Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

WanFie
 Share

Recommended Posts

Guest tubejack
ok ok ... je kan het vervangen ... terwijl de beste buizen op lijken te raken .... ?

Wat geeft het? m.i. niks.... nul.... nada... noppes....Niemand maakt zich toch ook druk, dat zijn of haar autobanden slijten?

Gewoon lekker "spelen" met het spul.... voor de een is dat een buizenbak en voor de ander een kofferbak.

Zo simpel.... :D

Jack

straks heb jij mijn 304 en dan is alle ellende voorbij.

tenmisnte ...ellende?

volgens mij vind jij dit gerommel enig :lol:

Tsja, dat is het lastige van dat gerommel, er zit veel frustratie in het proces. Dat geeft dan wel weer extra veel voldoening als het uiteindelijk geslaagd is, maar je moet er wel doorheen..

En ik vind dat gerommel heerlijk ja. "Enig" vind ik echt zo'n woord voor bekakte bejaarde dames ;)

"De koningin had zo'n

Guest tubejack
Hee Jack,

Dat tunertje van Sony haddenwij op het werk in de bloemisterij waar ik werkte toen.

Heb toch heel wat muziek op gehoord. Nice memories komen boven.

Grappig wat een foto kan doen.

Ha leuk.

Toen ik een jaar of 16 was :rolleyes: Had ik de opvolger een ST-88, samen met 2x TA-88 versterkers en een SQ-100

quadrofonie decoder. Samen met een Pioneer PL-12D draaitafel en een TC-270 tapedeck ...

T

Zo geachte forum vrienden ,mijn audiofilele dag zit er op , vanmorgen sinds 7.00 gewerkt tot 23.00(fabriekonderhouds stop) , ja die nagra moet toch ergens van betaald worden , ik lees net het Jan allaarts topic door , wat kan zon element veel losmaken :confused::lol: , ik probeer mij even voor te stellen wat jan allaarts moet denken als ie dat allemaal door leest, ik hoop niet dat mijn speakers tot zulke grote conflicten gaan leiden in de toekomst, ik wil uiteraard ook mijn bijdrage leveren aan de wereldvrede :lol: .

gr :angry: hj :D

Hee Jack,

Dat tunertje van Sony haddenwij op het werk in de bloemisterij waar ik werkte toen.

Heb toch heel wat muziek op gehoord. Nice memories komen boven.

Grappig wat een foto kan doen.

Ha leuk.

Toen ik een jaar of 16 was :rolleyes: Had ik de opvolger een ST-88, samen met 2x TA-88 versterkers en een SQ-100

quadrofonie decoder. Samen met een Pioneer PL-12D draaitafel en een TC-270 tapedeck ...

T

Guest tubejack
@Wel een paar uitstekende oren.

Dan ben je een bevoorrecht mens ;) Ik wou, dat ik dat kon zeggen...

Ik moet helaas steeds weer constateren dat er niet veel zijn die dat kunnen zeggen. ;)

Het genieten van Audio begint bij de oren wordt meestal niet begrepen. :rolleyes:;)

Ik ben gestopt met me drukt te maken over dingen waar ik toch geen invloed op heb.

Wat een ander doet met audio, moeten ze z

Gewoon alleen maar legale software gebruiken, en geen freeware. ;)

Of Linux en alleen maar Open Source. Loopt nooit vast en wordt nooit traag. En kost niets.

M :ph34r: rc

Ha leuk.

T

Guest tubejack
Gewoon alleen maar legale software gebruiken, en geen freeware. ;)

Of Linux en alleen maar Open Source. Loopt nooit vast en wordt nooit traag. En kost niets.

M :ph34r: rc

Het is even flink doorbijten en daarna wil je nooit meer anders :)

Jack

Guest tubejack
@Wel een paar uitstekende oren.

Dan ben je een bevoorrecht mens ;) Ik wou, dat ik dat kon zeggen...

Zijn je oren niet optimaal (meer), Jack?

Nee bij 10khz houdt het w

Guest tubejack
O op die fiets, niet in de zin van doofheid dus.

Ik heb gelijk effe de test gedaan, ik kom nog net boven de 16 kHz. Dus heb ik het gehoor van een 20-jarige :D

Leuk :) Het valt mee, ik ben 51 en kom tot 12...13khz met die test, met een piek op 7khz.

Ik heb jaren lang in een fabriek gewerk met toch wel veel lawaai, daarna een aantal jaar

in een computerruimte....

Al met al een dag met helaas veel rook........... (en een paar flitsen)

Mijn audiofiele dag is niet erg goed verlopen vandaag. Eerst een nieuwe klasse T print gesloopt door er 12Volt wisselspanning op te zetten i.p.v geleik spanning (had niet op de adaptor gekeken en het was er een met een din aansluiting). Terwijl ik er al een behuizing voor had gemaakt........

Daarna ook nog een Philips 777 revier naar zijn eind geholpen, wou het tuner gedeelte repareren. Alleen door een klungeligheid met een meetpen de rechter eind trap door geflikt, En nee er is GEEN vervanging!!

Heb nu een groot tekort aan (bij) versterkers.......... Damm dat is balen ......

Wat een rotdag..... :mad2:

Guest tubejack

Tja LP, het zit wel eens niet mee :o Een troost dit soort dingen hebben alle techneuten wel een keer meegemaakt.

Ik had het op mijn werk met een klein switchje daar moest ook gelijkspanning op .... maar ja dat voedingkje

leek sprekend en had ook het goede plugje :rolleyes: Gaf w

................... op ebay en marktplaats... :(

Groeten

Jack

Helaas wel Jack, en niet alleen op e-bay of MP. Tweedehands blijkt maar al te vaak de rommel van een ander kopen. Als je het zelf weet te repareren is het het risico waard, maar als je een leek bent kun je beter nieuw kopen.

Ik heb tweedehands al teveel rommel gezien, en echt niet alleen van MP of E-bay. Ook uit gerenomeerde zaken die het apparaat zogenaamd als demo verkochten, of het bij de importeur hadden laten nakijken. Ja er voorbij gereden met het apparaat in de auto, als er iemand bij die importeur uit het raam keek zeker.... :unsure::huh::rolleyes:

Maar zelfs met "nieuw" moet je zo af en toe zelfs uitkijken. De doos alvast open gemaakt voor controle, maar onderhand er wel nieuwe eindtrappen, of C's of buizen in geplaatst hebben....Waarbij krassen op de meest onmogelijke plaatsen zijn ontstaan... :rolleyes: Geeft ook te denken....

Nee, of je nu via een internetsite of uit een winkel koopt, het blijft helaas altijd opletten.

Mvg. Miracle.

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...