luxmanL81 Posted 18 november 2006 Report Share Posted 18 november 2006 Link to comment Share on other sites More sharing options...
1ennalloor Posted 18 november 2006 Report Share Posted 18 november 2006 ze kunnen beter het nog niet uitgebrachte uitbrengen bijv get back op het dak van EMI dvd "Let it be" op dvd bedoel je dus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 19 november 2006 Author Report Share Posted 19 november 2006 nee nee Get Back Link to comment Share on other sites More sharing options...
frankbunnik Posted 19 november 2006 Report Share Posted 19 november 2006 Het wordt de allerhoogste tijd dat alle oorspronkelijke Beatles cd's geremastered uitgebracht worden. Van vrijwel alle jaren 60 artiesten zijn de cd's geremastered te krijgen maar die van de Beatles stammen nog uit de jaren 80 van de vorige eeuw. Je mag er ook nog steeds de volle mep voor betalen, een kleine 20 euro per cd, gewoon schandalig. Zelfs van een B artiest als Adam Ant heeft E.M.I. zijn werk geremastered uitgebracht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 19 november 2006 Report Share Posted 19 november 2006 De boys moeten een beetje de schade inlopen van de tijd dat ze met z'n viertjes er zo'n 65.000 pond in de week doorheen joegen...... ~ Hans ~ Link to comment Share on other sites More sharing options...
tito Posted 19 november 2006 Report Share Posted 19 november 2006 Had begrepen dat Michael Jackson z`n aandelen Beatles `n tijdje geleden verkocht heeft aan sony.. Vrees dat tie er wel meer als 65.000 pond per week doordraaide. En dat in zijn eentje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 19 november 2006 Report Share Posted 19 november 2006 Volgens mij had ie het voor tien jaar "verhuurd" Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 19 november 2006 Author Report Share Posted 19 november 2006 "Let it be" op dvd bedoel je dus. in principe klopt dat maar oorspronkelijk zou de elpee GET BACK gaan heten vandaar dat de vewschillende bootlegs ( cd's / dvd 's )ook get back heten en de tracklisten waren eigenlijk ook nog eerder klaar dan ABBEY ROAD alleen is abbey road eerder uitgekomen Link to comment Share on other sites More sharing options...
1ennalloor Posted 20 november 2006 Report Share Posted 20 november 2006 "Let it be" op dvd bedoel je dus. in principe klopt dat maar oorspronkelijk zou de elpee GET BACK gaan heten vandaar dat de vewschillende bootlegs ( cd's / dvd 's )ook get back heten en de tracklisten waren eigenlijk ook nog eerder klaar dan ABBEY ROAD alleen is abbey road eerder uitgekomen De tapes (zoals ongeveer op "Let it be... Naked") zijn door de ruzies op de plank gekomen en na het uitbrengen van Abbey Road aan Phil Spector gegeven om 't "af te maken". Gelukkig hebben ze nog Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 20 november 2006 Author Report Share Posted 20 november 2006 Ken je het? Het is zeer de moeite waard. De beschrijvingen van de opnames waar hij bij aanwezig was maken de nummers n Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 20 november 2006 Report Share Posted 20 november 2006 Ik heb deze draad ook nog niet helemaal doorgelezen: wellicht interessant (De beatles zijn niet echt mijn idolen) Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
1ennalloor Posted 20 november 2006 Report Share Posted 20 november 2006 Ik heb deze draad ook nog niet helemaal doorgelezen: wellicht interessant (De beatles zijn niet echt mijn idolen) Groet, Jacco Redelijk interessant. Opmerkelijk vond ik dat de meesten die zich daar in de discussie mengen de muziek niet hebben beluisterd. En er zouden nieuwe remasters aan zitten te komen. The Beatles zou ik ook niet echt tot mijn idolen hebben gerekend als ik niet ooit had gelezen over Revolver, Pet Sounds en Sgt. Pepper. Toen ging er opeens een heel andere deur naar muziekluisteren open. Wat later realiseerde ik me pas dat de ontwikkeling in het werk van The Beatles in zo'n kort tijdsbestek heeft plaatsgevonden, terwijl de meeste groepen decennialang steeds hetzelfde album uitbrengen. Doordat ik me die creatieve explosie bewust werd ging ik hun werk pas werkelijk waarderen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kwabbernoot Posted 20 november 2006 Report Share Posted 20 november 2006 (De beatles zijn niet echt mijn idolen) De Beatles doen het ook niet voor mij. Doe mij maar The Beach Boys. Maar ja, daar gaat dit draadje niet over. Groeten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 21 november 2006 Report Share Posted 21 november 2006 Ik heb deze draad ook nog niet helemaal doorgelezen: wellicht interessant (De beatles zijn niet echt mijn idolen) Groet, Jacco Redelijk interessant. Opmerkelijk vond ik dat de meesten die zich daar in de discussie mengen de muziek niet hebben beluisterd. En er zouden nieuwe remasters aan zitten te komen. [...] Het is een forum van een masteringengineer en zoals gebruikelijk komen daar een hoop gelukzoekers op af. Waar het naar uitziet is dat de cd weer eens ouderwets kapot gemasterd is en de DVD-V laag (16b/48kHz) prettig te beluisteren is. Daar is weliswaar niets te beleven boven 22 kHz, maar de mastering is meer vinyl-like. Hoe de dvd-a kant is, wordt nog bekeken. Dat vond ik het meest interessante. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
1ennalloor Posted 21 november 2006 Report Share Posted 21 november 2006 Het is een forum van een masteringengineer en zoals gebruikelijk komen daar een hoop gelukzoekers op af. Waar het naar uitziet is dat de cd weer eens ouderwets kapot gemasterd is en de DVD-V laag (16b/48kHz) prettig te beluisteren is. Daar is weliswaar niets te beleven boven 22 kHz, maar de mastering is meer vinyl-like. Hoe de dvd-a kant is, wordt nog bekeken. Dat vond ik het meest interessante. Groet, Jacco Ik ken het werk van Steve Hoffman, tenminste een fractie dan, en mijn waardering is niet altijd even hoog. De dvd-a track is helaas, zoals ook daar gemeld, alleen in 5.1 aanwezig maar de dvd-v is in stereo erg fraai. De DD5.1 en dts schelen in volume niet zoveel, en dat is nog wel eens anders. De surroundmix is naar mijn idee netjes gedaan, geen absurde effecten, vliegende instrumenten of andere nekhaaropstandingopwekkende methodes. Inhoudelijke metingen en grafische vergelijkingen zijn niet echt aan mij besteed. Dus als ik nu onbewust meer zou genieten van traditionele vinyltekortkomingen maakt me dat niet zoveel uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 21 november 2006 Report Share Posted 21 november 2006 Ik heb deze draad ook nog niet helemaal doorgelezen: wellicht interessant (De beatles zijn niet echt mijn idolen) Groet, Jacco The Beatles zou ik ook niet echt tot mijn idolen hebben gerekend als ik niet ooit had gelezen over Revolver, Pet Sounds en Sgt. Pepper. Toen ging er opeens een heel andere deur naar muziekluisteren open. Ik neem aan dat je dit album aanhaald vanwegen zijn vergelijking in kwaliteit met het werk wat de Beatles destijds uitbrachten..? ~ Hans ~ Link to comment Share on other sites More sharing options...
1ennalloor Posted 21 november 2006 Report Share Posted 21 november 2006 The Beatles zou ik ook niet echt tot mijn idolen hebben gerekend als ik niet ooit had gelezen over Revolver, Pet Sounds en Sgt. Pepper. Toen ging er opeens een heel andere deur naar muziekluisteren open. Ik neem aan dat je dit album aanhaald vanwegen zijn vergelijking in kwaliteit met het werk wat de Beatles destijds uitbrachten..? ~ Hans ~ Correct. Ik weet best welke albums The Fab Four (John, Paul, Brian, George & Ringo) gemaakt hebben... Wilde er inderdaad slechts mee aangeven dat deze drie albums baanbrekend wat betreft opnametechniek en productie zijn geweest, in die volgorde. En dat daardoor mijn interesse gewekt werd om eens beter te gaan luisteren, waarna ik er steeds meer bewondering voor kreeg. Bij The Beach Boys bleef het voor mij beperkt tot een paar albums maar bij The Beatles werd het alles en het zo duidelijke verloop van de ontwikkeling in de relatief korte tijd van het bestaan van de groep. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 7 december 2006 Report Share Posted 7 december 2006 Ik heb me laten verleiden om de nieuwe cd in gewone uitvoering te kopen. Heel heel even had ik in het begin van : mwah,dat klinkt niet slecht, tot dat ik me begon te storen aan het harde geluid. Wauw wat is deze cd slecht gemasterd of afgemixt. Volgens mijn oortjes veels te luid. Ik zou deze cd van de Beatles weleens in zo'n programmaatje zien,waarin je kan zien hoeveel het boven de 0 dB word uitgestuurd. Volgens mij gigantisch bij deze cd. Voor mij is deze cd de miskoop van het jaar 2006. Jammer, want ik hou wel van de Beatles. met groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 7 december 2006 Report Share Posted 7 december 2006 Ik ken het werk van Steve Hoffman, tenminste een fractie dan, en mijn waardering is niet altijd even hoog. Toevallig ook Who's Next van The Who? Dat schijnt in Hoffman versie een goede geremasterde cd te zijn. Sorry voor going off-topic, maar deze vraag speelt al een tijdje bij me. Link to comment Share on other sites More sharing options...
1ennalloor Posted 7 december 2006 Report Share Posted 7 december 2006 Ik ken het werk van Steve Hoffman, tenminste een fractie dan, en mijn waardering is niet altijd even hoog. Toevallig ook Who's Next van The Who? Dat schijnt in Hoffman versie een goede geremasterde cd te zijn. Sorry voor going off-topic, maar deze vraag speelt al een tijdje bij me. Nee, die heb ik niet, dus daar kan ik geen uitspraak over doen. Ik ben niet zo'n Who-fan dus ik houd het slechts bij de lp. Daarmee bedoel ik dat ik van hen geen meerdere versies van dezelfde albums aangeschaft heb, zoals ik wel bij enkele favorieten gedaan heb. Maar ten opzichte van de eerste cd-releases zijn geremasterde albums in mfsl- of dcc/hoffman-versies eigenlijk altijd wel de moeite waard. Soms worden die weer "overtroffen" door latere remasters maar de aandacht die eraan is besteed maakt het wel een genot om naar te luisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 7 december 2006 Report Share Posted 7 december 2006 Nee, die heb ik niet, dus daar kan ik geen uitspraak over doen.Ik ben niet zo'n Who-fan dus ik houd het slechts bij de lp. Daarmee bedoel ik dat ik van hen geen meerdere versies van dezelfde albums aangeschaft heb, zoals ik wel bij enkele favorieten gedaan heb. Maar ten opzichte van de eerste cd-releases zijn geremasterde albums in mfsl- of dcc/hoffman-versies eigenlijk altijd wel de moeite waard. Soms worden die weer "overtroffen" door latere remasters maar de aandacht die eraan is besteed maakt het wel een genot om naar te luisteren. Prima, bedankt hiervoor, ik ga proberen een exemplaar te vinden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 8 december 2006 Report Share Posted 8 december 2006 Ik ben natuurlijk met de Beatles opgevoed. Zo'n beetje de groep die moderne muziek maakte en voor de ouders nog acceptabel was. De beste LP's zijn denk ik Abbey Road en Revolver (heb ik beiden onlangs vrijwel nieuw op LP gekregen). Daarna wordt het allemaal een beetje gezocht. Wat Paul McCartthy daarna geproduceerd heeft spreekt me al helemaal niet aan. Beste nummer is overigens "She loves you",dat luidde een nieuw tijdperk in. Heb me trouwens altijd afgevraagd wat de werkelijke bijdrage van de producer is geweest. Link to comment Share on other sites More sharing options...
1ennalloor Posted 8 december 2006 Report Share Posted 8 december 2006 Heb me trouwens altijd afgevraagd wat de werkelijke bijdrage van de producer is geweest. Daar wordt anders door niemand van de betrokkenen geheimzinnig over gedaan in boeken, documentaires of interviews. Link to comment Share on other sites More sharing options...
frankbunnik Posted 10 december 2006 Report Share Posted 10 december 2006 Heb hem ook gekocht en moet zeggen dat hij me erg bevalt. Het acapella stukje in Hey Jude had van mij niet gehoeven maar voor de rest, heel fraai. Geluidskwaliteit vind ik erg goed, niets mis mee. Luid? De volumeknop kan altijd omlaag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 25 juni 2007 Report Share Posted 25 juni 2007 Ik heb deze CD nu ook al weer een behoorlijke tijd en moet zeggen... Hij bevalt me steeds beter. Alle muziek elk riedeltje alles ken je... maar toch... het is n Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts