Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

WanFie
 Share

Recommended Posts

koper is koper. maar het is de afscherming die het em doet. ben ik echt van overuigd B)

Er zit toch geen afscherming om (die) speakerkabel?

Of is het kurk? :D

waar is de mantel voor dan?

Maar allemaal niet zo veel uit. Het verschil is er duidelijk (met 6mm2 koper) veel minder analistich. Had eerst met mijn eigen orgen gehoord. En daarna naar revieuws op internet gekeken. Het gekke is dat het exact overeen kwam (live gevoel is beter,!)

Er zit toch geen afscherming om (die) speakerkabel?

Of is het kurk? :D

waar is de mantel voor dan?

Isolatie Da's wat anders dan afscherming ;)

Een mantel is NOOIT voor isolatie. Een mantel is namelijk altijd een geleidend materiaal. Er zit isolatie tussen de geleider(s) en de mantel, en die mantel zorgt voor afscherming. Maar ik neem aan dat om deze kabel geen mantel zit en dus alleen isolatie...

Idd, Anders was het een coax geweest. Trouwen daarmee schijn je ook mooie kabels mee te kunnen maken.

Horen hier mensen ook wel verschil tussen kabel's (ik had het heel duidelijk, Alleen moet ik daar een nieuw topic over openen..)

Toevoeging

Oei, Wist niet dat dit zo gevoelig lag, Ach ik had even een visie om duidelijkheid te maken (e.v.t door blind-testen) alleen zo te horen is dat een onbegonnen werk. Topic komt er dus niet en heel audioland kan weer rustig slapen. Al lijkt mij een apart onderdeel voor kabels geen eens zo slecht idee. Immers is het een gevoelig punt waar toch wat dieper op in kan worden gegaan. (als zal modje het daar druk krijgen)

Waarom word zo'n blind-test gewoon niet gedaan. Met een grote groep mensen op een respectabele set. Niet 10 maar 50 of meer mensen. Dan is dit voor ons de wereld uit geholpen.

Ik moet zeggen dat jullie reacties wel erg vermakelijk zijn, Voral die van buizenbart spant de kroon (10 punten)

Horen hier mensen ook wel verschil tussen kabel's (ik had het heel duidelijk, Alleen moet ik daar een nieuw topic over openen..)

Gebruik de zoekfunctie en 'eat your heart out'...

Neeeeee, niet doen. Gewoon opnieuw beginnen.

"The Torture Never Stops"

Guest kikkervisje

Gebruik de zoekfunctie en 'eat your heart out'...

Neeeeee, niet doen. Gewoon opnieuw beginnen.

"The Torture Never Stops"

Heb je straks een topic voor je zelf plus een handvol kabel beunhazen. :D

Nee hoor, kabels verdienen een eigen rubriek hear (naast analoog en digitaal). Zo'n belangrijk onderdeel van het audiofiele bestaan en zo lekker concreet (itt zoiets banaals als akoestiek)

Vanmiddag eens nieuwe luidspreker kabels gahaald + interlink voor mijn Tuner.

Daar gaat mijn 56 euro . Daarvoor lag er een simpele koper kabel van 6 mm2. Ik had mij voorgenomen nooit meer dan dat de kopen alleen....

Moet toegeven dat het een enorm verschil maakt. De bass is veel ronder en het hoog heeft veel detai. Ook mooi afgewerkt met van die rubbertjes op het eind. Bewijst maar eens dat diameter niets zegt.

Is echt een hele grote verbetering geweest. Na verhouding geen geld ! (al maken ze enorme winst)

Ben er echt een beetje bedust over. Koper is toch koper ?

welke kabel is het.

koper is koper. maar het is de mantel die het em doet. ben ik echt van overuigd B)

zo goed. en daar blijf ik bij.

uit subjectieve experimenten heb ik gemerkt dat de isolatie het verschil in klank maakt

Door middel van objectieve experimenten heeft men vastgesteld dat subjectieve experimenten volstrekt onbetrouwbaar zijn... <_<

daarom schrijf ik het er zo expliciet bij.

het is geen claim, ik schrijf dus mijn eigen overtuiging op. aangezien jij ook breem de rug toekeert zal je dat moeten begrijpen..................

zo, spanningsregelaars besteld (http://www.audioupgrades.co.uk/regs.shtml), en iemand gevraagd die in mijn CD speler te zetten. er moet nog veel meer uit te knijpen zijn :D

maar eerst op vakantie.

groet

goeie vakantie!

over 1,5 week ... maar 'beperk' me nu tot lekker luisteren. moet ook nu en dan :D

dank !

luisteren....its a drag B)

Guest tubejack

Rob fijne vakantie :)

P1030108.JPG

Na een paar weken spelen met mijn nieuwe weergevers de Sound Stones 2x 16,5.

Kan ik niet anders zeggen, dat ik er heel erg tevreden over ben.

Ik heb ze zo'n twee meter uit elkaar en 50 cm van de wand opgesteld.

Wat ik mooi vind van dit model is, dat het eigenlijk het formaat heeft tussen een monitor

en grote vloerstaander. De kast is groot genoeg voor een diep laag en klein genoeg voor een mooi afstraalgedrag.

Verder is het geluid snel en komt bijzonder goed van de boxen, Het is er ....

Dit zal natuurlijk met de gebruikte units te maken hebben maar ook, omdat er nauwelijks enige faze verschuiving

is of vertraging van het wisselfilter. Het enige onderdeel in het "filter" is slechts

Edited by tubejack

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...