AudioBill Posted 18 november 2006 Report Share Posted 18 november 2006 Ik hoorde gisteren Paul McCartney weer eens een stuk van Bach op zijn gitaar spelen in het programma De Wereld Draait Door en vond dat geweldig. Ik vandaag naar Media Markt voor zo een soort cd maar dat was nog niet zo makkelijk. Dus wie weet er cd's waar dat soort muziek op staat? Dus de meesters op gitaar zonder al te veel viool. Alvast bedankt AudioBill Link to comment Share on other sites More sharing options...
JazzLuva Posted 18 november 2006 Report Share Posted 18 november 2006 Gewoon naar een fatsoenlijke platenzaak gaan (geen MM dus ), en vragen of ze albums hebben van Julian Bream, Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 18 november 2006 Report Share Posted 18 november 2006 De genoemde gitaristen zijn echte aanraders; wel zijn de opnamen van Andres Segovia wat je noemt "pure eenvoud" als je ze vergelijkt met modernere opnamen van Bream of John Williams. Daar is in de studio verder niks mee gebeurd, geen close-miking en zo. De meeste mensen houden toch meer van wat "extra" Een echte aanrader voor goed in het gehoor liggende gitaarmuziek is "Together" van John Willians en Julian Bream; (er is ook nog een "Together Again", die ook de moeite waard is.) Op het Naxos label is een enorme keus aan (onbekende) gitaristen en gitaarmuziek. Ik vermoed dat jij de Gavotte (of de Bour Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 18 november 2006 Report Share Posted 18 november 2006 Hallo, Ook leuk: Los Angelos guitar quarted LAGQ Ook goed: de "Katona Twins". Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
AudioBill Posted 19 november 2006 Author Report Share Posted 19 november 2006 Alvast bedankt voor de tips, de eerste dubbel cd van Pepe Romero is al gekocht voor 3,- op Marktplaats, en ik heb nog meer biedingen gedaan, ben benieuwd. Cheers AudioBill Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts