Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

WanFie
 Share

Recommended Posts

Vandaag bij de post: Akai AT 2600 tuner, nieuw in originele doos ! Met papieren (blijkbaar destijds, 1979 ? gekocht bij Radio Correct) en de Nederlandstalige handleiding van importeur Fodor Radio, Rotterdam !

Dit betreft een "NOS" apparaat die eigenlijk nooit de doos uit is geweest. Het apparaat van 30 jaar oud is volledig krasvrij, en stofvrij. Het achterpanel oogt alsof die gisteren gebouwd is.

En het klinkt ook nog best goed, zo 123 aangesloten op de draadantenne die erbij zit. Het klinkt nu al beter dan de Ziggo tuner, maar dat kan dan ook gauw.

Later wil ik met dit apparaat eens aan de slag, om hem te gaan Tubejacken of zoiets ;-)

Guest tubejack
Vandaag bij de post: Akai AT 2600 tuner, nieuw in originele doos !

Gefeliciteerd :)

Jaaaa.....Jacktificeren :D Daar kun je een h

wat daar gebeurd is werkelijk "niet te geloven" :huh:

ben wel benieuwd naar zo'n tuner van jack. op een dag haal ik er eentje op. :)

ja leuk hoor fatsoenlijke FM weergave. allemaal dingen die je niet op cd hebt ... en als ie op orde is zit het echt niet ver naast een CD (en als ie echt goed is met goede opnames en zenders ....).

groet

ps ... als je cd speler een beetje menselijk klinkt, anders is FM snel beter :D

De tuner ziet er van binnen ook nog als nieuw uit !

Geweldig om een 30 jaar oude tuner die nu pas wordt ingespeeld, te bezitten! Kun je nagaan hoe goed de zaken er in de jaren 70 al voorstonden.

Ik ben overtuigd dat door betere componenten de tuner op een hoger plan is te krijgen, en dat door eventueel een buizentrapje nog weer vorderingen kunnen worden gemaakt. Dat bedoel ik met "Tubejacken"

Maar ondanks dat de elco's in mijn tuner dus 30 jaar oud zijn, ze hebben nauwelijks draaiuren en lekken niet. Eigenlijk klinkt de tuner zo uit de doos al heel behoorlijk, maar ik ken de referentie niet. Dus Jack, hoeveel beter het nog kan maakt me nieuwsgierig.

Maar Jack, weet jij nog precies hoe een nieuwe tuner in '79 klonk ? Of is je tunerhobby begonnen met apparatuur die al enige dienstjaren oud was ?

PS ik heb nog niet eens een goede antenne aangesloten, ik speel momenteel alleen nog maar met de meegeleverde draadantenne op de 300 ohm ingang ;-)

Ik zal nog wat foto's toevoegen. ( laat maar: veel te ingewikkeld )

Guest tubejack
wat daar gebeurd is werkelijk "niet te geloven" :huh:

Yep :o ach .... pffff :wacko: Net helemaal doorgelezen, onbegrijpelijk dat mensen zo stellig aan hun eigen meningen blijven hangen als een blok beton :blink: zonder ruimte voor andere en nieuwe inzichten .... Alsof microdetails niet bestaan ongelofelijk .... je zou ze haast op cursus sturen :D Klasse dat KT88 nog even zijn CD-speler laat zien ik

dacht zo rond pagina 105... Zo dat hebben we weer gehad ....over op de orde v/d dag. :)

Van zo'n Akai tuner kun je een heel bijzonder apparaat maken.

In de basis is dit al een goed apparaat zonder enige franje.

Omgebouwd is hij in staat om v

Edited by tubejack

Guest tubejack

Beton ..... mijn audiofiele dag bestond uit het halen van 2 blokken beton :rolleyes:

Kreeg vandaag een mailtje van Klaas dat mijn Sound Stones klaar zijn.... wanneer hij ze kan komen brengen :)

Voor het goede, moeten ze op stands staan zo' n 30cm v/d vloer maar waar koop je dat soort stands die gemakkelijk

70 kilo kunnen dragen :confused:

Klaas had al een vernuftige constructie bedacht van 4 PVC buizen en een paar platen hout.

Maar ja om zoiets z

na lange tijd kon ik me toch eventje niet inhouden.

dus de 2 (metaalfilm) weerstanden in de signaalweg in de eindtrap van mijn cd speler vervangen door koolstofweerstanden (takman). ik zal niet allerlei superlatieven gebruiken maar ..... ALLEMACHTIG

:D

ja leuk! we verwachten meteen een foto he ....

ja ik begin langzamerhand te snappen waarom sommige dingen zo goed klinken. zoals de waanzinnige Audio Note demonstratie die ik eens van Ed de Jong kreeg.

groet

ps de speler wordt weer warm zo na 1,5 uur spelen. kan mijn oren niet geloven, wat 2 weerstandjes uitmaken.

Guest tubejack

Voorlopig ziet het er zo uit :rolleyes:ul40_indoos_1.jpg

Met dank aan Maarten waar ik even een foto van heb gepikt ....

Ik ga hem volgende week, in elkaar zetten als ik ook alle extra onderdelen heb.

Groet,

Jack

ow dan ga ik daar ff naar kijken.

het verschil tussen 2 metaalfilm en koolstof weerstandjes is enorm. ineens geluid rondom )dus ook naast en achter me) bij vele opnames. veel losser van elkaar, dynamischer, veel natuurlijker klanken, veel dieper in het geluid kijken.

groet

na lange tijd kon ik me toch eventje niet inhouden.

dus de 2 (metaalfilm) weerstanden in de signaalweg in de eindtrap van mijn cd speler vervangen door koolstofweerstanden (takman). ik zal niet allerlei superlatieven gebruiken maar ..... ALLEMACHTIG

:D

Al eens MOX, M-resist (Mundorf) of Graphite (Dueland) op die zelfde plaats uitgeprobeerd? Mijn ervaring is dat koolstof een redelijke verbetering geeft tov metaalfilm, maar dat MOX al meer doet dan koolstof, en de laatste 2 zelfs veel meer.

Zelf heb ik nu de M-resist in mijn Kenwood DP-3020 (mijn proefkonijn) zitten, en dat bevalt mij h

Hoi Jack,

Nu ben ik dan toch nieuwsgierig om wat voor voortrap dat dan gaat.

Groetjes George

Een Menno vd Veen, maar dat soort metingen doorstaat ieder VV. Ligt er helemaal aan hoe, en met welke apparatuur je meet.

Wat veel belangrijker is, is hoe zo'n trap klinkt in de oren van een mensch, en dat zit met een MvdV wel goed is mijn ervaring.

De s/n verhouding zegt heel weinig over de klank. Ik heb ooit een Onkyo versterker gehad die de specs van de MvdV ver, ja echt h

Guest tubejack
Een Menno vd Veen, maar dat soort metingen doorstaat ieder VV.

Dat weet ik niet Michel, ik vond het nogal bijzonder voor een buizen pr

Hoi Jack,

Nu ben ik dan toch nieuwsgierig om wat voor voortrap dat dan gaat.

Groetjes George

Een Menno vd Veen, maar dat soort metingen doorstaat ieder VV. Ligt er helemaal aan hoe, en met welke apparatuur je meet.

Wat veel belangrijker is, is hoe zo'n trap klinkt in de oren van een mensch, en dat zit met een MvdV wel goed is mijn ervaring.

De s/n verhouding zegt heel weinig over de klank. Ik heb ooit een Onkyo versterker gehad die de specs van de MvdV ver, ja echt h

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...