Jump to content

je mooiste beatle nummer

luxmanL81
 Share

Recommended Posts

voor mij is dat

For No One .................... elpee revolver

even de tekst erbij :

For No One

Your day breaks, your mind aches,

You find that all her words of kindness linger on,

When she no longer needs you.

She wakes up, she makes up,

She takes her time and doesn’t feel she has to hurry,

She no longer needs you.

And in her eyes you see nothing,

No sign of love behind the tears cried for no one,

A love that should have lasted years.

You want her, you need her,

And yet you don’t believe her,

When she says her love is dead,

You think she needs you.

You stay home, she goes out,

She says that long ago she knew someone but now,

He’s gone, she doesn’t need him.

Your day breaks, your mind aches,

There will be times when all the things she said will fill her head,

You won’t forget her.

bron

http://www.geocities.com/SunsetStrip/Limo/3518/index.htm

voor mij is dat

For No One .................... elpee revolver

Daar kan ik moeilijk antwoord op geven, zij zijn in ongeveer zeven jaar zo afwisselend bezig geweest dat er voor elk moment en elke stemming wel een favoriet in hun oeuvre te vinden is.

Zelfs mijn favoriete album kan ik niet echt kiezen.

Op 't moment staat bij mij Abbey Road weer net boven Revolver op de ranglijst.

Gezien het feit dat er onverwachts een blauwe envelop met onaangenaam nieuws is binnengekomen is mijn favoriete nummer voor het moment in ieder geval Taxman...

Daar kan ik moeilijk antwoord op geven, zij zijn in ongeveer zeven jaar zo afwisselend bezig geweest dat er voor elk moment en elke stemming wel een favoriet in hun oeuvre te vinden is.

Zelfs mijn favoriete album kan ik niet echt kiezen.

Helemaal mee eens.

Maar als je me dwingt te kiezen op straffe van zonder eten naar bed zeg ik: I want you (she's so heavy) van Abbey Road uit september 1969 (of toch While my guitar gently weeps of Helter Skelter of nee, A day in a life of Across the Universe of....tsss, hier kom je toch niet uit? :confused: )

Hey Jude is HET nummer voor mij.

'Just after the start of the third verse, right between the lines "The minute you let her under your skin / Oh, then you begin," you can clearly hear Paul curse off mic (...)

"Paul hit a clunker on the piano and said a dirty word," Lennon gleefully crowed, "but I insisted we leave it in, buried just low enough so that it can barely be heard. Most people won't ever spot it ... but we''ll know it's there." '

uit: Geoff Emerick - Here, There and Everywhere

A Day In The Life!

• 3 weeks later...

Mischien wat flauw, maar wat is er zo goed aan de beatles. Ik hoor de muziek wel af en toe op de radio maar er is nooits iets tussen waarvan ik denk ah dat is leuk.

Imagine van J. Lennon is al helemaal zo'n draak van een plaat, maar ik denk dat ik te jong ben om de beatles te kunnen waarderen.

Maar wat wel goed is van de beatles t.o.v. the Rolling Stones is dat ze geen nieuwe muziek meer maken.

Mischien wat flauw, maar wat is er zo goed aan de beatles. Ik hoor de muziek wel af en toe op de radio maar er is nooits iets tussen waarvan ik denk ah dat is leuk.

Imagine van J. Lennon is al helemaal zo'n draak van een plaat, maar ik denk dat ik te jong ben om de beatles te kunnen waarderen.

Maar wat wel goed is van de beatles t.o.v. the Rolling Stones is dat ze geen nieuwe muziek meer maken.

Een beetje flauw is het wel, en als het was om een reactie te ontlokken is dat dus gelukt.

Het bijzondere aan The Beatles is de ontwikkeling van de groep. In componeren en uitvoeren. Wat je op de radio hoort zijn over het algemeen steeds de grootste hits, waaronder nogal wat sufgedraaid spul zit.

Maar je moet het dan ook nog een beetje zien met de juiste invalshoek, wat betreft het belang in de popmuziek.

The Beatles hebben bestaan van 1962 tot 1969.

In de jaren rondom 1962 bestond eigenlijk nog geen popmuziek, zij hebben die (mede) "uitgevonden" en in ieder geval populair gemaakt. Er was, even simpel gesteld, klassiek en jazz en de rest was minderwaardig. Het heftigste wat op de radio te horen was (als het niet geboycot werd) Elvis of Bill Haley.

Waar The Rolling Stones teruggrepen op de oude blues en dit verwerkten tot "hun" muziekstijl en daar nooit meer echt van afweken (op

en dan hebben ze ook nog eens de videoclip, al heette dat destijds promotiefilmpje, uitgevonden. Dus nee, bohemian rhapsody (om eens echt een draak van een plaat te noemen, ik kan de titel niet eens met hoofdletters schrijven) was NIET de eerste videoclip.

Ze waren ook de eerste groep die zelfgeschreven nummers opnam ipv nummers die door de producer waren geschreven/uitgekozen.

wat maakt het uit of ze de eerste video clip hebben gemaakt? of dat ze vernieuwend bezig zijn geweest dat maakt de muziek niet beter of slechter.

Het gaat om het eind product, en mischien dat ik er inderdaad eens goed naar moet luisteren. Maar wat ik van de beatles ken zijn hippie/60's blij liedjes. Of is mijn perceptie dan fout?

wat maakt het uit of ze de eerste video clip hebben gemaakt? of dat ze vernieuwend bezig zijn geweest dat maakt de muziek niet beter of slechter.

Het gaat om het eind product, en mischien dat ik er inderdaad eens goed naar moet luisteren. Maar wat ik van de beatles ken zijn hippie/60's blij liedjes. Of is mijn perceptie dan fout?

Misschien nog maar

"Beauty is in the eye of the beholder" wordt wel gezegd wanneer het om de waardering van schilderijen, beeldhouwwerken, architectuur en andere zichtbare kunst gaat.

Zo zou je over muziek kunnen zeggen: "Beauty is in the ear of the listener".

Wie er geen oor voor heeft, zal die schoonheid nooit kunnen horen. Zal nooit meetrillen op de emoties van de kunstenaar.

Probeer toch niet die schoonheid aan zulke mensen uit te leggen! Het heeft geen enkele zin.

Je probeert toch ook niet een koe te overtuigen van de schoonheid van Petrarca's sonnetten?

Je verwacht toch ook niet dat vissen ontroerd zullen raken door een Romance van Beethoven?