Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

WanFie
 Share

Recommended Posts

maar als je echt goed kijkt tubejack , echt goed kijkt. zul je zien dat ik alleen maar in de clinch lig met mensen die anderen schofferen, kleineren.

dat deed ik op de basis school al. Vechten met de bullies op het schoolplein. en ik moet dan nablijven omdat ze een ander aan het pesten waren en ik dat niet pik.

gek he dat dat mechanisme nog steeds aanwezig is ;)

Echt, je bent te goed voor deze wereld... <_<

Guest tubejack
Je kan hooguit concluderen dat die speakers beter klinken dan de andere speakers in die prijsklasse..... kniperdeknip

Gelukkig we zijn w

@Goodtube: Hiermee geef je dus duidelijk te kennen dat je alleen de houten PP's met de spekstenen PP's hebt vergeleken, en niet naar andere merken van hout, of een ander materiaal hebt geluisterd.

Dat die houten PP's, met de zelfde units het afleggen tegen de spekstenen geloof ik graag, als die op de zelfde manier gebouwd zijn. Met hout moet heel anders om gegaan worden om een speaker te bouwen dan met steen.

Hout kun je gebruiken in het totaalontwerp. Steen niet, dat is dood. Hout niet, dat kun je gebruiken om vervelende resonanties van de units mee op te vangen, maar als je dat niet doet en je veroorzaakt alleen maar nog meer resonanties, tsja.....

Guest Rein!

Naar welke PePe's gaat je voorkeur uit Goodtube?

Onder mijn zit sinds donderdag een plaatje waarop geschreven staat dat ze gemodificeerd zijn door Klaas. Perfect naar de nieuwste inzichten toch de grote woofer maar wat minder laten wapperen. Klinkt beter. En het kan nog beter hoor. Maandag dus weer naar Klaas om te kijken of het niet verstandig is de middentoeter ook wat te beperken. Mooie hobby toch?

Niets van wat ik thuis heb is perfect. Dat zal ook nooit zover komen. Gewoon een beetje door rommelen, van de muziek genieten en af en toe lekker forummen is het hoogst haalbare.

@Goodtube: Hiermee geef je dus duidelijk te kennen dat je alleen de houten PP's met de spekstenen PP's hebt vergeleken, en niet naar andere merken van hout, of een ander materiaal hebt geluisterd.

Dat die houten PP's, met de zelfde units het afleggen tegen de spekstenen geloof ik graag, als die op de zelfde manier gebouwd zijn. Met hout moet heel anders om gegaan worden om een speaker te bouwen dan met steen.

Hout kun je gebruiken in het totaalontwerp. Steen niet, dat is dood. Hout niet, dat kun je gebruiken om vervelende resonanties van de units mee op te vangen, maar als je dat niet doet en je veroorzaakt alleen maar nog meer resonanties, tsja.....

Miracle, ik heb heel wat luidsprekers beluisterd in de jaren dat ik mijn Klipsch speakers gebruik. En elke keer was de constatering dat de muziek uit een doosje kwam. Verwend nest dat ik ben (leef in die waan).

Totdat ik bij Johan Ketelaar ging luisteren. D

de klipsch cf2 zijn maar weinig mensen tevreden over. waarom heb je die uberhaupt gekocht als de heresy er ook is B)

wat miracle zegt snijdt spekst....euh hout.

voordat je kan roepen dat PP's alles in dezelfde prijsklasse overstijgt moet je ook alles gehoord hebben. punt.

volgens Spido waren de PP's perfect ook voor de modificaties al :confused:

maar als je echt goed kijkt tubejack , echt goed kijkt. zul je zien dat ik alleen maar in de clinch lig met mensen die anderen schofferen, kleineren.

dat deed ik op de basis school al. Vechten met de bullies op het schoolplein. en ik moet dan nablijven omdat ze een ander aan het pesten waren en ik dat niet pik.

gek he dat dat mechanisme nog steeds aanwezig is ;)

Echt, je bent te goed voor deze wereld... <_<

gelukkig niet te goed voor dit forum :lol:

Guest tubejack
voordat je kan roepen dat PP's alles in dezelfde prijsklasse overstijgt moet je ook alles gehoord hebben. punt.

"Alles" is wel

de klipsch cf2 zijn maar weinig mensen tevreden over. waarom heb je die uberhaupt gekocht als de heresy er ook is B)

omdat zelfs de La Scala mij toen niet kon bekoren, om over de Hereshy's maar niet te spreken. Alleen de Klipschorn vond ik geweldig. Mijn Epic's heb ik h

de Cf 2 word meestal in surround opstelling gebruikt. word al lang niet meer gemaakt. Kan me met alle voorstellingsvermogen van de wereld niet voorstellen dat je de cf2 beter vind dan de heresy.

en IK ben niet degene die zijn weergevers perfect noemt.

wie was dat ook al weer :lol:

PS: mijn Ega is altijd bang dat ik nooit klaar ben met audio. Dat is haar terechte ervaring. Steeds zoeken naar beter en beter. Daar gaat weer een stukje huishoud budget!

Sinds kort heb ik voor mezelf dan ook ontdekt dat de verbeteringen niet meer in dure kabels of betere apparatuur te behalen vallen. De luidsprekers zijn de zwakste schakel, hoe goed ze ook zijn, en hoe goed ze ook werden bevonden toen ik bij Menno mijn speakers aan de buizenversterker mocht hangen. Binnenkort ben ik dus 'klaar'.

Want zoals Jack ook aangeeft, hoe groter het aanbod, des te moeilijker de keuze. In de meeste gevallen zal die keuze nog fout zijn ook, ontdek je een poosje later.

Ik wil dat niet meer, ik wil eindelijk eens iets goeds hebben en naar muziek luisteren in plaats van technisch luisteren. Het knaagt als je weet dat het beter kan, dan geniet je minder. Is dat wat men bedoelt met Audiofiel? Dat wil ik niet zijn!

"Alles" is wel

PS: mijn Ega is altijd bang dat ik nooit klaar ben met audio. Dat is haar terechte ervaring. Steeds zoeken naar beter en beter. Daar gaat weer een stukje huishoud budget!

Sinds kort heb ik voor mezelf dan ook ontdekt dat de verbeteringen niet meer in dure kabels of betere apparatuur te behalen vallen. De luidsprekers zijn de zwakste schakel, hoe goed ze ook zijn, en hoe goed ze ook werden bevonden toen ik bij Menno mijn speakers aan de buizenversterker mocht hangen. Binnenkort ben ik dus 'klaar'.

Want zoals Jack ook aangeeft, hoe groter het aanbod, des te moeilijker de keuze. In de meeste gevallen zal die keuze nog fout zijn ook, ontdek je een poosje later.

Ik wil dat niet meer, ik wil eindelijk eens iets goeds hebben en naar muziek luisteren in plaats van technisch luisteren. Het knaagt als je weet dat het beter kan, dan geniet je minder. Is dat wat men bedoelt met Audiofiel? Dat wil ik niet zijn!

of je technisch luistert of naar muziek zit in de aard van het beestje ben ik bang ;)

een speaker veranderd dat niet zo makkelijk

de Cf 2 word meestal in surround opstelling gebruikt. word al lang niet meer gemaakt. Kan me met alle voorstellingsvermogen van de wereld niet voorstellen dat je de cf2 beter vind dan de heresy.

Ik weet niet waar jij naar googled, M44, de CF2 wordt in de USA in surround opstelling gebruikt, doordat ze voor een paar $ dat spul op ebay bemachtigen en voor surround is het geweldig veel beter dan veel zogenaamde surround speakers.

Maar met dat doel zijn ze oorspronkelijk niet ontworpen, dat is meer het gevolg van het in bezit hebben van 2 stuks, en die willen aanvullen met nog een aantal voor de surround. In feite zijn ze dan door de gebruiker afgedankt voor HiFi.

Via het Klipsch forum heb ik een aantal jaren geleden een mailwisseling gehad met de ontwerpers van de CF-2. Hij heeft mij verteld waarom de Epic serie maar 2 jaar in productie is geweest, en dat was niet omdat ze niet goed waren !

Surround is bij mij ook al lang afgeschreven. Hoewel ik een van de eersten was die het in huis had. Ik kan me nog herinneren dat ik bij de videotheek kwam en vroeg of ze al DVD's hadden. "DVD's ? Eerst maar eens zien wat dat wordt". Mijn eerste DVD speler kostte 2750 gulden. Ik was toen al gek :D

orgineel niet in surround idd.

maar daar bleken ze uitstekend geschikt voor te zijn. net als de jbl sva1800. zelfde soort speaker. lots of BANG for the buck.

maar missen de muziklaitiet van de heresy vind ik.

Guest tubejack
Da's in mijn ogen/oren niet zo moeilijk Jack. Zegt natuurlijk niets over de kwaliteit van de PP's, daar kan ik nog niets over zeggen, maar zoals de 4 sets speakers op de hear dag klonken......... :rolleyes: ....... Ik zou dat geluid niet in huis willen heben. ;)

Ik zou dat ook geen van allen als een referentie willen gebruiken.

W

Guest tubejack
Nu is Wouter Belhamer op NSJ .... wel aardig :)

Of Herman Brood - Rock 'n Roll junkie. RTL7.

Ook wel weer eens leuk om te zien.

Leuk Michel, nog niet zolang terug een documentaire gezien over Herman, Ik heb hem ook live meegemaakt, toen was

ik nog niet grijs..... wel wild :)

P.s. ik luister nu via een tuner die zich met menig CD-speler kan meten ...... jullie hebben geen idee .... Robx wel....

nederland 3 docu over rock en metal.

gaf niks nieuws. altijd zo commercieel dit soort programma's. altijd mainstream bands die miljoenen platen hebben verkocht.

Nu is Wouter Belhamer op NSJ .... wel aardig :)

Of Herman Brood - Rock 'n Roll junkie. RTL7.

Ook wel weer eens leuk om te zien.

Leuk Michel, nog niet zolang terug een documentaire gezien over Herman, Ik heb hem ook live meegemaakt, toen was

ik nog niet grijs..... wel wild :)

P.s. ik luister nu via een tuner die zich met menig CD-speler kan meten ...... jullie hebben geen idee .... Robx wel....

Een echt goede radio, zeker als er

tjonge jonge, ik blijf om dit spelletje lachen. Wat een stelletje zijn jullie toch.

En Spido, die vind ik de allerbeste bijdragen hebben aan dit forum. Die mag dus blijven posten, zonder Spido is dit forum levenloos, voor mij althans. Zoals eerder gelezen, Spido heeft geen vrienden. Ik ben echter w

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...