Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

WanFie
 Share

Recommended Posts

Guest tubejack
Wat was ook alweer de gevoeligheid van die Spek Stenen, Jack, 93 dB?

Je brengt me weer aan het twijfelen n.l.

Aan het twijfelen? dan bouw je toch gewoon 2 of 3 versterkers Bart :rolleyes: Met die project versterker kun je veel kanten op....

De gevoeligheid is 92dB volgens de handleiding, naar mijn idee zelfs nog ietsje gevoeliger.

Het scheelt toch wel t.o.v. mijn vorige boxen die 90dB/1mtr waren.

Nadeel van SE vind ik de relatief dure buizen, ik speel met Emission Labs XLS300B maar ja het kan altijd duurder als je b.v. met WE gaat spelen :blink:

Het geluid maakt alles goed.

Die project 20? = supertriode met 6550 buizen is ook een mooie versterker, maar met echte triodes heb je zoveel details en verfijning vind ik.

Met die Bocama trafo' s kun je een mooie triode PP met goedkope buizen maken kijk maar eens in deel 1 en maak b.v. een verbeterde Maurits.

Ook met een EL84 kun je heel leuke dingen doen......

Zoek maar eens wat Peter van Willenswaard daar mee doet, het hoeft m.i. niet duur te zijn om goed te klinken, maar het helpt natuurlijk wel :)

Groetjes,

Jack

en alles van nana mouskouri wil Spido wel van je overnemen B)

:D

Even voor de duidelijkheid: ik heb helemaal niks met Nana. Zet zo'n plaat maar eens op, als je me een heel klein beetje kunt inschatten is het wel duidelijk. Idem dito voor meneer Steward <_<

ontkenning is de eerste fase :P;)

Guest tubejack
Tsja, ik vind het een beetje saai om ook een 300B te gebruiken. Bovendien heb ik daar een beetje een 'muffige' associatie bij, maar da's niet concreet gebaseerd. En erg duur natuurlijk..

Je hebt helemaal gelijk, de meeste 300B versterkers vind ik veel te licht ontworpen.... neem alleen de trafo's of voeding al ... :blink:

Ook die Japanse die Menno nu heeft staan, dacht een Tri vind ik erg mooi gemaakt maar het is het n

Vanmiddag eens nieuwe luidspreker kabels gahaald + interlink voor mijn Tuner.

Daar gaat mijn 56 euro . Daarvoor lag er een simpele koper kabel van 6 mm2. Ik had mij voorgenomen nooit meer dan dat de kopen alleen....

Moet toegeven dat het een enorm verschil maakt. De bass is veel ronder en het hoog heeft veel detai. Ook mooi afgewerkt met van die rubbertjes op het eind. Bewijst maar eens dat diameter niets zegt.

Is echt een hele grote verbetering geweest. Na verhouding geen geld ! (al maken ze enorme winst)

Ben er echt een beetje bedust over. Koper is toch koper ?

Vanmiddag eens nieuwe luidspreker kabels gahaald + interlink voor mijn Tuner.

Daar gaat mijn 56 euro . Daarvoor lag er een simpele koper kabel van 6 mm2. Ik had mij voorgenomen nooit meer dan dat de kopen alleen....

Moet toegeven dat het een enorm verschil maakt. De bass is veel ronder en het hoog heeft veel detai. Ook mooi afgewerkt met van die rubbertjes op het eind. Bewijst maar eens dat diameter niets zegt.

Is echt een hele grote verbetering geweest. Na verhouding geen geld ! (al maken ze enorme winst)

Ben er echt een beetje bedust over. Koper is toch koper ?

welke kabel is het.

koper is koper. maar het is de afscherming die het em doet. ben ik echt van overuigd B)

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...