Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

WanFie
 Share

Recommended Posts

Guest tubejack
@Jack: lekker bezig weer :)

Hangt het direkt achter de TDA? Of hoe bedoel je dat er niets gefilterd wordt? Heb je hem non-OS gemaakt?

Het hangt direct achter de TDA1541 (hier zonder A) vanaf uitgang 100ohm dan 100ohm naar de gate, 3,3k en 330uF aan de drain en

4k7 aan de source dan een elco van 220uF aan een knoopweerstand van 2k2 waar dan weer de 2e 4k7 komt van de source v/h andere kanaal. En dan aan de 15Volt Fet=BF245B kopel C zit aan de source en heb ik 4,7uF veel kleiner mag ook...

Ik heb hem bewust, op 4 voudige up-sampeling laten staan. die rommel boven 4x 44,1khz = 176,4khz wordt nu door de UL40-S2 weggefilterd.

Maar zou mijn UL40-S2 in supertriode kunnen zetten dan filtert hij al boven de 20khz...... echter ik vind triode niet mooi klinken in combi met mijn weergevers (te bassig)en verwacht met supertriode eenzelfde effect.

Wat gitaarversterkers betreft, met 10watt kun je i.d.d. veel geluid maken :) Kijk eens in het boek R. zur Linde Audio en gitaarschakelingen met buizen.

Wat buizengelijkrichters betreft dat kun je ook simuleren kijk eens in Menno's boek deel 1 versterker Maurits.

Voor hifi vind ik een buizengelijkrichter met een CLC filter het mooist. Maar het effect hangt ook af van de schakeling bij SRPP of een MU-stage is

effect de voeding m.i. veel minder hoorbaar.

Jack

**** Opmerking achteraf gezien is e.e.a. achterhaald niet aan beginnen!

Edited by tubejack

ja kapot is het nog niet gegaan, maar ik heb nog wat aanpassingen op stapel en het is allemaal z

een CD verbouwprojectje bedoel je ? denk dat Jack en KT en ik eens de koppen bij elkaar zouden moeten steken. ieder op zijn eigen manier voegt dingen toe aan cd spelers. benieuwd wat de optelsom zou brengen ...

binnenkort eerst weer een luisterbezoeker bij me thuis, dat is voor mij toch een telkens een toetsmoment voor wat ik heb zitten prutsen aan de boel.

groet

Guest tubejack

Rob ik voeg niet zoveel toe, ik haal juist zoveel mogelijk weg :D

Net de servicemanual van de CD670 gedownload is toch een duurder model speler geweest

en heeft onverwachte kwaliteiten :)

Alleen snap je dan niet dat er bezuinigd wordt op een beugeltje waarmee een spanningsregelaar tegen een koelblok kan geklemd worden.

Het blok zit er, alleen het stukje veerstaal/klemmetje van 5 cent niet.... onbegrijpelijk het ICtje wordt bloedheet :o

Ik heb net praktisch alle overbodige electronica van de CD-670 verwijderd ...... printje is een stuk leger :rolleyes:

Morgen ga ik het Fettrapje er netjes op maken en kijken of ik het audiosignaal kan filteren met een 1:1 trafootje.

Groeten,

Jack

@Bart 75 euro voor een 1541 DAC vind ik wel aan de prijs...... ik koop er 2 voor minder met de speler erbij :D

Goed het is geen S1 ...... nou en :rolleyes:

Edited by tubejack

@Bart 75 euro voor een 1541 DAC vind ik wel aan de prijs...... ik koop en 2 voor minder met de speler erbij :D Goed het is geen

S1 ...... nou en :rolleyes:

Precies, voor mezelf vind ik het niet zo interessant, maar het leek me wel bijzonder dat iemand er nog 20 heeft, dus vandaar de vermelding -_-

Guest tubejack
@Bart 75 euro voor een 1541 DAC vind ik wel aan de prijs...... ik koop en 2 voor minder met de speler erbij :D Goed het is geen

S1 ...... nou en :rolleyes:

Precies, voor mezelf vind ik het niet zo interessant, maar het leek me wel bijzonder dat iemand er nog 20 heeft, dus vandaar de vermelding -_-

H

far out ... das nog wat anders dan onzichtbare smd-dingetjes

"Fred Flintstone DAC" zou ook een goede naam zijn :D

Nee, Fred Flintstone was nog van het analoge tijdperk. Een pick-up met de snavel van een vogel als element... :D

Het hoort eigenlijk niet helemaal hier, maar wou gewoon mijn frustraties over mijn thorens kwijt. Hij kwam vandaag van de reparateur vandaan met je raad het al : een defecte foto-electrische afslag.

Helemaal weer opgesteld deed hij het prima, Nou test ik hem zelf nog een keer en je raad het al : Dat kreng werkt weer voor geen ene meter !. De kwaal was een verdachte soldeer verbinding, nou heeft hij de hele printplaat door gebakken en nog werkt dat kreng gewoon niet.

Ik vind de afslag eigenlijk maar onzin, Alleen het zal toch leuk zijn als hij zal werken. Heb het eigenlijk wel gehad met thorens zit te overwegen om te zoeken naar een andere draaitafel. Staan thorense bekend om hun gammel heid ? Het was natuurlijk wel te verwachten de elektronica laat het altijd afweten terwijl de rest decenia door draait.....

Ach moet er gewoon nog maar even over denken, en E.v.t even een kijkje binnen gaan nemen. Maar als alles al opnieuw gesoldeerd is kunnen daar eigenlijk geen fouten in zitten.

Guest kikkervisje
Het hoort eigenlijk niet helemaal hier, maar wou gewoon mijn frustraties over mijn thorens kwijt. Hij kwam vandaag van de reparateur vandaan met je raad het al : een defecte afslag.

Helemaal weer opgesteld deed hij het prima, Nou test ik hem zelf nog een keer en je raad het al : Dat kreng werkt weer voor geen ene meter !. De kwaal was een verdachte soldeer verbinding, nou heeft hij de hele printplaat door gebakken en nog werkt dat kreng gewoon niet.

Ik vind de afslag eigenlijk maar onzin, Alleen het zal toch leuk zijn als hij zal werken. Heb het eigenlijk wel gehad met thorens zit te overwegen om te zoeken naar een andere draaitafel. Staan thorense bekend om hun gammel heid ? Het was natuurlijk wel te verwachten de elektronica laat het altijd afweten terwijl de rest decenia door draait.....

Ach moet er gewoon nog maar even over denken, en E.v.t even een kijkje binnen gaan nemen. Maar als alles al opnieuw gesoldeerd is kunnen daar eigenlijk geen fouten in zitten.

Die afslag is niet elektrisch geregeld maar mechanisch. ;)

Guest Rein!

Ik heb nog nooit iets gehoord wat beter ging klinken van zware demping. Voor mijn platenspeler ooit iets moois en zwaars gemaakt, maar hij speelde op zijn best zonder bodem. De beste CD speler was

Guest tubejack

Wat CD-spelers betreft zat ik er "even doorheen" , ik weet niet of jullie dat kennen maar soms

wil je heel graag vooruitgang ergens in boeken, maar het lukt gewoon niet, gisteravond tot een uur of 10

zitten te stoeien met de Marantz CD85 en alle ernergie ten spijt het was en werd niks :( *

Maar vanochtend om 11:00 had ik les van Guido Tent en na de 1e pauze rond een uur of 12:00

raakte we aan de praat, en ik schetste zo mijn perikelen ..... heel herkenbaar vond hij en moedigde

me vooral om door te gaan. Hij geeft vaker les, dus is gewent zijn studenten over een "hobbel" heen te helpen. :)

Affijn Guido is een zeer sympathiek iemand en kan erg goed dingen uitleggen, is nagenoeg niet commercieel hij stelt

als dingen goed zijn dan komen de mensen vanz

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...