Jump to content

the nieuwe beatles !!!!! is ut wat ?

luxmanL81
 Share

Recommended Posts

Het wordt de allerhoogste tijd dat alle oorspronkelijke Beatles cd's geremastered uitgebracht worden. Van vrijwel alle jaren 60 artiesten zijn de cd's geremastered te krijgen maar die van de Beatles stammen nog uit de jaren 80 van de vorige eeuw. Je mag er ook nog steeds de volle mep voor betalen, een kleine 20 euro per cd, gewoon schandalig.

Zelfs van een B artiest als Adam Ant heeft E.M.I. zijn werk geremastered uitgebracht.

"Let it be" op dvd bedoel je dus.

in principe klopt dat

maar oorspronkelijk zou de elpee GET BACK gaan heten vandaar dat de vewschillende bootlegs ( cd's / dvd 's )ook get back heten

en de tracklisten waren eigenlijk ook nog eerder klaar dan ABBEY ROAD

alleen is abbey road eerder uitgekomen

"Let it be" op dvd bedoel je dus.

in principe klopt dat

maar oorspronkelijk zou de elpee GET BACK gaan heten vandaar dat de vewschillende bootlegs ( cd's / dvd 's )ook get back heten

en de tracklisten waren eigenlijk ook nog eerder klaar dan ABBEY ROAD

alleen is abbey road eerder uitgekomen

De tapes (zoals ongeveer op "Let it be... Naked") zijn door de ruzies op de plank gekomen en na het uitbrengen van Abbey Road aan Phil Spector gegeven om 't "af te maken".

Gelukkig hebben ze nog

Ik heb deze draad ook nog niet helemaal doorgelezen:

wellicht interessant

(De beatles zijn niet echt mijn idolen)

Groet,

Jacco

Redelijk interessant.

Opmerkelijk vond ik dat de meesten die zich daar in de discussie mengen de muziek niet hebben beluisterd.

En er zouden nieuwe remasters aan zitten te komen.

The Beatles zou ik ook niet echt tot mijn idolen hebben gerekend als ik niet ooit had gelezen over Revolver, Pet Sounds en Sgt. Pepper. Toen ging er opeens een heel andere deur naar muziekluisteren open.

Wat later realiseerde ik me pas dat de ontwikkeling in het werk van The Beatles in zo'n kort tijdsbestek heeft plaatsgevonden, terwijl de meeste groepen decennialang steeds hetzelfde album uitbrengen.

Doordat ik me die creatieve explosie bewust werd ging ik hun werk pas werkelijk waarderen.

wellicht interessant

Groet,

Jacco

Redelijk interessant.

Opmerkelijk vond ik dat de meesten die zich daar in de discussie mengen de muziek niet hebben beluisterd.

En er zouden nieuwe remasters aan zitten te komen.

[...]

Het is een forum van een masteringengineer en zoals gebruikelijk komen daar een hoop gelukzoekers op af. Waar het naar uitziet is dat de cd weer eens ouderwets kapot gemasterd is en de DVD-V laag (16b/48kHz) prettig te beluisteren is. Daar is weliswaar niets te beleven boven 22 kHz, maar de mastering is meer vinyl-like. Hoe de dvd-a kant is, wordt nog bekeken. Dat vond ik het meest interessante.

Groet,

Jacco

Het is een forum van een masteringengineer en zoals gebruikelijk komen daar een hoop gelukzoekers op af. Waar het naar uitziet is dat de cd weer eens ouderwets kapot gemasterd is en de DVD-V laag (16b/48kHz) prettig te beluisteren is. Daar is weliswaar niets te beleven boven 22 kHz, maar de mastering is meer vinyl-like. Hoe de dvd-a kant is, wordt nog bekeken. Dat vond ik het meest interessante.

Groet,

Jacco

Ik ken het werk van Steve Hoffman, tenminste een fractie dan, en mijn waardering is niet altijd even hoog.

De dvd-a track is helaas, zoals ook daar gemeld, alleen in 5.1 aanwezig maar de dvd-v is in stereo erg fraai.

De DD5.1 en dts schelen in volume niet zoveel, en dat is nog wel eens anders. De surroundmix is naar mijn idee netjes gedaan, geen absurde effecten, vliegende instrumenten of andere nekhaaropstandingopwekkende methodes.

Inhoudelijke metingen en grafische vergelijkingen zijn niet echt aan mij besteed. Dus als ik nu onbewust meer zou genieten van traditionele vinyltekortkomingen maakt me dat niet zoveel uit.

wellicht interessant

Groet,

Jacco

The Beatles zou ik ook niet echt tot mijn idolen hebben gerekend als ik niet ooit had gelezen over Revolver, Pet Sounds en Sgt. Pepper. Toen ging er opeens een heel andere deur naar muziekluisteren open.

Ik neem aan dat je dit album aanhaald vanwegen zijn vergelijking in kwaliteit met het werk wat de Beatles destijds uitbrachten..?

~ Hans ~

Ik neem aan dat je dit album aanhaald vanwegen zijn vergelijking in kwaliteit met het werk wat de Beatles destijds uitbrachten..?

~ Hans ~

Correct.

Ik weet best welke albums The Fab Four (John, Paul, Brian, George & Ringo) gemaakt hebben...

Wilde er inderdaad slechts mee aangeven dat deze drie albums baanbrekend wat betreft opnametechniek en productie zijn geweest, in die volgorde. En dat daardoor mijn interesse gewekt werd om eens beter te gaan luisteren, waarna ik er steeds meer bewondering voor kreeg.

Bij The Beach Boys bleef het voor mij beperkt tot een paar albums maar bij The Beatles werd het alles en het zo duidelijke verloop van de ontwikkeling in de relatief korte tijd van het bestaan van de groep.

• 3 weeks later...

Ik heb me laten verleiden om de nieuwe cd in gewone uitvoering te kopen.

Heel heel even had ik in het begin van : mwah,dat klinkt niet slecht, tot dat ik me begon te storen aan het harde geluid. Wauw wat is deze cd slecht gemasterd of afgemixt.

Volgens mijn oortjes veels te luid.

Ik zou deze cd van de Beatles weleens in zo'n programmaatje zien,waarin je kan zien hoeveel het boven

de 0 dB word uitgestuurd. Volgens mij gigantisch bij deze cd.

Voor mij is deze cd de miskoop van het jaar 2006.

Jammer, want ik hou wel van de Beatles.

met groet,

:cool2:

Ik ken het werk van Steve Hoffman, tenminste een fractie dan, en mijn waardering is niet altijd even hoog.

Toevallig ook Who's Next van The Who? Dat schijnt in Hoffman versie een goede geremasterde cd te zijn.

Sorry voor going off-topic, maar deze vraag speelt al een tijdje bij me.

Toevallig ook Who's Next van The Who? Dat schijnt in Hoffman versie een goede geremasterde cd te zijn.

Sorry voor going off-topic, maar deze vraag speelt al een tijdje bij me.

Nee, die heb ik niet, dus daar kan ik geen uitspraak over doen.

Ik ben niet zo'n Who-fan dus ik houd het slechts bij de lp.

Daarmee bedoel ik dat ik van hen geen meerdere versies van dezelfde albums aangeschaft heb, zoals ik wel bij enkele favorieten gedaan heb.

Maar ten opzichte van de eerste cd-releases zijn geremasterde albums in mfsl- of dcc/hoffman-versies eigenlijk altijd wel de moeite waard. Soms worden die weer "overtroffen" door latere remasters maar de aandacht die eraan is besteed maakt het wel een genot om naar te luisteren.

Nee, die heb ik niet, dus daar kan ik geen uitspraak over doen.

Ik ben niet zo'n Who-fan dus ik houd het slechts bij de lp.

Daarmee bedoel ik dat ik van hen geen meerdere versies van dezelfde albums aangeschaft heb, zoals ik wel bij enkele favorieten gedaan heb.

Maar ten opzichte van de eerste cd-releases zijn geremasterde albums in mfsl- of dcc/hoffman-versies eigenlijk altijd wel de moeite waard. Soms worden die weer "overtroffen" door latere remasters maar de aandacht die eraan is besteed maakt het wel een genot om naar te luisteren.

Prima, bedankt hiervoor, ik ga proberen een exemplaar te vinden.

Ik ben natuurlijk met de Beatles opgevoed. Zo'n beetje de groep die moderne muziek maakte en voor de ouders nog acceptabel was. De beste LP's zijn denk ik Abbey Road en Revolver (heb ik beiden onlangs vrijwel nieuw op LP gekregen). Daarna wordt het allemaal een beetje gezocht. Wat Paul McCartthy daarna geproduceerd heeft spreekt me al helemaal niet aan.

Beste nummer is overigens "She loves you",dat luidde een nieuw tijdperk in.

Heb me trouwens altijd afgevraagd wat de werkelijke bijdrage van de producer is geweest.

• 6 months later...