dekkersj Posted 25 juni 2007 Report Share Posted 25 juni 2007 (edited) Ik ben het met audiofreak eens dat er heel modern is omgesprongen met de "dynamics". Goed hard is ie dus, maar ik vind hem in tegenstelling tot audiofreak wel mooi gedaan. Van mij mag Love 2 ook zo uitgebracht worden. De eerste twee tracks zien er achter elkaar zo uit (zoals het staat op de Hear Test cd): en je ziet als Get Back begint dat dan de "brievenbuscultuur" vrolijk gebruikt is. Als je inzoomt op die blok (tweede helft) ziet het er gelukkig weer goed uit: Al met al heel netjes gedaan. Maar wel hard. Groet, Jacco Edited 25 juni 2007 by dekkersj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 25 juni 2007 Report Share Posted 25 juni 2007 Ik heb dit album (op cd) al een tijdje in huis en het bevalt me eigenlijk prima. Inderdaad een beetje hard...maar w Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 25 juni 2007 Report Share Posted 25 juni 2007 Dat vind ik nou echt grappig. Van de week moest ik nog denken aan mijn antwoord van 'toen' nadat ik van de week deze cd van The Beatles heb beluisterd en toen viel mij op dat het minder hard klonk dan ik mij herrinerde. Totdat mij te binnen schoot dat het 'toen' op de Tjoeb was en de buisjes op waren (waar ik pas veel later achter kwam,dit terzijde) en van de week op de AVM. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 25 juni 2007 Report Share Posted 25 juni 2007 op LP ziet het er niet veel anders uit maar het klinkt uit de kunst (absoluut stil; hele goede persing dus) Edit: op LP ziet het er geloof ik eigenlijk veel beter uit Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 26 juni 2007 Report Share Posted 26 juni 2007 Ja die specs van de LP zijn mooi! Zal er eens naar op zoek gaan, lijkt me wel wat... mvg RastaPhil Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 26 juni 2007 Report Share Posted 26 juni 2007 Gelukkig... ik was al bang dat iedereen me voor gek ging verklaren... De eerste postings in dit topic waren n.l. echt niet positief. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 26 juni 2007 Report Share Posted 26 juni 2007 de cd heb ik bij Hans van Liempt beluisterd en vond hem toen al erg leuk en goed klinbken. Kraus had hem bij mij meegenomen als lp en was erg onder de indruk. Nu heb ik de lp zelf aangeschaft en hij is erg goed. Misschien nog wat beter zelfs als de cd Hij speelt zo stil en zonder ruis, dat het wel een cd lijkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
1ennalloor Posted 26 juni 2007 Report Share Posted 26 juni 2007 Ik zal de dvd-audio ook weer eens draaien, die was ook wel redelijk van kwaliteit, meen ik me te herinneren... Link to comment Share on other sites More sharing options...
rhodes54 Posted 23 juni 2008 Report Share Posted 23 juni 2008 op LP ziet het er niet veel anders uit maar het klinkt uit de kunst (absoluut stil; hele goede persing dus) Edit: op LP ziet het er geloof ik eigenlijk veel beter uit Je kunt de de digitale waveform van de cd en die van het analoge vinyl eigenlijk helemaal niet met elkaar vergelijken. Het digitale signaal moet immers eerst naar analoog worden omgezet voordat het naar je versterker gaat. Tijdens dit process ontstaan er weer allerlei pieken. Ditzelfde is ook onstaan bij de DA conversie tijdens de snijding van het vinyl. Daarnaast onstaan er ook weer pieken op het moment dat je een analoog signaal digitaliseert. Tel daar nog de ruis van vinyl plus signaaloverdracht van de groef naar element, via kabel naar pre-amp, en natuurlijk de versterking in de pre-amp bij op en daar zijn alle pieken. Het lijkt dus alsof je vinylversie veel dynamischer is, maar dat hoeft helemaal niet! Bij bijna al het vinyl dat tegenwoordig geperst wordt is zo goed als dezelfde master gebruikt die jij en ik ook in de kast hebben staan op cd. Deze master is dan wel iets aangepast om niet met de grenzen van het vinyl in bedwang te komen (o.a. laag- en hoog-af filter, stereobeeld wat verminderd), maar meer ook niet. Een betere vergelijking zou zijn om het signaal van de CD na je D/A te pakken en dit weer op te nemen. Zo gebruik je dezelfde A/D als die van je LP signaal en is de vergelijking wat eerlijker. Om nog even op de geluidskwaliteit van de LOVE CD/LP in te gaan: Ik vind hem absoluut stukken beter klinken dan de jaren '80 cd versies van de albums. Dit geldt overigens ook voor de Anthology serie, Let It Be Naked, de No.1's en Yellow Submarine. Het geheel is wel wat heel erg warm, vol en rond afgemixt maar dit zal ook te maken hebben met de gebruikte apparatuur en afluistering in de studio. Het vinyl luistert iets prettiger weg dan de CD versie maar de DVD-Audio daarintegen verslaat ook het vinyl. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts