Jump to content

pioneer sx 650

maximonster
 Share

Recommended Posts

Wat ben ik hier toch blij mee ! Wellicht al eens eerder gemeld maar nog maar eens. Onlangs een Marantz Pm 450 ( ja zo'n lilik ding uit de begin jaren tagetig ) gekocht ter meerdere eer en glorie van het eeuwig onzekere idee datet altijd beter kan. *

Mooi geluidje produceert de marantz; verfijnd en deftig, doorzichtig en gedetailleerd, ruimtelijk en een

tikje warm. Niet veel anders dan wat ik meestal lees over Marantz versterkers. Gwoon goed.

Toch die Pioneer receiver.... ai.... die knort en bromt en is assertief zonder hard en ondraaglijk te worden en doet ook wat de Marantz goed doet.

Kijk, met amper 7 versterkers achter de rug , waaronder een rotel 971 en een nad 350, is er vast nog veel te ontdekken ( en te missen B) , maar... het verschil met die twee is opmerkelijk groot, in het voordeel van de pioneer wel te verstaan. En de Marantz is dan wel een goeie tweede.

* niet de illusie dat dat over gaat :(

• 3 weeks later...
Guest tubejack

Hallo Max,

Misschien dat je hem nog niet hebt, ik kwam hier de PDF van jouw receiver tegen

SX650

Ik heb het even door gekeken, leuk ding, geen super spec's maar kennelijk heb je

dat niet nodig voor een goed geluid. Ik kom ook zat nieuw high-end spul tegen waar

specificaties kennelijk minder belangrijk zijn...

Een service manual heb ik nog niet kunnen bemachtigen, de man achter CAS audioservice

heeft net een nieuw huis en loopt nog >300 aanvragen achter.

Mijn ervaring is als je iets wilt reviseren of opwaarderen, dat je eigenlijk het apparaat 2x

moet hebben 1 orgineel en een waar je dan je " lusten op bot viert" :D

Grote kans als je b.v. condensatoren gaat vervangen, dat de eerste honderden uren het

geluid minder mooi is of in iedergeval anders. De onderdelen in jouw SX650 zijn door en door

ingespeelt! Je loopt dus het risico dat je de sound die je nu zo mooi vind kwijt raakt of in ieder

geval heel lang zoek bent. :blink:

Als ik jouw was zou ik nog eens flink achter mijn oren krabben.

Mocht je kunnen solderen, vervang eerst de elco's in de voeding voor exact dezelfde waarde....

Conrad heeft mooie Philips/BC/Vishay Low ESR elco's.

Nooit gaan rommelen met grotere of kleinere elco's tenzij je weet wat je doet

Met vriendelijke groet,

Jack

Ha Jack

Verstandig verhaal van je. Ik heb inmiddels een Pioneer sx 1010 kunnen bemachtigen.

Oei das een mooi ding ! Speelt mooi smooth en het geluid komt lekker stevig " op je af ".

Er is behalve het verschil in power tov de sx 650 ook een klankkarakterverschil, nl:

de sx 650 is wat minder rond en spettert wat meer. Een combinatie zou "perfect" zijn.

Maar de sx 1010 doet meer goed en lijkt nu mijn 1e keus.

Ik wil wel een keer een goeie tuner hebben of de tunersectie ( op zijn minst ) aan laten

pakken van de sx1010.

Leuk trouwens die brochure !

Groet, Max.

Guest tubejack

Hoi Max,

Speciaal voor jouw heb ik een bod gedaan op een SX-750, dat is een model die op het

vermogen na, niet zoveel onder doet van het topmodel SX-1250. :)

Mocht ik hem kunnen kopen, dan knap ik hem helmaal op en zien we wel.

misschien vind je dit ook leuk Glimmende Pioneers

Met vriendelijke groet,

Jack

P.s. wel slim om met een receiver te spelen, maar dat snapt gelukkig niemand

Speciaal voor jouw heb ik een bod gedaan op een SX-750, dat is een model die op het

vermogen na, niet zoveel onder doet van het topmodel SX-1250.

Mocht ik hem kunnen kopen, dan knap ik hem helmaal op en zien we wel.

mmmm ... 2x 50 watt tegen 2x 120 watt das nogal een verschil. Maar goed, ik ben benieuwd of

je m kunt " bekomen" . getuned en wel moet het een fantastisch hebbeding worden.

Ik ben benieuwd, mischien meld ik me wel.

groetjes, max.

P.s. wel slim om met een receiver te spelen, maar dat snapt gelukkig niemand

Sssssssst keeep it quiet :blink: