Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Dat heb ik ook Buizenbart. Speel nog niet zo lang bass alleen de docent zegt wel dat ik er veel aanleg voor heb.

Zo'n bassgitaar heeft gewoon iets. lekker groot en zwaar instrument. Speel zelf nu een Fender squier jazz om even te leren. Dan ga ik kijken naar een mooie oude......

Hoe heet je band bart ? (hebben jullie een site ?)

Dat heb ik ook Buizenbart. Speel nog niet zo lang bass alleen de docent zegt wel dat ik er veel aanleg voor heb.

Zo'n bassgitaar heeft gewoon iets. lekker groot en zwaar instrument. Speel zelf nu een Fender squier jazz om even te leren. Dan ga ik kijken naar een mooie oude......

:D Die band is nog in het embrionale stadium ;) Het is meer dat de andere bassiste ineens eindelijk een goeie drummer gevonden had die het wel cool leek, we zijn nu wat idee

:D Die band is nog in het embrionale stadium ;) Het is meer dat de andere bassiste ineens eindelijk een goeie drummer gevonden had die het wel cool leek, we zijn nu wat idee

Guest tubejack
@Robx ik heb me net aangemeld bij HD-tracks, ik snap er ook nog weinig van, maar ik zie mogelijkheden.

Nou ik heb het voor elkaar, 24 bits 96khz audio op een z

Edited by tubejack

maar ik geef CD nog niet op ;-)

net vanmidag nav dat stukje op Positive Feedback de Audiomagic Pulse Gen Zx tussen het analoge en het digitale deel in de CD speler gelegd ipv bij de voeding. wow. dat stond niet in de summerie toelichting. speler moet nog ff bijkomen van de spanning eraf, maar dit is nog beter. dit is cd geluid dat ik de rest van mijn leven kan aanhoren. 'geluid' beschrijft niet meer wat er gebeurt.

iedere cd speler die muziek moet maken verdient zo'n ding van Audio Magic. kan je geen spijt van krijgen.

heb ook gekeken naar de ontkoppeling rond dsd-, interface- en dac-chip. die smd c'tjes zijn bijna niet te zien zo klein. hoe moet ik daar nou iets anders op solderen ... wellicht maar uitbesteden.

groet

hoi buizenbart ik heb wat nummers beluisterd van je oude band ''we invent you''gaaf hoor.ik ben zelf meer een tokkelaar op een ibanez .met een plectrum kan ik niet zo goed spelen.

kan jammer genoeg geen noten lezen ,maar met tab gaat het redelijk.wel erg leuk als ik herrie zit te maken en mijn vrouw zegt he; dat nummer ken ik. :D

Hoi Henkes, leuk dat je geluisterd hebt :)

Ik kan weer beter met een plectrum spelen, althans op gewone gitaar. Maar met een plectrum lijkt mij makkelijker, dat kan (bijna) iedereen, fingerpicking vind ik best moeilijk.

En ik kan ook geen noten lezen :D voor piano trouwens wel, maar daar heb je met een gitaar weinig aan :rolleyes: Ik doe het dan allemaal maar op het gehoor, gaat prima.

Ach, als we maar lekker aan het spelen zijn h

jack,

ik ben dus te weinig onderlegd op dit vlak zie ik. denk al wel tijden dat je van het CD-proces voor de DAC af zou moeten. ik mag over enige tijd luisteren bij Marc, en hoor dan ook graag meer oveer dit soort dingen.

veel van mijn muziek staat natuurlijk wel op CD ... doet me denken aan die rare speler die in de VS op de markt is die door de tracks te lezen en te herlezen (en dan nog een paar keer) met de laser onder verschillende hoeken, alle info van de CD afpeutert, en dan dat in zijn geheugen stopt. zou zeer goed klinken.

groet

Da's geloof ik de Dream machine. Er zijn wel meer van dat soort ontwikkelingen. Ik heb altijd gedacht dat het 'probleem' van digitaal (cd) versus lp 'dus' in het digitale domein zit. En dat is ook zeker voor een deel zo. Maar ik was verrast door jitze's ervaring met opamps in de eindtrap. Verdorie, zit de ernstigste ellende in het analoge deel! waarom hebben ze me dat niet eerder verteld!!

Enfin, vanmiddag naar Mattijs de Vries in Rhenen, laat ik mijn DAC doen.

Ben zeer benieuwd wat dat gaat opleveren. Aan de cd-kant hoef ik niks meer te doen in ieder geval.

Rob, bij wijze van experiment: rip eens een onbewerkte cd met EAC of je huist-tuin-en-keuken grabber en doe hetzelfde met de groengerande gevriesdroogde bespoten cd, die zoveel beter klinkt. Kijk of je verschillen ziet in de geripte bestanden. Mijn inschatting: die zijn er niet.

M :ph34r: rc

marc,

denk niet dat er een verschil is nee. maar het hoorbare verschil kan ik je in vijf minuten demonstreren en als je het niet hoort krijg je een fles champagne mee. levensgroot (de combi van alle beweerrkingen die ik op een CD doe). het analoge deel is idd het eerste dat ik heb laten aanpassen, en waar ik zelf vervolgens nog een en andere aan geknoeid heb :D

verrassend was gisteren nog dat ik de Audiomagic Pulse Gen op het analoge deel leg, de boel weer een stap vooruit doet. digitaal en analoog in 1 kast is dus ook een probleem (voor Marantz, er zijn vast bouwers die dat wel onder de knie hebben ....).

Jack, ben benieuwd naar die Electrocompaniet. Of ze de kunst beheersen of iets lulligs in een mooie kast maken ...

groet

marc,

denk niet dat er een verschil is nee. maar het hoorbare verschil kan ik je in vijf minuten demonstreren en als je het niet hoort krijg je een fles champagne mee. levensgroot (de combi van alle beweerrkingen die ik op een CD doe). het analoge deel is idd het eerste dat ik heb laten aanpassen, en waar ik zelf vervolgens nog een en andere aan geknoeid heb :D

Als er geen verschil is dan krijg je vanaf een streamer ook geen hoorbaar verschil, en ligt de 'verbetering' dus aan de cd-speler.

Ik ga die fles niet winnen, want ik heb zelf eens ge

Guest KT88

Gefelciteerd Bart! :)

Dat heb je snel gedaan trouwens, volgens mij was Tubejack 2 jaar bezig met de cursus, of is er nog een vervolg?

Guest tubejack
Gefelciteerd Bart! :)

Dat heb je snel gedaan trouwens, volgens mij was Tubejack 2 jaar bezig met de cursus, of is er nog een vervolg?

Ik ben ook niet zo'n "vlotte" leerling :rolleyes:

Nee joh, die cursus duurt

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...