel eens open voor een echte MC. Heb al het advies gekregen eens naar de goedkope Ortofon met fine-line naald te luisteren. Luisteren kan altijd, maar het lijkt me een stap terug van de Statement Master. Bovendien, hoe houdt fine-line zich ten opzichte van produktietoleranties? Toch eerst maar proberen onbevooroordeeld te luisteren...

Bij de prijzigere Ortofons heb ik het idee dat ze niet helemaal gaan matchen met mijn Hadcock arm, maar ook dat kan ik proberen. Wellicht is de Hadcock niet een heel geschikte arm voor heel erg veel MC's.

Guest tubejack
"De ramen er uit blazen?" Foei toch, Tubejack!

:D :biggrin: :D

Hans Baan - de ontwerper en fabrikant van jouw Translator luidsprekers - huldigde volkomen terecht het standpunt dat kwaliteit (zuiverheid) altijd v

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...