Guest tubejack Posted 26 april 2009 Report Share Posted 26 april 2009 Voorbeeldje met die CD-160 zijn nog 2 a 3 stappen mogelijk, daarna heb je m.i. een beter loopwerk nodigdie b.v. van een CD85 Wat is jouw inzicht daarin? Heb je wel eens iets aan de loopwerkbekabeling gedaan? Hoi Rein!, Hoe bedoel je? Die CD-160 is leuk. Het loopwerk een CDM2/10 doet het prima. Toch zijn er m.i. betere en nauwkeuriger loopwerken en alle foutcorrecties ten spijt geloof ik in een goed signaal aan de bron, dus een goed loopwerk.... Ik heb nog nooit wat aan de loopwerkbekabeling gedaan, dat is aan het loopwerk z Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 27 april 2009 Report Share Posted 27 april 2009 Voorbeeldje met die CD-160 zijn nog 2 a 3 stappen mogelijk, daarna heb je m.i. een beter loopwerk nodigdie b.v. van een CD85 Wat is jouw inzicht daarin? Heb je wel eens iets aan de loopwerkbekabeling gedaan? Hoi Rein!, Hoe bedoel je? Die CD-160 is leuk. Het loopwerk een CDM2/10 doet het prima. Toch zijn er m.i. betere en nauwkeuriger loopwerken en alle foutcorrecties ten spijt geloof ik in een goed signaal aan de bron, dus een goed loopwerk.... Ik heb nog nooit wat aan de loopwerkbekabeling gedaan, dat is aan het loopwerk z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 27 april 2009 Report Share Posted 27 april 2009 Hoe bedoel je? Die CD-160 is leuk. Het loopwerk een CDM2/10 doet het prima. Toch zijn er m.i. betere en nauwkeuriger loopwerken Nou ik bedoel, wat is naar jouw inzicht een beter loopwerk en waarom. Verder ben ik bij twee personen geweest die beide een zeer fatsoenlijk geluid wisten neer te zetten. In beide spelers was de flatcable vertrokken en waren de heren aan het experimenteren met alternatieve kabel. Wat ik ervan begreep met goede resultaten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 27 april 2009 Report Share Posted 27 april 2009 Nou ik bedoel, wat is naar jouw inzicht een beter loopwerk en waarom. B.v. de CDM9 al dan niet de Pro, hierna was ik bang dat Philips g Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 27 april 2009 Report Share Posted 27 april 2009 Ik bedoel eigenlijk: waarom is het een beter loopwerk, wat is jouw inzicht daarin? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 27 april 2009 Report Share Posted 27 april 2009 Ik bedoel eigenlijk: waarom is het een beter loopwerk, wat is jouw inzicht daarin? Objectief: Je kunt het meten. Subjectief: ik hou van degelijke (metalen) constructies. Link to comment Share on other sites More sharing options...
donic Posted 27 april 2009 Report Share Posted 27 april 2009 Onno, zoals je weet, ben je van harte welkom maar dat ben je, geloof ik, in heel Nederland (en Belgie). Ik meen me te herinneren dat je eigenlijk al 1-2 jaar aan het denken was over een Fat Bob. Hoe dan nu de kogel toch door de kerk is gegaan krijgen we wel te horen in Bussum op de 23e mei. Hoe oud is eigenlijk die TEAC taperecorder? Ik schat zelf ongeveer 35 jaar, ook de tijd van de Tandberg taperecorders met het pookje. Kees Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 27 april 2009 Report Share Posted 27 april 2009 Ik bedoel eigenlijk: waarom is het een beter loopwerk, wat is jouw inzicht daarin? Objectief: Je kunt het meten. Subjectief: ik hou van degelijke (metalen) constructies. "The CD-PRO2LF is a heavy duty professional CD playback module for use in studio Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 27 april 2009 Report Share Posted 27 april 2009 hmmmm tja iik geloof daar niet meer zo in hoor. slechte loopwerken en slechte cd spelers. dat er verschil is ga ik wel in mee maar dat de een slecht is tov de ander gaat me wel erg ver. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 27 april 2009 Report Share Posted 27 april 2009 Onno, zoals je weet, ben je van harte welkom maar dat ben je, geloof ik, in heel Nederland (en Belgie). Ik meen me te herinneren dat je eigenlijk al 1-2 jaar aan het denken was over een Fat Bob. Hoe dan nu de kogel toch door de kerk is gegaan krijgen we wel te horen in Bussum op de 23e mei. Hoe oud is eigenlijk die TEAC taperecorder? Ik schat zelf ongeveer 35 jaar, ook de tijd van de Tandberg taperecorders met het pookje. Kees Kees, Soms is het heel simpel, je wordt op een dag wakker en besluit je om een Fat Bob te gaan kopen, nadat je er 2 jaar over nagedacht hebt. Ik weet niet hoe oud de Teac is, maar ziet er goed uit en speelt goed en het geluid is boven verwachting. Hij wil gewoon lid worden van de Fat Bob club Nu nog eierdopjes Onno en je bent er helemaal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 27 april 2009 Report Share Posted 27 april 2009 hmmmm tjaiik geloof daar niet meer zo in hoor. slechte loopwerken en slechte cd spelers. dat er verschil is ga ik wel in mee maar dat de een slecht is tov de ander gaat me wel erg ver. Zo'n CD-PRO2LF loopwerk zal iig een langer leven hebben als een computerloopwerkje, wat tegenwoordig ook gewoon driftig in high-end CD-spelers word gefrommeld. Ook een Philips VAM loopwerkje heb ik er al voldoende van zien sneuvelen, terwijl een CDM loopwerk jou en mij vaak simpel overleefd. Daarbij de stabiliteit......... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 27 april 2009 Report Share Posted 27 april 2009 Lijkt me allemaal grondig en zorgvuldig aangepakt. Meer dan een doorsnee 'goed' loopwerk.Ik herinner me trouwens dat Tube300 uitgebreid loopwerken vergeleken heeft, ook de VRDS-en en Stable Platters e.d. , en hij vond de Philips CD Pro echt slecht.. Geweldig, tenminste iemand met een eigen mening Dat er betere loopwerken zijn dan die Phililps CD Pro.... het zij zo. Hier wordt uitgelegd hoe je e.e.a. eventueel z Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 27 april 2009 Report Share Posted 27 april 2009 elco's nog even bypassen met een Vishay MKP1837 10nf Jack ... ? deed wonderen bij mij. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 27 april 2009 Report Share Posted 27 april 2009 er is tegenwoordig dan ook maar verdomd weinig mis met zo'n computer loopwerkje. Als een cdrom loopwerkje in staat is om een cd in 2 minuten te kopieren, dan zegt dat wel iets over de precisie ervan. Die cambridge van mij heeft zo'n loopwerkje. Nieuw te koop voor 6 euro. Dus ik heb er een paar voor het geval dat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 27 april 2009 Report Share Posted 27 april 2009 elco's nog even bypassen met een Vishay MKP1837 10nf Jack ... ? deed wonderen bij mij. groet Nee Rob dat hoeft m.i. niet in de voeding met deze elco's. Ze zijn eerder t Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 27 april 2009 Report Share Posted 27 april 2009 Mijn CD-160 is bijna klaar, alle resterende voedings condensatoren vervangen. Uiteraard door exactdezelfde waardes want Vishay's 136 zijn zowiezo al veel beter dan het standaard spul wat er in zat. Deze actie is trouwens niet geheel zonder risico Sommige applicaties vinden het helemaal niet fijn om dergelijke Low ESR elco's ineens te zien. De meest vreemde oscilatie neigingen kunnen zomaar het gevolg zijn. Don't try this at home uh-oh.. Dat karweitje staat bij mij ook nog in de planning, ik hoor het nog wel hoe het bij jou afgelopen is P.s. Een opmerkzame lezer ziet dat er 1 elco nog niet vervangen is, die ga ik morgen halen, spullen genoeg maar ik wou er pers Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 27 april 2009 Report Share Posted 27 april 2009 uh-oh.. Dat karweitje staat bij mij ook nog in de planning, ik hoor het nog wel hoe het bij jou afgelopen is Tot nu toe goed Bart, ik had niet verwacht, dat een uitgangstrap met opamps zoveel details kon geven. Ik ga er verder niet zoveel aan veranderen, want ik hoor dingen op CD's die ik nog nooit gehoord heb. Die grote metalen 6800 uF Precies, dat wordt een mooie blauwe Philips (BC/Vishay) Ik zit aan de voeding voor de uitgangstrap te solderen momenteel. Gaat v Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 28 april 2009 Report Share Posted 28 april 2009 volgende week ben ik ff in frankrijk, maar we gaan snel plannen! onderschat niet wat de SA11 nu doet groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 28 april 2009 Report Share Posted 28 april 2009 volgende week ben ik ff in frankrijk, maar we gaan snel plannen! onderschat niet wat de SA11 nu doet Ik geef toe: natuurlijk ben ik enthousiast, maar onderschatten, nee Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 28 april 2009 Report Share Posted 28 april 2009 nou te meer tijd even samen met de service manual van de SA11 te zitten. ja ik trek aan de bel. ik heb inmiddels regelbare spanningsregelaars gevonden (variabele weerstand zodat het ook 8v kan doen), met mogelijkheid voor heat sink. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 28 april 2009 Report Share Posted 28 april 2009 uh-oh.. Dat karweitje staat bij mij ook nog in de planning, ik hoor het nog wel hoe het bij jou afgelopen is Tot nu toe goed Bart, ik had niet verwacht, dat een uitgangstrap met opamps zoveel details kon geven. Ik ga er verder niet zoveel aan veranderen, want ik hoor dingen op CD's die ik nog nooit gehoord heb. Die grote metalen 6800 uF Precies, dat wordt een mooie blauwe Philips (BC/Vishay) Ik zit aan de voeding voor de uitgangstrap te solderen momenteel. Gaat v Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 28 april 2009 Report Share Posted 28 april 2009 (edited) Nog even voor de duidelijkheid, wat je er tot nu toe aan gedaan hebt is de voedingsC's vervangen, en Wima's op de uitgang, toch? Concreet: Er op vertrouwd, dat de techniek hier goed genoeg is. Niet zomaar condensatortjes vervangen. Digitaal: oscon, Analoog vishay. uitgang wima en mute gebypassed = een geslaagd huwelijk. De LM833 opamps zijn m.i. meer dan goed genoeg en ook de 78xx regelaars laat ik lekker zitten.... Een Tentklok vind ik te duur voor deze speler. Een Tent DIY kristal misschien.... wordt dan wel het duurste van deze speler Die 6800 uF vind ik maar een vreemde eend in de bijt, is er een vervanger met dezelfde afmetingen dan? Hij is.... of anders gezegt w Edited 29 april 2009 by tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 29 april 2009 Report Share Posted 29 april 2009 ja maar waarom zou het nou allemaal geen autosuggestie zijn groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 29 april 2009 Report Share Posted 29 april 2009 (edited) ja maar waarom zou het nou allemaal geen autosuggestie zijn Tja "gevoel" is zeker niet onbelangrijk bij dit soort zaken, ik krijg er in iedergeval een erg fijn gevoel van. Mijn CD-160 is klaar, de kap is weer dicht. En zij krijgt een ere plaatsje in het audiorek. Laatste dingetjes die ik veranderd heb= 6800uF elco vervangen, 10nF over de uitgangscondensatoren En hier en daar een extra koelplaatje geschroeft. Al met al een leuk experiment, weer wat van geleerd en daar gaat het toch allemaal om @Bart Merk b.v. op dat de print met de DAC exact hetzelfde eruit ziet van de beroemde CD-650 en ook het loopwerk is een CMD2/10 http://www.marantzphilips.nl/img/info/phil...cd650-pic15.jpg Groeten, Jack Edited 29 april 2009 by tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 29 april 2009 Report Share Posted 29 april 2009 ergens denk ik toch dat we hier een apart topic voor moeten openen. cd speler avonturen ofzo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts