goodtube Posted 29 juni 2009 Report Share Posted 29 juni 2009 En ondanks het vermogen van "slechts" 2x 10watt kun je prima uit de voeten dankzij het hoge rendement van deze speakers. Het geluid is Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 29 juni 2009 Report Share Posted 29 juni 2009 Wow ik heb iets gevonden waar ik heel blij mee ben : Controleert u zelf u stereo apparatuur Heel handig, Kan nu de dwarskracht afstellen. Hij stond niet helemaal goed maar nu wel ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 29 juni 2009 Report Share Posted 29 juni 2009 Ga ze een voor een allemaal afspelen kijken welke ik wil houden en welke weg mogen (zullen er vast een paar honderd zijn). Ik zie daar al Rod Steward en Nana Mouskouri.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 29 juni 2009 Report Share Posted 29 juni 2009 Is dat goed ? Heb zo'n 500 nederlandse lp's aangetroffen. En ze gaan nu op marktplaats voor 30euries. Was echt zo'n disco gast. Heb nu geleik 100 disco lp's en veel hitparades. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 29 juni 2009 Report Share Posted 29 juni 2009 Ondanks disco mijn ding niet is, zou ik toch eens kijken of er geen jaren 70 black people disco tussen de dozen zit alvorens ze zomaar te verkopen ... soul disco grooves baby Gr stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 29 juni 2009 Report Share Posted 29 juni 2009 Heb ik er allemaal al uitgevist. Nee die persoon heeft ongeveer 500 nederlandstalige lp' verzameld. Meestal karantval en sinterklaas lietjes. Ik Haat nederlandstalig Gelukkig wel 2 kalibratie lp's voor de draaitafel (erg handig) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 29 juni 2009 Report Share Posted 29 juni 2009 Hoop dat ik er snel van af ben Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 29 juni 2009 Report Share Posted 29 juni 2009 Hoop dat ik er snel van af ben mischien heeft suffe teun wel interesse op AF en alles van nana mouskouri wil buizenbart wel van je overnemen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 29 juni 2009 Report Share Posted 29 juni 2009 o.k spido ik zal je even een pm geven, zoek ik hte voor je uit Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 29 juni 2009 Report Share Posted 29 juni 2009 en alles van nana mouskouri wil Spido wel van je overnemen Even voor de duidelijkheid: ik heb helemaal niks met Nana. Zet zo'n plaat maar eens op, als je me een heel klein beetje kunt inschatten is het wel duidelijk. Idem dito voor meneer Steward Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 29 juni 2009 Report Share Posted 29 juni 2009 Was even in de war. Trouwens met de dwarsdruk compensatie kan dat enorm afwijken van de waarden op de draaitafel (en element). Blijft nu wel keurig in het midden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 29 juni 2009 Report Share Posted 29 juni 2009 Zo Jack, dat beloofd wel wat. Voorlopig blijft mijn VDV dus maar in triode mode staan ! D Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 29 juni 2009 Report Share Posted 29 juni 2009 Zo Jack, dat beloofd wel wat. Voorlopig blijft mijn VDV dus maar in triode mode staan ! D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 29 juni 2009 Report Share Posted 29 juni 2009 Wat was ook alweer de gevoeligheid van die Spek Stenen, Jack, 93 dB?Je brengt me weer aan het twijfelen n.l. Aan het twijfelen? dan bouw je toch gewoon 2 of 3 versterkers Bart Met die project versterker kun je veel kanten op.... De gevoeligheid is 92dB volgens de handleiding, naar mijn idee zelfs nog ietsje gevoeliger. Het scheelt toch wel t.o.v. mijn vorige boxen die 90dB/1mtr waren. Nadeel van SE vind ik de relatief dure buizen, ik speel met Emission Labs XLS300B maar ja het kan altijd duurder als je b.v. met WE gaat spelen Het geluid maakt alles goed. Die project 20? = supertriode met 6550 buizen is ook een mooie versterker, maar met echte triodes heb je zoveel details en verfijning vind ik. Met die Bocama trafo' s kun je een mooie triode PP met goedkope buizen maken kijk maar eens in deel 1 en maak b.v. een verbeterde Maurits. Ook met een EL84 kun je heel leuke dingen doen...... Zoek maar eens wat Peter van Willenswaard daar mee doet, het hoeft m.i. niet duur te zijn om goed te klinken, maar het helpt natuurlijk wel Groetjes, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 29 juni 2009 Report Share Posted 29 juni 2009 Wat was ook alweer de gevoeligheid van die Spek Stenen, Jack, 93 dB?Je brengt me weer aan het twijfelen n.l. Aan het twijfelen? dan bouw je toch gewoon 2 of 3 versterkers Bart Als ik me dat kon veroorloven zou ik het z Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 29 juni 2009 Report Share Posted 29 juni 2009 en alles van nana mouskouri wil Spido wel van je overnemen Even voor de duidelijkheid: ik heb helemaal niks met Nana. Zet zo'n plaat maar eens op, als je me een heel klein beetje kunt inschatten is het wel duidelijk. Idem dito voor meneer Steward ontkenning is de eerste fase Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 29 juni 2009 Report Share Posted 29 juni 2009 Tsja, ik vind het een beetje saai om ook een 300B te gebruiken. Bovendien heb ik daar een beetje een 'muffige' associatie bij, maar da's niet concreet gebaseerd. En erg duur natuurlijk.. Je hebt helemaal gelijk, de meeste 300B versterkers vind ik veel te licht ontworpen.... neem alleen de trafo's of voeding al ... Ook die Japanse die Menno nu heeft staan, dacht een Tri vind ik erg mooi gemaakt maar het is het n Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 29 juni 2009 Report Share Posted 29 juni 2009 Of een zijsprong met een 6c33b, flinke buis met een bescheiden anodespanning, alleen is de gloei ni Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 29 juni 2009 Report Share Posted 29 juni 2009 Ziet er mooi uit die EL84 SE. Waar ik als techneut wel gecharmeerd van ben zijn simpele schakelingetjes zoals hier http://diyparadise.com/simpleel84.html Heel erg leuk bedacht, met een paar goede uitgangstrafo' s kun je er m.i. wel eens heel erg veel plezier aan beleven. Je hebt maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 30 juni 2009 Report Share Posted 30 juni 2009 Vanmiddag eens nieuwe luidspreker kabels gahaald + interlink voor mijn Tuner. Daar gaat mijn 56 euro . Daarvoor lag er een simpele koper kabel van 6 mm2. Ik had mij voorgenomen nooit meer dan dat de kopen alleen.... Moet toegeven dat het een enorm verschil maakt. De bass is veel ronder en het hoog heeft veel detai. Ook mooi afgewerkt met van die rubbertjes op het eind. Bewijst maar eens dat diameter niets zegt. Is echt een hele grote verbetering geweest. Na verhouding geen geld ! (al maken ze enorme winst) Ben er echt een beetje bedust over. Koper is toch koper ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 30 juni 2009 Report Share Posted 30 juni 2009 http://diyparadise.com/simpleel84.html het verder lezen van deze serie artikelen brengt mij weer bij een oude vraag, die ik nooit beantwoord heb (gekregen). Hoe zou een (zo simpel mogelijke) complete keten (phono, pre, power) met alleen maar EL84's er uit zien en klinken? Voor zover die te realiseren is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 30 juni 2009 Report Share Posted 30 juni 2009 Vanmiddag eens nieuwe luidspreker kabels gahaald + interlink voor mijn Tuner. Daar gaat mijn 56 euro . Daarvoor lag er een simpele koper kabel van 6 mm2. Ik had mij voorgenomen nooit meer dan dat de kopen alleen.... Moet toegeven dat het een enorm verschil maakt. De bass is veel ronder en het hoog heeft veel detai. Ook mooi afgewerkt met van die rubbertjes op het eind. Bewijst maar eens dat diameter niets zegt. Is echt een hele grote verbetering geweest. Na verhouding geen geld ! (al maken ze enorme winst) Ben er echt een beetje bedust over. Koper is toch koper ? welke kabel is het. koper is koper. maar het is de afscherming die het em doet. ben ik echt van overuigd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 30 juni 2009 Report Share Posted 30 juni 2009 Pr Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 30 juni 2009 Report Share Posted 30 juni 2009 koper is koper. maar het is de afscherming die het em doet. ben ik echt van overuigd Er zit toch geen afscherming om (die) speakerkabel? Of is het kurk? Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 30 juni 2009 Report Share Posted 30 juni 2009 jaja das waar ook, moet nog luidsprekerkabels oli Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts