Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Ik ben er dan wel niet bij in Bussum, maar ik heb wel een TOP audiofiele dag gehad:

Nu mag ik mijn alias 'Buizenbart' met recht gebruiken :):)B)

Het leek me erg leuk om iedereen eens in het echt mee te maken, maar dit betekent z

Guest KT88

Yep, ik ben ook nog even snel voorbijgeflitst op de meeting.

Was helaas een beetje moe en teveel onder invloed van pillen om met iedereen een babbel te maken.

Wel even wat bekenden gezien, een CD speler in M44 zijn handen geduwd en weer vertrokken. ;)

@ Tubejack het was een leuk experiment; 20 a 25 watt 6550 buizenversterking aangesloten op het 3 weg systeem met de door jouw gemodificeerde speler , het klonk erg mooi moet ik zeggen zelfs voor CD :blink::D , en ook versterking hoeft zeker niet altijd de hoofdprijs te kosten.

Ik zal het vermelden bij de specificaties vd speaker

gr :angry: hj :D

Yep, ik ben ook nog even snel voorbijgeflitst op de meeting.

Was helaas een beetje moe en teveel onder invloed van pillen om met iedereen een babbel te maken.

Wel even wat bekenden gezien, een CD speler in M44 zijn handen geduwd en weer vertrokken. ;)

Sorry, ik heb mijn kans voorbij laten gaan je een hand te geven. Mijn bleuheid.

Toen ik wist wie 'die nieuwe' was, was je al weer bijna weg.

NB Ik was die andere nieuwe. <_<

M :ph34r: rc

Gefelciteerd Bart! :)

Dat heb je snel gedaan trouwens, volgens mij was Tubejack 2 jaar bezig met de cursus, of is er nog een vervolg?

:) Allemaal bedankt voor de felicitaties! B)

Ik was ook verbaasd dat we nu al certificaten kregen, maar het is zoals Jack aangeeft: voor elk blok krijg je een certificaat, en het blok voor- en eindversterking hebben we nu af. Nu even vakantie en in september weer verder. Al ga ik tussendoor nog wel eens langs bij Menno met de gitaarversterker, en daar moet ook nog een artikel voor de Elektor audio special voor gescheven worden.

De gitaarversterkerexperimenten zijn grotendeels afgerond: een prachtig vol clean geluid en een distortionkanaal wat van een heel klein scherp randje tot

zeker audiofiele dag hiero.

cd speler die door Paul en KT onderhanden genomen is begint wakker te worden.

verder de wankele standaards er onderuit gehaald en nu 2 statieven in de exacte vorm van de kast gevuld met steen, houtsnippers,zaagsel en staat nu als een huis. de basrespons is direct sneller te noemen.

op dat punt blijf ik het eens met spido. een speaker moet loodzwaar en rotsvast op zijn plek staan.

impuls gedrag is direct beter.

en die cd speler, dat is simpelweg de hele dag met een glimlach rondlopen.

kijk, Sony is ook gek geworden : http://www.positive-feedback.com/Issue43/green_pen.htm

groet

ps ... straks gaan ze de cd's nog bevriezen voor verkoop :D

Heb je 't voor de gein al eens geprobeerd? ;).

(niet met zo'n peperdure stift natuurlijk, gewoon met een watervaste die je in huis hebt, nevermind the colour)

Moet je vooral een gesprek met deze druktemaker beginnen ;).

Goed je na al die tijd weer te zien i.i.g

beste s_k,

ik stift de randjes al 24 jaar groen (Staedtler lumocolor nr 317). ik wil geen cd's meer horen zonder. invriezen ook al 10 jaar of zo. idem. en dan nog een boel bewerkingen. na ook vele aanpassingen aan de hardware geniet ik nu muziek uit cd's. zoekt en gij zult vinden. duurde alleen 25 jaar (had mijn eerste cd speler in 1984).

groet

beste s_k,

ik stift de randjes al 24 jaar groen (Staedtler lumocolor nr 317). ik wil geen cd's meer horen zonder. invriezen ook al 10 jaar of zo. idem. en dan nog een boel bewerkingen. na ook vele aanpassingen aan de hardware geniet ik nu muziek uit cd's. zoekt en gij zult vinden. duurde alleen 25 jaar (had mijn eerste cd speler in 1984).

groet

Ik gaf s_k zaterdag een van mijn nu overbodige groene stiften, maar dat is een nr 313. Die kocht ik op aanraden van een of ander in dit forum. Kennelijk niet Rob.

Maar ze doen het ook.

M :ph34r: rc

zal dezelfde zijn, maar dan wat dunner. 317 is 'medium'. als je eenmaal gehoord hebt hoe een CD ook kan klinken ...

groet

Dat heb ik, afgelopen zaterdag nog ! En dat zonder al die poespas. Problemen moeten bij de bron aangepakt worden, en dat bronnetje is niet de cd zelf!

het eerste dat er mis gaat is de uitlezing. dat lijkt me redelijk het begin van het verhaal. en daarna gaat er nog heel veel mis in de gemiddelde speler. je moet het allemaal aanpakken.

groet

het eerste dat er mis gaat is de uitlezing. dat lijkt me redelijk het begin van het verhaal. en daarna gaat er nog heel veel mis in de gemiddelde speler. je moet het allemaal aanpakken.

groet

Wat gaat er dan allemaal mis met die uitlezing? Hoe kan een cd dan ooit foutloos uitgelezen worden? En wat gaat er daarna nog allemaal mis?

groet

Wat gaat er dan allemaal mis met die uitlezing? Hoe kan een cd dan ooit foutloos uitgelezen worden? En wat gaat er daarna nog allemaal mis?

make%20left%20sign.jpg

leesfoutjes zijn zo gemaakt. :rolleyes:

zal dezelfde zijn, maar dan wat dunner. 317 is 'medium'. als je eenmaal gehoord hebt hoe een CD ook kan klinken ...

groet

Dacht even dat je er sceptisch tegenover stond, misverstandje :).

Ik heb het gehoord en het verschil is gigantisch.

@ Mumsoft: Ten overvloede: Nog meer dank voor de stift ;)

groet

make%20left%20sign.jpg

leesfoutjes zijn zo gemaakt. :rolleyes:

Daar staat 'MAKE LEFT', met een pijl naar rechts eronder... Ondanks de wazige foto prima leesbaar dus... :rolleyes:

Heb ik een afslag gemist of zeg je nu dat je het verschil tussen groene en niet groene randjes niet hoort?

Of ging dit over invriezing?

Ben 't spoor even bijster (errorcorrectie werkt bij mij nooit zo goed ;D).

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...