Jump to content

tube pre pre

depeter
 Share

Recommended Posts

Tuurlijk kun je met buizen een MC vv maken. Alleen blijf je verzuipen in de ruis als je dat zonder goede "step-up" trafo wilt doen en met name de "pop" noise is nogal irritant. Het is niet anders... en tja als je dat niet erg vindt. Een mooie tussenweg voor MC is en blijft nog steeds de fet/triode cascode naar mijn smaak: Een ruisarme fet transistor in serie met een triode.

Geplaatst door Pjotr:

Een mooie tussenweg voor MC is en blijft nog steeds de fet/triode cascode naar mijn smaak: Een ruisarme fet transistor in serie met een triode.

Hiervoor staat op de site van vacuumstate een mooi schemaatje, ook de fets kun je daar bestellen.

Groet Jitze

Geplaatst door KeesW:

Ik vrees als iedereen die een "beetje handig" is zelf aan de slag gaat dit wel eens ernstige uitdunning van het HEAR leden bestand zou kunnen worden met al die dodelijke spanninkjes.   :D    :D    :D

MvG Kees

200 volt bij een 20 mA, kan best meevallen, het ergste blijft de 220 volt voor de trafo...........................

Groet Jitze

Na een week de simply phono te hebben laten inspelen klinkt ie echt heel goed, ook het ruis aspect valt mee(alleen bij stille passages en dan ook alleen bij hard spelen)hoor je het.

Alleen mis ik de drive, het pittige is er wat uit.

Maar daar zal ook wel weer een oplossing voor zijn.

Vr GR DEPETER

:P