Guest KT88 Posted 11 april 2009 Report Share Posted 11 april 2009 Jack: OPA627 erin, of, als je hem kunt krijgen, de LM49710 ipv. de NE5534. Denk dan wel aan je voedingsontkoppeling, niet teveel (22 uF FC is zat) en de ground retour beslist terug naar de voeding en niet op de groundplane. De TDA1541A heeft een aparte A en D voedingslijn (en een negatieve), alleen de D voeding heeft die Oscon nodig. De A-voedingen krijgen liefst FC of FM. Daar wel op de groundplane. Ik weet niet meer helemaal zeker wat die LM308 doet, ik dacht een DC servo. Kan wel blijven zitten. Verder alle weerstanden die er voor de muting in ziotten vanaf de opamp verwijderen en vervangen door 1 x 22 ohm. Dan 1 nF MKT naar gnd van iedere uitgang af. Indien mogelijk het analoge deel (incl. de +5V van de DAC) apart voeden. Dan heb je echt feest! Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 12 april 2009 Report Share Posted 12 april 2009 via de mail contact met iemand gehad die op zoek is naar vervangende speakers. nu B&Wdm2a's. kan niks vinden op de huidige markt wat beter is of in ieder geval het geld waard tov wat ie heeft. heb hem aangeraden contact op te nemen met klaas feenstra. om eens naar een paar PP's te luisteren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 12 april 2009 Report Share Posted 12 april 2009 via de mail contact met iemand gehad die op zoek is naar vervangende speakers. nu B&Wdm2a's. kan niks vinden op de huidige markt wat beter is of in ieder geval het geld waard tov wat ie heeft. heb hem aangeraden contact op te nemen met klaas feenstra. om eens naar een paar PP's te luisteren Voel jij eens aan je voorhoofd..........en, erg warm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 12 april 2009 Report Share Posted 12 april 2009 Omdat ik deze week toch al behoorlijk bezig was geweest met sjouwen en verplaatsen van mijn apparatuur en hier en daar een speakerfilter tijdelijk aanpassen, ben ik daar vandaag in de slaapkamer vrolijk mee verder gegaan. In deze opstelling had ik de Apogee Stage's nog niet geprobeerd, en ook nog niet met deze versterkers. Vanochtend die dingen dus maar weer eens achter het bed vandaan geplukt (ja die passen achter het bed ) en aangesloten. Ook nu weer te veel laag (uit een Apogee ) in deze ruimte (3,2x4), dus maar wat weerstanden genomen en de laagsectie van de Apogee's met 3Db verlaagd . De mid/hoog ribbons zijn ook nog lang niet ingespeeld, hebben nu zo'n 25 uur mogen spelen, maar heb nu wel het gevoel dat ik hier voor langere tijd naar zou kunnen luisteren. Aankomende week maar eens aanhoren voor hoe lang dat zal gaan worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 12 april 2009 Report Share Posted 12 april 2009 Dan heb je echt feest! Nou feest dus niet Printplaat 2x gecontroleerd en teruggebouwd ===> geen geluid. Na enig denkwerk (zie PM) gevonden waar het ongeveer zit. Er komen mooie sinussen uit de DAC en tot na de 1e opamp gaat het goed. Daarna komt een LM308 en gaat het mis.... in het linker kanaal. Rechts = ok zo te zien. Heeft er iemand een schema van dit ding? het werkt een stuk handiger........ Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 13 april 2009 Report Share Posted 13 april 2009 www.marantzphilips.com heb ik schema van de SA11 ook vandaan. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 13 april 2009 Report Share Posted 13 april 2009 <a rel="nofollow" href="http://www.marantzphilips.com" target="_blank">www.marantzphilips.com</a> heb ik schema van de SA11 ook vandaan. groet Ik vermoed dat je het beter bij www.marantzphilips.NL kunt vinden dan bij .com. Mvg. Miracle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 13 april 2009 Report Share Posted 13 april 2009 Aardig mannen, ik heb al het halve WWW afgestruind maar helaas nog niks. Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 13 april 2009 Report Share Posted 13 april 2009 Aardig mannen, ik heb al het halve WWW afgestruind maar helaas nog niks. Groet, Jack Heb ook eens rondgekeken, maar op het www word het niks. Probeer het eens bij http://www.doknet.com/ of http://www.servicemanuals.net/. Wat niet op hun sites te vinden is kunnen ze vaak toch wel leveren is mijn ervaring. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 13 april 2009 Report Share Posted 13 april 2009 oeps ja .... .nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 13 april 2009 Report Share Posted 13 april 2009 Heb ook eens rondgekeken, maar op het www word het niks. Probeer het eens bij <a rel="nofollow" href="http://www.doknet.com/" target="_blank">http://www.doknet.com/</a> of <a rel="nofollow" href="http://www.servicemanuals.net/" target="_blank">http://www.servicemanuals.net/</a>. Wat niet op hun sites te vinden is kunnen ze vaak toch wel leveren is mijn ervaring. Bedankt Miracle, ik heb hier en daar een mailtje gestuurd en ik ga morgen weer even met een frisse blik kijken. Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 13 april 2009 Report Share Posted 13 april 2009 via de mail contact met iemand gehad die op zoek is naar vervangende speakers. nu B&Wdm2a's. kan niks vinden op de huidige markt wat beter is of in ieder geval het geld waard tov wat ie heeft. heb hem aangeraden contact op te nemen met klaas feenstra. om eens naar een paar PP's te luisteren Voel jij eens aan je voorhoofd..........en, erg warm Inkoppertje. Kan je beter aan die "iemand" vragen Geintje. DM2a waren indertijd natuurlijk erg fraaie speakers. Voor onder de 1000 euro per speaker zou ik het ook niet zo gauw weten. Eigenlijk gek, er is zo veel aanbod, maar er springt niets echt uit. @Jack. Misschien je probleem op diyaudio plaatsen. Zitten toch veel echte die hard techneuten Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 14 april 2009 Report Share Posted 14 april 2009 succes Jack ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 14 april 2009 Report Share Posted 14 april 2009 Dank je Rob en alle anderen. Ik heb gisteren van KT88 een tip gekregen. Mogelijk dat de doormetalisering van de dubbelzijdige print ergens onderbroken is en dat kan zeker een oorzaak zijn, ga er vandaag eens met een frisse blik naar kijken. Op zich speelt de CD-speler prima en komen er mooie sinussen uit de DAC alleen stopt het in het linker kanaal ergens halverwege. Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 14 april 2009 Report Share Posted 14 april 2009 Juist ni Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 14 april 2009 Report Share Posted 14 april 2009 Juist ni Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 14 april 2009 Report Share Posted 14 april 2009 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 14 april 2009 Report Share Posted 14 april 2009 Hij speelt weer hoor, ik heb me helemaal suf gezocht, maar het relais vertikte om open te gaan De print is dermate lastig dat het zonder service manual erg moeilijk uit te komen is. Dan maar zonder relais....... ik heb het spul omzeilt, ala de mute transistoren Hoe het klinkt ? valt nog een beetje tegen.... e.e.a. moet nog even inspelen. Komt wel weer goed, voordeel is dat er nu nog aardig wat electronica uit kan. Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 14 april 2009 Report Share Posted 14 april 2009 mooi! ja dat herken ik wel ... valt beetje tegen na sleutelen. inspelen en rust zijn belangrijk. daarom sleep ik liever niet meer met spullen, alleen al van de stroom af en er mee slepen levert een tegenvallende prestatie op. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 14 april 2009 Report Share Posted 14 april 2009 Hij speelt weer hoor, ik heb me helemaal suf gezocht, maar het relais vertikte om open te gaan De print is dermate lastig dat het zonder service manual erg moeilijk uit te komen is. Dan maar zonder relais....... ik heb het spul omzeilt, ala de mute transistoren Hoe het klinkt ? valt nog een beetje tegen.... e.e.a. moet nog even inspelen. Komt wel weer goed, voordeel is dat er nu nog aardig wat electronica uit kan. Jack kun je die manual niet ergens kopen? op ebay ofzo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 14 april 2009 Report Share Posted 14 april 2009 kun je die manual niet ergens kopen?op ebay ofzo. Helaas Robin, maar het geeft niet, ik was zowiezo al van plan e.e.a. rigoreus te veranderen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 14 april 2009 Report Share Posted 14 april 2009 Juist ni Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 14 april 2009 Report Share Posted 14 april 2009 Juist ni Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 14 april 2009 Report Share Posted 14 april 2009 Speciaal voor jou even een foto gemaakt Rob. Even wat anders 23 mei??? Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 14 april 2009 Report Share Posted 14 april 2009 Een collega van mij is geluidsman/geluids technicus/drummer en hij vind dat een buizen verterker alleen een buizenversterker is als die buizen gelijkrichters heeft. Daarom vindt hij zijn kleine oude Fender zou fijn, Fender maakt het model nog steeds alleen dan met SS diodes, die versterker vind hij niks. Ik moet het zelf eens ervaren, ik ga dat nog wel uitproberen. Dat je kunt kiezen tussen beide vind ik wel de mooiste oplossing. @Jack: lekker bezig weer Hangt het direkt achter de TDA? Of hoe bedoel je dat er niets gefilterd wordt? Heb je hem non-OS gemaakt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts