robx Posted 19 mei 2009 Report Share Posted 19 mei 2009 nee kan me er ook niks bij voorstellen. kan alleen aangeven dat ik dat ook dacht voordat ik eentje in de CD speler stopte. kan er me nu zeker wat bij voorstellen. het stukje verklaart wel wat die dingen in CD speler en voorversterker doen, net wat ik dacht. doet wonderen voor CD weergave. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 19 mei 2009 Report Share Posted 19 mei 2009 nee kan me er ook niks bij voorstellen. kan alleen aangeven dat ik dat ook dacht voordat ik eentje in de CD speler stopte. kan er me nu zeker wat bij voorstellen. het stukje verklaart wel wat die dingen in CD speler en voorversterker doen, net wat ik dacht. doet wonderen voor CD weergave. groet Als het voor jouw wonderen in je cd-speler verricht, wie ben ik dan.... Bij een CD-speler kan ik me er nog iets bij voorstellen, al is beter afschermen m.i. net zo effectief . Bij een kabel die een weerstand heeft van minder dan 1 ohm en een zelfinductie van 0,0 henry gaat de techneut "in mij" kriebelen. Als je nu Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 19 mei 2009 Report Share Posted 19 mei 2009 ga ik eens proberen, kijken wat het voor mij doet. weer wat te doen groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 19 mei 2009 Report Share Posted 19 mei 2009 Typefoutje Bart, leuke site tubeworks en hele leuke buizen hebben ze ook Ja, blijkt van een vroegere cursist van Menno te zijn, hij komt wel eens op de demodagen, aardige jongen. zoals de 6S19Pi met eenmu van 2 en een impedantie van 400ohm dat i.s. m.i. ideaal als laatste stage voor een lijntrap van een Dac. Daarmee kan je wellicht het 2e opampje in de Philips spelers elemineren en t Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 19 mei 2009 Report Share Posted 19 mei 2009 Waar is die radiobeurs? Driebergen? Ik moet ook eens naar zo'n radiobeurs (met een uitpuilende portemonnee ) maar in de omgeving van Den Haag is er weinig geloof ik, ik kan daar nooit veel over vinden.. Weet niet of er van uit `t Haagje een trein verbinding is. p.s. stel je er niet te veel van voor, want het aanbod wordt met het jaar magerder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 19 mei 2009 Report Share Posted 19 mei 2009 Waar is die radiobeurs? Driebergen? Ik moet ook eens naar zo'n radiobeurs (met een uitpuilende portemonnee ) maar in de omgeving van Den Haag is er weinig geloof ik, ik kan daar nooit veel over vinden.. Weet niet of er van uit `t Haagje een trein verbinding is. Naar de duistere binnenlanden van Friesland? Allemachtig. Uurtje of drie reizen Bedankt voor 't opzoeken, KV Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 19 mei 2009 Report Share Posted 19 mei 2009 Naar de duistere binnenlanden van Friesland? Allemachtig. Uurtje of drie reizen Bedankt voor 't opzoeken, KV Vooral NIET gaan des temeer blijft er voor mij over Ik ga Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 19 mei 2009 Report Share Posted 19 mei 2009 Haha, ja, grappig is dat. Ik ben ook wel eens in Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 19 mei 2009 Report Share Posted 19 mei 2009 En als de NS nog bezig blijft met die werkzaamheden... Tja, ze moeten ook onderhoud plegen he. Als ze dat niet doen, en er vallen systemen uit of het spoor of de bovenleiding gaat stuk, dan is het ook niet goed. En nou doen ze onderhoud en dan is het weer niet goed? Overigens doet de NS dat niet, maar ProRail... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 20 mei 2009 Report Share Posted 20 mei 2009 Haha, ja, grappig is dat. Ik ben ook wel eens in Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 20 mei 2009 Report Share Posted 20 mei 2009 Dat moet jij toch weten Jack, waar ik een overzicht van radiobeurzen kan vinden? Nee, ik beperk met tot Beesterzwaag voor de gezelligheid, voor de rest hebben we het WWW. Ik vind het wel een uitdaging om je te beperken tot hedendaagse produktie buizen. Okee, de keus is wat beperkter, anderzijds worden er steeds meer types weer gemaakt, maar het heeft wel wat. Keus genoeg lijkt mij Niet alles wat nieuw is, vind ik mooi en dan hangt het ook nog af waar en hoe je zo' n buis gebruikt. Een van mijn 1e buizen pr Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 20 mei 2009 Report Share Posted 20 mei 2009 En als de NS nog bezig blijft met die werkzaamheden... Tja, ze moeten ook onderhoud plegen he. Als ze dat niet doen, en er vallen systemen uit of het spoor of de bovenleiding gaat stuk, dan is het ook niet goed. En nou doen ze onderhoud en dan is het weer niet goed? Ik ga meestal Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 20 mei 2009 Report Share Posted 20 mei 2009 voor mij was dit leeswaardig : http://www.positive-feedback.com/Issue43/jitter.htm wellicht voor de lezers hier ook. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 20 mei 2009 Report Share Posted 20 mei 2009 Ik vind het wel een uitdaging om je te beperken tot hedendaagse produktie buizen. Okee, de keus is wat beperkter, anderzijds worden er steeds meer types weer gemaakt, maar het heeft wel wat. Keus genoeg lijkt mij Niet alles wat nieuw is, vind ik mooi en dan hangt het ook nog af waar en hoe je zo' n buis gebruikt. Een van mijn 1e buizen pr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 20 mei 2009 Report Share Posted 20 mei 2009 En als de NS nog bezig blijft met die werkzaamheden... Tja, ze moeten ook onderhoud plegen he. Als ze dat niet doen, en er vallen systemen uit of het spoor of de bovenleiding gaat stuk, dan is het ook niet goed. En nou doen ze onderhoud en dan is het weer niet goed? Ik ga meestal Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 20 mei 2009 Report Share Posted 20 mei 2009 voor mij was dit leeswaardig : http://www.positive-feedback.com/Issue43/jitter.htm wellicht voor de lezers hier ook. groet Bedankt Rob, ga ik op mijn gemak eens lezen. (als ik weer thuis ben, na een enerverende treinreis ) Ik had deze nog staan: http://www.avguide.com/blog/do-hard-disk-d...und-better-cd-0 M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 20 mei 2009 Report Share Posted 20 mei 2009 Ik heb ongeveer de zelfde ervaring. Alleen vond ik (smaak..) een JJ goed in de phonodude, maar niet in het 'KT88 phonotrapje', daar hou ik lekker Philips in. Vast zo'n simpel schakelingetje met active riaa, dat zit ook in die Menno /Radio Bulletin van 1985 en daar heb ik i.d.d. ook Philips in. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 20 mei 2009 Report Share Posted 20 mei 2009 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 20 mei 2009 Report Share Posted 20 mei 2009 Nagenoeg zelfde schema 1e twee trappen Deze, werkt ook goed met MC vanaf 0,6mv 1e weerstand van 47K ==> 22K en 120pF condensator weg. Ruis is onhoorbaar bij mij. http://www.jogis-roehrenbude.de/Verstaerke...rverst-RIAA.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 20 mei 2009 Report Share Posted 20 mei 2009 Het is niet de eerste keer dat we het daarover hebben. Nu ik dagelijks met mijn neus in de buizenboeken zit kriebelt het toch wel en Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 20 mei 2009 Report Share Posted 20 mei 2009 marc, interessant. dat zal verklaren dat simpele aanpassingen aan een cd loopwerk hoorbare verbeteringen opleveren. benieuwd wat je krijgt als dat hele loopwerk omzeilt. dan wordt de cd door de pc uitgelezen en op hard disk gezet ? groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 20 mei 2009 Report Share Posted 20 mei 2009 Het is niet de eerste keer dat we het daarover hebben. Heb ze ook, hier alle twee werkend staan (in een mooie kast ) Beide zijn erg goed Vooral de MCML05 is erg doordacht en zit op een dusdanige manier in elkaar, dat ik z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 20 mei 2009 Report Share Posted 20 mei 2009 dan wordt de cd door de pc uitgelezen en op hard disk gezet ? Kun je dan niet beter gelijk overstappen naar HDtracks ? dan sla je CD-rom speler ook nog over. Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 20 mei 2009 Report Share Posted 20 mei 2009 jack, ik ben dus te weinig onderlegd op dit vlak zie ik. denk al wel tijden dat je van het CD-proces voor de DAC af zou moeten. ik mag over enige tijd luisteren bij Marc, en hoor dan ook graag meer oveer dit soort dingen. veel van mijn muziek staat natuurlijk wel op CD ... doet me denken aan die rare speler die in de VS op de markt is die door de tracks te lezen en te herlezen (en dan nog een paar keer) met de laser onder verschillende hoeken, alle info van de CD afpeutert, en dan dat in zijn geheugen stopt. zou zeer goed klinken. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 20 mei 2009 Report Share Posted 20 mei 2009 in een mooie kast J Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts