ronthierrystouthandel Posted 13 november 2006 Report Share Posted 13 november 2006 Mijn zoontje heeft onlangs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joboton Posted 13 november 2006 Report Share Posted 13 november 2006 Zowel de B200 (de echte woofer) als de B139 conus (passieve radiator) zie ik met enige regelmaat voorbij komen. En voorzover ik weet is deze B200 niet zo'n probleemgeval als de driepunts B200 uit o.a. de Kef 103/2. Let even goed op het SP nummer op de magneet vande luidspreker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ronboo Posted 15 november 2006 Report Share Posted 15 november 2006 Ik heb al enige tijd gezocht naar een andere woofer, maar tot op heden nog niet gevonden. Rest mij dus het aanschaffen van een 2e stel speakers, en dan daarvan de woofer gebruiken. Inmiddels heb ik besloten, gezien mijn budget, een set dezelfde Kefs te kopen, gezien dezen voor rond de 200 euri worden aangeboden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 16 november 2006 Report Share Posted 16 november 2006 Ik heb er nog 1 liggen had ik al eens verteld; ik zal je het exacte typenr. doorgeven, vandaag nog, dan mag je die gratis komen ophalen maar je moet er wel voor naar Antwerpen komen...ik heb geen tijd om rond te bollen... mvg RastaPhil Link to comment Share on other sites More sharing options...
titan57nl Posted 19 november 2006 Report Share Posted 19 november 2006 Hallo, ik zou voor de elipson 1303 met foster (band) tweeter gaan....zeer goede speakers! Staat een set in het wit op hifi.nl te koop in middelburg. Vraagprijs 499 euro. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex Posted 20 november 2006 Report Share Posted 20 november 2006 De 104AB is een fraaie speaker De B200 is in diverse andere Kef modellen verwerkt, oa ook de Kef Chorale's, die zijn voor een prikkie wel te vinden op MP , heb je meteen ook reserve onderdelen Als het KEF geluid je wel charmeert, zou ik eens kijken voor een stel KEF C60's is goed vergelijkbaar, en dit speelt met wat meer controle in het laag . ps: ik heb wel een stel KEF Chorale's voor je . 75 euro het stel KEF Chorale Alex (omgeving Denhaag) Link to comment Share on other sites More sharing options...
ronboo Posted 21 november 2006 Report Share Posted 21 november 2006 Hallo Alex, mijn voorkeur is inmiddels repareren van de speaker, gezien mijn budget dat, niet veel rek heeft. De B200 die ik zoek is het type E1479 SP1039 Tot nu toe heb ik die nog niet gezien. Wel de SP1014 en SP1045. Welk type zit er in de Kef Chorales die jij hebt?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 23 november 2006 Report Share Posted 23 november 2006 Ik vermoed dat er in de Chorales een type met een lichtere magneet zit, maar zeker ben ik daar niet van. Ik heb die eenzame speaker bij mij thuis even getest met een batterijtje van 1.5V en de uitslag verloopt nog zeer lineair zonder kraken. De dustkap is een heel klein beetje gedeukt, maar er zitten zeker geen gaten in! En het winnende nummer is...... Kef SP 1039 8 ohms insp. KEF 19 A 2078 Je mag hem gratis hebben maar dan moet je wel even tot in Antwerpen bollen, mail even voor contact. Heb gewoon geen zin om het ding eeuwig bij te houden en weggooien is zonde (of zou ik een center speaker bouwen ) mvg RastaPhil Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joboton Posted 23 november 2006 Report Share Posted 23 november 2006 Wat een sympathiek aanbod. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts