Guest tubejack Posted 19 juni 2009 Report Share Posted 19 juni 2009 zo te zien vermaak je je prima! leuk he 'oude zooi' Meestal w Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 19 juni 2009 Report Share Posted 19 juni 2009 Hoi Jack, Daar ga je een hoop lol aan beleven. Ik hoop dat ze net zo goed klinken als ze er uit zien. Groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 19 juni 2009 Report Share Posted 19 juni 2009 Dank je George. Ze klinken vooral heel precies, je kunt de instrumenten en artiesten veel beter volgen. Wat ook opvalt dat ik regelmatig het volume terug draai....verder hoor je allerlei details die vroeger een beetje in de brei bleven hangen. Ik zal er over een paar weken wel een verslagje van maken met voor-en-nadelen. Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 19 juni 2009 Report Share Posted 19 juni 2009 Ik zal er over een paar weken wel een verslagje van maken met voor-en-nadelen.Groet, Jack Ik ben benieuwd Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 20 juni 2009 Report Share Posted 20 juni 2009 Ik heb vandaag weer zelf muziek gemaakt Met de andere bassiste zitten jammen terwijl de laptop aan het opnemen was. Is een nieuwe benadering voor me, ze gaat me de opnames mailen en dan gaan we elk thuis ons huiswerk doen (de goeie stukken eruit pikken en dingen bij verzinnen) en dan weer het oefenhok in en daarmee weer aan de slag. Enzovoorts. Kan best wel iets cools uitkomen, er kwamen vanavond wel leuke dingen langs. Erg leuk hoor ik zou willen dat ik een instrument kom spelen, ik heb wel een basgitaar maar ja,...................... Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 20 juni 2009 Report Share Posted 20 juni 2009 Erg leuk hoor ik zou willen dat ik een instrument kom spelen, ik heb wel een basgitaar maar ja,...................... Ach Mordante, jij kunt vast andere dingen goed, dingen die Hear niet zo ter sprake komen. Gisteren tijdens kassiekijken vingeroefeningen zitten doen, niet verkrampen. Proberen 'Iron Maiden-snelheid' te halen Gelukkig was er genoeg vooruitgang te bespeuren om tevreden te zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkes Posted 20 juni 2009 Report Share Posted 20 juni 2009 Foto's maken dingen duidelijk, met dank aan Klaas. Zoals je kunt zien, heb ik de Sound Stones op 30cm hoge betonnen U elementen gezet die ik bij de bouwmarkt heb gehaald. Mooie stands met die hoogte en die het ernorme gewicht van ruim 70 kilo aan kunnen. Kon ik niet 1-2-3 vinden. Onderop heb ik met montagekit dik stug rubber gelijmd (wat ze ook voor terrastegels gebruiken) en de weergevers zelf staan ook op 6 losse stukjes van 10x10 cm. Wat ik mooi vind van deze weergevers is het totaal ontbreken van kleuring van de kast, hierdoor zijn muziekinstrumenten en de artiesten zoveel beter te volgen. Het laag gaat zeker net zo laag als de Translators, maar is voor mijn gevoel veel sneller, wat ik ook fijn vind, dat ik de poort achterop niet hoor. Het afstraal gedrag, (wat ik altijd zo mooi vind van monitor weergevers) vind ik ook erg geslaagd met deze Sound Stones. Ook bij laag vermogen is er nog een compleet geluidsbeeld, dat vond en vind ik zo mooi van die Translators, en deze kunnen dat ook. Ik heb ook wat vinyl gedraaidt en dan hoor je pas echt hoeveel muziek zo'n redelijk betaalbaar element als een Benz Ace uit de groef weet te halen. Zomaar wat 1e indrukken, ik vind en denk dat dit ontwerp van Klaas een erg geslaagd is. Vriendelijke groet, Jack hoi jack gefeliciteerd met je mooie speakers ,heb je sara k. hell or high water al beluisterd op je nieuwe sound stones ? gr.henkes Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 20 juni 2009 Report Share Posted 20 juni 2009 oh dan heb ik ook nog een verzoekplaatje Jack Hoe klinkt Amused to Death ? De fasereinheid kan haast niet beter namelijk dus het geluid zal vast rondom stralen met de Q-sound opname van dit album. Ik wil binnenkort ook wel es komen luisteren, ben helaas volgeboekt de komende weekenden Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 20 juni 2009 Report Share Posted 20 juni 2009 ben helaas volgeboekt de komende weekenden Oh heb je dan een gigolo bijberoepje ? Sorry goodtube, kon zo'n humor niet laten, zeker niet na al het gedoe Hear Ben ook zeer zeer benieuwd naar de luidsprekers van Jack / Spido Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 20 juni 2009 Report Share Posted 20 juni 2009 hoi jack gefeliciteerd met je mooie speakers ,heb je sara k. hell or high water al beluisterd op je nieuwe sound stones ?gr.henkes Hoi Henkes..... die heb ik niet..... Net als Amused to Dead ....of Jazz at the pawnshop....... Maar haar eerdere LP klinkt fraai. Voor faze reinheid heb je geen Q-sound nodig met deze speakers ..... heb "bubbelt" zo ook wel in de lucht. @Goodtube vind het niet erg dat jij geen tijd hebt hoor.... dan hoef ik het ook niet te maken.. FF zonder dollen de vakantie komt er aan, het huis moet nog binnen Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 20 juni 2009 Report Share Posted 20 juni 2009 @Jack Lijkt me prima! @Stefk Was het maar waar! Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 20 juni 2009 Report Share Posted 20 juni 2009 @Stefk Was het maar waar! super antw Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 20 juni 2009 Report Share Posted 20 juni 2009 Mijn fiele dag was een verassing. Ik moest even in het dorp zijn om een scheerapparaat te kopen blijkt het dat het al het hele weekend en of ander muziek feest te zijn met op verschillende podia allerlei bands. Daar stond dus ook de too mutz blues band dat was dus echt genieten. Zo kom je dus onverwacht iets tegen waar je een hoop lol van hebt. Groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 20 juni 2009 Report Share Posted 20 juni 2009 Dan heb je meer mazzel dan ik.. Bij mij is er hier wat verderop een soort buurtfeest in de 'binnentuin', dus de hele dag keihard pr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 20 juni 2009 Report Share Posted 20 juni 2009 Hoe klinkt Amused to Death ?De fasereinheid kan haast niet beter namelijk dus het geluid zal vast rondom stralen met de Q-sound opname van dit album. Mijn vliezen, die allesbehalve faserein zijn, laten dit horen tot in alle hoeken van de ruimte, vanachter me vandaan en ver buiten in de tuin. Dat opnametrucje doet 't volgens mij zelfs nog op 2 spreeuwekastjes van de Aldi......... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 20 juni 2009 Report Share Posted 20 juni 2009 Vandaag veel muziek gedraaid Kom net terug van een concert van de Dijk. Kunnen aardig spelen die mannen, maar waarom moet het altijd zo hard Met zo'n bas die je in je keel nog voelt..... Niks fiels aan.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkes Posted 20 juni 2009 Report Share Posted 20 juni 2009 hoi jack gefeliciteerd met je mooie speakers ,heb je sara k. hell or high water al beluisterd op je nieuwe sound stones ?gr.henkes Hoi Henkes..... die heb ik niet..... Net als Amused to Dead ....of Jazz at the pawnshop....... Maar haar eerdere LP klinkt fraai. Voor faze reinheid heb je geen Q-sound nodig met deze speakers ..... heb "bubbelt" zo ook wel in de lucht. @Goodtube vind het niet erg dat jij geen tijd hebt hoor.... dan hoef ik het ook niet te maken.. FF zonder dollen de vakantie komt er aan, het huis moet nog binnen Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 21 juni 2009 Report Share Posted 21 juni 2009 vandaag alleen passief gefield. luisteren dus. tuner is niet veel aan nu, die is na enkele uren van de spanning weer aan het inspeelritueel bezig. dat is bij mij met de tuner het ergst. na 7 weken is er meestal de Grote Glimlach. dus maar veel cd's geluisterd. en geregeld dat iemand nieuwe spanningsregelaars in de speler zet (http://www.audioupgrades.co.uk/regs.shtml). dat gepriegel wil ik toch ff uitbesteden aan een vakmens, en wel aan de vakmens die mijn versterker enkele jaren terug gereanimeerd heeft. M rc hoe is het met jouw verbouwing? groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 21 juni 2009 Report Share Posted 21 juni 2009 ok dan heb ik je zeker verkeerd begrepen in bussum,daar hadden we het over deze cd van sara k. jij vond het juist een mooie cd,maar ik vond en vind hem na een langere tijd toch een stuk minder .soms heb je dat met bepaalde cd,s of lp,s en andere blijven goed. Sara K moet je i.d.d. niet t Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 24 juni 2009 Report Share Posted 24 juni 2009 Toch niet.... Ik heb vandaag de 1e aanbevolen update, in mijn van der Veen MCML05 gestopt t.w. Mod 1 hoe kan het ook anders E.e.a. behelst een upgrade de lijntrap van ECC82 naar ECC99 en een kleine aanpassing in de voeding. Het staat nu in te spelen en de 1e indrukken zijn positief. Nu vind ik een ECC99 zowiezo een mooi buisje, die zijdezacht kan klinken, tenminste als je er genoeg stroom door laat lopen. Ik had ze ook jaren terug op al mijn CD-speler die helaas nog steeds stuk is (ouderdom) Ik gebruik nu een moderne gemodificeerde Pioneer alleseter en de MCML05 als buizentrap Wie weet dat dit weer een beetje in de buurt komt Groeten, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 24 juni 2009 Report Share Posted 24 juni 2009 Gaaf tubejack ! Krijg niet zo veel mee van die techniche praat alleen voor E63,- kan je der geen buil aan vallen lijkt mij ! Laat het weten of de klank er echt op vooruit is gegaan ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 26 juni 2009 Report Share Posted 26 juni 2009 Vandaag mijn niet zo trouwe Thorens TD-320 ingeruild voor een TD-147. De 320 had wat brom probleempjes en de afslag was defect. Ingeruild voor een puike 147 met mooie oehlbach interlink. In de zomer komt daar ook nog een Goldring eroika element op.. Helemaal top ! De 147 vind ik persoonlijk net een stukje beter klinken. Het klinkt levendiger ook al is de arm hetzelfde (Of ik had een hele brakke 320) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 27 juni 2009 Report Share Posted 27 juni 2009 Gaaf tubejack ! Krijg niet zo veel mee van die techniche praat alleen voor E63,- kan je der geen buil aan vallen lijkt mij ! Laat het weten of de klank er echt op vooruit is gegaan ! Klank is er iets op vooruit gegaan, verder vond ik dat de versterker wel erg warm werd. Tweak dus teruggedraaid. Groet, Jack P.s. de tweak kostte mijn maar 6 euro.... buizen had ik nog op voorraad Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 28 juni 2009 Report Share Posted 28 juni 2009 Ondanks het warme weer van vandaag, heb ik mijn SE triode versterker weer eens uit de garage gehaald. Daar ga je niet voor je lol mee sjouwen, er staat iets van 30kilo aan "ijzer" op. Affijn ik heb hem omgebouwd naar 4Ω ..... de huidige impedantie van mijn Sound Stones. En ondanks het vermogen van "slechts" 2x 10watt kun je prima uit de voeten dankzij het hoge rendement van deze speakers. Met mijn favoriete muziek gaat het prima, dus Jazz, Pop en Trance, ok je kunt misschien niet de ramen uit de sponningen "blazen" Maar een ernstige ontwrichte relatie met de buren is niet ondenkbaar Het geluid is Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 29 juni 2009 Report Share Posted 29 juni 2009 Vanmiddag om 11:00 ging de bel. Stond een 72 jarige man (ex. hippie) voor de deur met 850 lp's. Die wou ik wel hebben, Geen klassiek wel veel Nederlandstalig alleen er zit vast wat bij. Is er altijd super zuinig op geweest. Allemaal hebben ze goede binnen hoezen en heb nog geen kras kunnen ontdekken. Ga ze een voor een allemaal afspelen kijken welke ik wil houden en welke weg mogen (zullen er vast een paar honderd zijn). De afgesproken prijs was 60euro. Alleen omdat hij ze helemaal gebracht had (15 km) gaf ik hem er maar 7 euro bij (wat een goedheid,....) Ben zo blij dat ze ook nog eens in nieuwstaat zijn. Ga de goede ook allemaal nog wassen, maar eerst draaien. Mijn element zal deze zomer wel heel veel slijten ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts