Jump to content

Een dummyload om te meten.

dekkersj
 Share

Recommended Posts

Verklaar je nader.

Declare! If thou hast any Understanding.

Als ik het ga uitleggen is de grap er af. Bemonsteren in het tijddomein leidt tot periodiciteit in het frequentiedomein. Dus toch Fourierreeksen...

Groet,

Jacco

Thou playest with Words.

Periodiek in t versus periodiek in W.

Zeggen dat CD een signaal stiekem periodiek maakt is misleidend en zou de verkeerde

mensen op verkeerde gedachten kunnen brengen.

Dat zou heel verkeerd zijn...Ik vond hem wel lachen.

Groet,

Jacco

c1b00df8cb56c30fd29d53d8f9fc743e.png

35557f93b982b39f7fbc2236ea7b08e0.png

Kennis, zij zal hebben afgedaan...

Wetenschap, zij zal worden afgedankt...

Het is inderdaad nog vrij beperkt. Hier zijn slechts 2 orthogonale bases gekozen. In theorie zijn er oneindig.

Groet,

Jacco

Het is inderdaad nog vrij beperkt. Hier zijn slechts 2 orthogonale bases gekozen. In theorie zijn er oneindig.

Waarom is dat bij audio relevant?

Dat weet ik niet, maar ik sluit niks uit.

Groet,

Jacco

• 3 weeks later...

Waarom is dat bij audio relevant?

Dat weet ik niet, maar ik sluit niks uit.

Groet,

Jacco

Er is, voor zover ik weet, nog geen elementair deeltje binnen of

Beste Jacco,

Dat "massa" bestaat, zal ik niet ontkennen.

De vraag is echter of electronen massa - en dus ook massatraagheid - bezitten.

Zijn electronen niet de uitdrukkingsvorm van een ladingstoestand van een lichaam, zonder dat zij zelf dat lichaam zijn?

Het is toch zelfs nooit aangetoond dat er fysiek electronentransport plaatsvindt (zoals bij natuurkundeles met behulp van pijltjes wordt getekend)? Van + naar - voor oningewijden, en van - naar + voor gevorderden?

Men vermoedt toch met net zoveel recht dat de lading van electron op electron wordt doorgegeven?

En er zijn er toch zelfs die beweren dat er maar

Beste Jacco,

[...]

De vraag is echter of electronen massa - en dus ook massatraagheid - bezitten.

9.10938188...E-31 kg.

Het is toch zelfs nooit aangetoond dat er fysiek electronentransport plaatsvindt

Volgens mij hebben ze dat al een tijdje geleden vastgesteld. Atomen heb ik al wel gezien in een kristalstructuur en dat was het kanaal van mosfet. Het waren er maar een stuk of 10 op elkaar, dus dat was nog overzichtelijk.

Groet,

Jacco

Elektronen hebben wel massa hoor Spido, zoals Jacco al aangaf. Althans men is het in het algemeen daar wel over eens.

Fotonen hebben dat echter niet, des te opmerkelijker dus dat fotonen wel energie kunnen hebben en energie kunnen overdragen. En zonder fotonen zou je helemaal niets zien :lol:

;)

P.s. Jacco moet uit een eerdere opmerking van jou opmaken dat grote buizenversterkers kankerverwekkend zijn?

[...]

P.s. Jacco moet uit een eerdere opmerking van jou opmaken dat grote buizenversterkers kankerverwekkend zijn?

Hele grote buizenversterkers dan toch. Of een niet goed afgeschermde grote beeldbuis. Dat soort afmetingen, je hoeft niet bang te zijn met een ecc88 oid.

Groet,

Jacco

(...) When you add a force that you want to treat perturbatively, which should be possible if the success of QED is reproduced by your quantum theory of gravity and electromagnetism, then you are expanding around "g=0" where "g" is the gauge coupling. In quantum gravity, there is a new ultraviolet cutoff "g.M_{Planck}" above which the effective theory breaks down. If "g" goes to zero, then this scale goes to zero, too. The theory therefore breaks down at all scales. You can't expand around the point where gravity is the strongest force because a quantum theory of gravity in which gravity is stronger than other forces is inconsistent.

In unified theories - i.e. in string theory - this problem is avoided because the same coupling "g" also governs the strength of gravity, and setting "g=0" implies that "M_{Planck}" goes to infinity and the cutoff scale remains finite.When you add a force that you want to treat perturbatively, which should be possible if the success of QED is reproduced by your quantum theory of gravity and electromagnetism, then you are expanding around "g=0" where "g" is the gauge coupling. In quantum gravity, there is a new ultraviolet cutoff "g.M_{Planck}" above which the effective theory breaks down. If "g" goes to zero, then this scale goes to zero, too. The theory therefore breaks down at all scales. You can't expand around the point where gravity is the strongest force because a quantum theory of gravity in which gravity is stronger than other forces is inconsistent.

In unified theories - i.e. in string theory - this problem is avoided because the same coupling "g" also governs the strength of gravity, and setting "g=0" implies that "M_{Planck}" goes to infinity and the cutoff scale remains finite. (...)

http://motls.blogspot.com/2006/01/pure-qua...annot-work.html

Nog maar een paar dagen geleden hoorde ik een promovendus uitleggen dat naar schatting 96% van de energie waarvan wij het bestaan weten of denken te weten niet wetenschappelijk is beschreven, en dat er geen fundamentele deeltjes zijn gevonden die massa vertegenwoordigen.

Wie het tegendeel beweert, slaat de Planck mis...

Ik bedoel maar: is er ooit aangetoond dat een geladen lichaam zwaarder (meer electriciteit!) of lichter (minder electronen!) is dan een ongeladen lichaam?

Er bestaat een heel eenvoudig (middelbare school) proefje waarmee je de massa van een electron uitrekent.

Jullie hebben het vast wel eens gezien (de vwo-ers natuurkunde onder ons). Een mooie glazen bol met een electronenbundel en aan beide zijde een Helmholz-spoel.

De massa van een electron is echter klein t.o.v het atoom vandaar dat men het vaak irrelevant vindt.

(oftewel als ik op de weegschaal ga staan en ik weeg 90 kg heeft het weinig zin om op nieuw mijn massa te bepalen na het eten van een pinda).