m44 Posted 9 mei 2009 Report Share Posted 9 mei 2009 zo .. alle tweaks die ik ooit heb bedacht, geplaatst,onder/opgezet verwijderd. daar hoef ik gelukkig geen tijd meer aan te besteden. ik ga echter niet alle staedler van de cd randen afpoetsen. dat zit me wel best Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 15 mei 2009 Report Share Posted 15 mei 2009 vandaag was ReneN op bezoek voor een rondje luisteren. Ging vnl om 'bijluisteren' wat betreft de SA11 cd speler. Daar zijn sinds zijn laatste bezoek wat rare dingen mee gebeurd. En we hebben weer even wat dingen met zijn speler uitgehaald (blauwe dingetjes er in gezet en andere dingen gedaan die ik hier niet durf te zeggen ). Was gezellig en de tijd vloog weer om. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 15 mei 2009 Report Share Posted 15 mei 2009 Inderdaad, ik ben vandaag effe bij RobX geweest. En het was wederom een heel leuk bezoek..... We hebben destijds bij het eerste bezoek afgesproken, elkaars vorderingen door de jaren heen te gaan volgen, en dat is juist zo leuk. En dat er een gemeenschappelijk element in de set zit: de Electrocompaniet eindversterker. Hoewel die van Rob een versie ouder is (hij heeft nu de respectabele leeftijd van 22 jaar), is daar niets van te merken qua kracht en geeft ook hetzelfde wat warmere klankbeeld. Visueel was er niets veranderd, dus daar is dan ook niets over te zeggen. Waar ik mij wel over blijf verbazen, is dat zijn (zelfbouw!!!) luidsprekers een enorme druk kunnen ontwikkelen, met daarbij een enorme finesse. Detail dus. Een voorbeeld was de CD (ik had naar Rob alleen CD's meegenomen, want het is leuker om naar de beste primaire bron te luisteren dan naar de wat mindere) van Tori Amos "Strange Little Girls". Met h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 15 mei 2009 Report Share Posted 15 mei 2009 Vandaag afscheid moeten nemen van mijn eerste nieuwe versterker. Ik had al eens eerder succes vol driade luidsprekers op een harman/kardon aangesloten. Nou weet ik dat de ontwerper van mijn driade's altijd HK's als versterker gebruikte om het wisselfilter af te stellen. Ik had hier nog een leuke HK6300 liggen. Wow zo heeft de ontwerper ze dus bedoeld. Voor het eerst klinkt zelfs metal lekker ! Veel sublaag, agressiviteit en snelheid ! Nu op zoek naar een wat zwaardere HK versterker maar de 6300 mag best een tijdje blijven staan. Ook al is het een oudje en levert hij eigenlijk net iets te weinig vermogen (60Watt en 34 amp Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 16 mei 2009 Report Share Posted 16 mei 2009 Vandaag bij Menno van der Veen weer wat interessants 'geleerd'. (Jack kent dit al) Zijn stimulans: ga eerst nou eens gewoon eens een goede versterker ontwerpen, en ga dan -als je dat dan nog nodig vindt- tweaken met vergulde condensator zus en ingestraalde cryogene weerstand zo. Erg verfrissend. Ik heb het ijzer voor onze gitaarversterker bij hem aangeschaft, ik heb veel zin om nog meer van dat ijzer in te slaan voor een stereoversterker.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 16 mei 2009 Report Share Posted 16 mei 2009 Vandaag bij Menno van der Veen weer wat interessants 'geleerd'. (Jack kent dit al) Zijn stimulans: ga eerst nou eens gewoon eens een goede versterker ontwerpen, en ga dan -als je dat dan nog nodig vindt- tweaken met vergulde condensator zus en ingestraalde cryogene weerstand zo. Ik vind dat eigenlijk niet meer dan logisch. Maar dat komt waarschijnlijk omdat ik het op m'n werk (niks met audio te maken) ook zo doe. Eerst een fatsoenlijk werkend systeem bouwen, daarna eventuele gouden randjes... Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 16 mei 2009 Report Share Posted 16 mei 2009 Vandaag bij Menno van der Veen weer wat interessants 'geleerd'. (Jack kent dit al) Zijn stimulans: ga eerst nou eens gewoon eens een goede versterker ontwerpen, en ga dan -als je dat dan nog nodig vindt- tweaken met vergulde condensator zus en ingestraalde cryogene weerstand zo. Ik vind dat eigenlijk niet meer dan logisch. Maar dat komt waarschijnlijk omdat ik het op m'n werk (niks met audio te maken) ook zo doe. Eerst een fatsoenlijk werkend systeem bouwen, daarna eventuele gouden randjes... Dat heeft niks met audio te maken ja Toch een apart wereldje.. Blijkbaar is hij zo vaak tegen dat verschijnsel opgelopen dat ie er een projekt van gemaakt heeft waar ie een jaar aan besteed heeft Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 17 mei 2009 Report Share Posted 17 mei 2009 Het is meer muzikaal dan audiofiel, maar ik heb vandaag mijn gitaarvoorversterker aan de praat gekregen Eerst nog een h Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 17 mei 2009 Report Share Posted 17 mei 2009 heb vandaag twee spanningsregelaars besteld voor de voorversterker. krijgt die binnenkort weer een aantal aanpassingen. en veeeel muziek geluisterd. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 18 mei 2009 Report Share Posted 18 mei 2009 (...) Eerst een fatsoenlijk werkend systeem bouwen, daarna eventuele gouden randjes... Een goed werkend systeem heeft geen gouden randjes nodig... Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 18 mei 2009 Report Share Posted 18 mei 2009 nou ja randjes hoeft niet, maar soms is 1% goud ergens doorheen wel nuttig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 18 mei 2009 Report Share Posted 18 mei 2009 Het is meer muzikaal dan audiofiel, maar ik heb vandaag mijn gitaarvoorversterker aan de praat gekregen Leuk Bart, nu nog een knappe kast De Mitsubishi tuner waar ik aan het sleutelen ben wordt heel mooi, en er is iemand een recensie aan het schrijven van een door mij gereviseerd apparaat, ik heb de draf versie al gezien h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 18 mei 2009 Report Share Posted 18 mei 2009 (...) Eerst een fatsoenlijk werkend systeem bouwen, daarna eventuele gouden randjes... Een goed werkend systeem heeft geen gouden randjes nodig... Niet nodig nee, maar het maakt het systeem soms wel mooier of fijner om mee te werken. Beetje luxe zeg maar... Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 18 mei 2009 Report Share Posted 18 mei 2009 Leuk Bart, nu nog een knappe kast Reken maar van yes, waarom denk je dat ik eerst een kladversie maak? Ik heb al een aantal punten die ik heel anders ga doen in de definitieve versie De Mitsubishi tuner waar ik aan het sleutelen ben wordt heel mooi, en er is iemand een recensie aan hetschrijven van een door mij gereviseerd apparaat, ik heb de draf versie al gezien h Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 18 mei 2009 Report Share Posted 18 mei 2009 Is het niet makkelijker om voor reviews in een eigen draadje op te starten en niet alles eindeloos in dit draadje te plakken. Dan blijft het wat overzichtelijker denk ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 18 mei 2009 Report Share Posted 18 mei 2009 De Mitsubishi tuner waar ik aan het sleutelen ben wordt heel mooi, en er is iemand een recensie aan hetschrijven van een door mij gereviseerd apparaat, ik heb de draf versie al gezien h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 18 mei 2009 Report Share Posted 18 mei 2009 Is het niet makkelijker om voor reviews in een eigen draadje op te starten en niet alles eindeloos in dit draadje te plakken. Dan blijft het wat overzichtelijker denk ik. Waarom? ik vind het wel leuk dit topic zeg maar de "babbelbox" van Hear Reviews vind ik weer zo' n zwaar iets en dat heb je m.i. meer van nieuwe apparatuur en muziek. Dit is meer slapgeoh @Rein! Leuk om te horen dat je nog steeds tevreden bent met je Mitsubishi tuner, het exemplaar dat ik hier heb is een uitdaging Maar hij klinkt @Robx hou de "spanning" er in Groeten, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 18 mei 2009 Report Share Posted 18 mei 2009 Is het niet makkelijker om voor reviews in een eigen draadje op te starten en niet alles eindeloos in dit draadje te plakken. Dan blijft het wat overzichtelijker denk ik. Als iemand een Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 18 mei 2009 Report Share Posted 18 mei 2009 Ik zat al een tijdje met een balansprobleem bij cd-weergave. Er kwam rechts minder uit, alles klonk teveel naar links zeg maar. Andere dropveter geprobeerd, maakte niks uit. Vanavond maar eens de buizen omgewisseld en ja hoor, het probleem draaide om. Hebbes! Nou nog een paar leuke 6922's zien te scoren. Ik heb geen zin om enorm op zoek te gaan, denk dat ik maar gewoon JJ's bestel (er zitten nu Sovteks in). Of heeft iemand een tip die ik niet mag missen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 18 mei 2009 Report Share Posted 18 mei 2009 ow potjandriedubbeltjes ..... http://www.positive-feedback.com/Issue43/a...ic_pulse_zx.htm dat is van de maker van de dingen die uit mijn cd spelert muziek toveren ..... (en gezien mijn ervaring mag je ieder woord van deze review serieus nemen). groet ps ... lachen .... ik typte echt geen potjandriedubbeltjes maar iets in het Engels met vier letters ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 18 mei 2009 Report Share Posted 18 mei 2009 @ bart Hier zal toch wel wat voor je bij zitten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 18 mei 2009 Report Share Posted 18 mei 2009 (edited) Ik ben bijzonder content met mijn JJ E88CC in de UL-40S2 , kost ook geen drol Maar die Sovteks zijn m.i. ook niet echt slecht, als je a.s. zaterdag op de Heardag komt dan heb ik nog wel een gebruikt paartje waarmee je kunt matchen. FF zoeken, Groet, Jack P.s. Rob moet je die pagina eens door babelfish douwen Maar even serieus, ik kan als ex zendamateur, weinig bij voorstellen? RFI en EMI ?????bij zulke kabels met zo'n lage weerstand of een speaker van 4 of 8ohm. Edited 18 mei 2009 by tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 18 mei 2009 Report Share Posted 18 mei 2009 Ik ben bijzonder content met mijn JJ ECC88CC in de UL-40S2 , kost ook geen drol ECC88CC? Maar die Sovteks zijn m.i. ook niet echt slecht, als je a.s. zaterdag op de Heardag komtdan heb ik nog wel een gebruikt paartje waarmee je kunt matchen. FF zoeken, Groet, Jack Die Sof-teks zullen best okee zijn, het zijn nog de originele die erin zaten bij de aanschaf dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal. Maar laat dat zoeken maar zitten, want ik ga het niet redden voor de hear-dag. Wel heel vriendelijk van je @Kappa: daar had ik al gekeken, maar ook hier, en ik neig eigenlijk naar de 6n23p, die kost nog geen halve drol en ik wil wel eens een 'echte' sovjetbuis. Had Miracle een tijd geleden geen 6922 aangeschaft? Ik ga wel effe zoeken.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 18 mei 2009 Report Share Posted 18 mei 2009 Had Miracle een tijd geleden geen 6922 aangeschaft? Ik ga wel effe zoeken.. Ik heb een tijdje geleden idd een 6922, Philips ECG USA Made aangeschaft. Niet slecht, maar een 6DJ8 USSR Made (geen merk) klinkt mooier. Een JJ E88CC goldpins nog beter, bijna net zo goed als een Telefunken. Het mooiste wat ik tot nu toe heb is de Philips miniwatt E288CC. Heb ook een setje Philips SQ e88cc (grey-plated) gehad, maar die heb ik gelukkig weer goed kunnen verkopen. Klonk ongeveer net als de 6922, Philips ECG USA Made maar dan met nog minder laag en een scheller hoog. Ik vond dat niet mooi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 18 mei 2009 Report Share Posted 18 mei 2009 Typefoutje Bart, leuke site tubeworks en hele leuke buizen hebben ze ook zoals de 6S19Pi met een mu van 2 en een impedantie van 400ohm dat i.s. m.i. ideaal als laatste stage voor een lijntrap van een Dac. Daarmee kan je wellicht het 2e opampje in de Philips spelers elemineren en t Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts