niels007 Posted 20 november 2006 Report Share Posted 20 november 2006 Van de frontpage van Hear.nl over nieuwe speaker stands. De nieuwe TU-666ZX (verkrijgbaar in zwartchroom of goudkleurig) en DNS-0610 Speaker Stands geven een klankverbetering dat zich wezenlijk onderscheid ten opzichte van alle andere 'klankverbeteraars'. Tezamen met de TU-210 'GoldenToe', de RF-999MT "Real Focus", TU-220MT "Mega-Tone" en het RS-15ANV "Royal Stage" State-of-the-Art Rack System vormen ze de kroonjuwelen van Koning Tweak in Audioland. DNS-0610 De constructie van de Dinosaurs is afgeleid van grote piano vleugels, en functioneert daarbij als onderdeel van de toe te passen luidsprekers. De Tuning-eigenschappen leveren een enorme bijdrage in de klankverbetering. De Dinosaurs hebben een standhoogte van 70cm. De plateaubasis is 20x26cm. De voetbasis is 36x36cm. Het gewicht is 4,9kg. De toegepaste kostbare houtsoorten zijn dezelfde als die van beroemde muziekinstrumenten. De bovenste ronde dragers zijn in hoogte verstelbaar om het belangrijke optimale contact te creeren met de luidsprekers. De naam 'Dinosaur' is ontleend aan de gelijkenis met die van een Dinosaurusvoet. De stands rusten ieder op 4 verstelbare spikes, die hoe vreemd het ook klinkt, een vervolgtuning met de bekende Spike Bases RF-900 en RF-909X mogelijk maken. De Dinosaurs zijn verkrijgbaar in het klassiek-ogende Jacaranda of een tijdloos satijn zwarte finish Wat een ge-tune weer! En mensen die vloerstaande speakers gebruiken dan? Zet ze erop, koop een stel stelten en genieten maar! (je moet misschien wel je huiskamer wat verhogen) Ik kan zo snel geen prijs en website vinden maar de prachtige tekst wilde ik de forum lezer niet onthouden.. "vervolgtuning" hahaha! te mooi! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 20 november 2006 Report Share Posted 20 november 2006 Die nieuwe producten zullen ze waarschijnlijk nog niet binnen hebben. Maar bij ROB GOOSSENS houden ze donderdag en vrijdag avond een workshop met Harmonix. Ik laat me weer verrassen. (die poot zal vast ontzettend duur worden. ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 20 november 2006 Report Share Posted 20 november 2006 Weer geniaal h Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_Ark Posted 20 november 2006 Report Share Posted 20 november 2006 ben ook zeer benieuwd naar de eerste LUISTER-ervaringen (gelukkig voor mijn portemonnee heb ik vloerstaanders) weet iemand al hoeveel ze kosten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 20 november 2006 Report Share Posted 20 november 2006 Weer geniaal h Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxman Posted 21 november 2006 Report Share Posted 21 november 2006 Volgens Music emotion uitgave november . De exotische adviesprijs voor een paar van deze exoten is 3299,- euro. MVG Luxman Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 21 november 2006 Report Share Posted 21 november 2006 Een zeldzaam mooi statief! Helaas, zoals veel mooie spullen staat ook hier een astronomisch bedrag op het prijskaartje.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 21 november 2006 Report Share Posted 21 november 2006 Ben benieuwd welke moedige en kundige houtbewerker het aandurft om deze na te maken. Prijs is zoals verwacht; buitensporig hoog. Link to comment Share on other sites More sharing options...
musfed Posted 21 november 2006 Report Share Posted 21 november 2006 Rob Goossens beeld & geluid start met eerste Harmonix Tuning Centre in Nederland Het team van Rob Goossens beeld & geluid is zich allang bewust van Harmonix tuning producten, gezien hun 6-jarig dealerschap van Harmonix, waarbij Luc Hovens als Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 21 november 2006 Report Share Posted 21 november 2006 Weer geniaal h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 21 november 2006 Report Share Posted 21 november 2006 Wie niet horen wil, moet maar rekenen zeker? Link to comment Share on other sites More sharing options...
niels007 Posted 21 november 2006 Author Report Share Posted 21 november 2006 Lastig hoor! Koop je monitoren, mis je toch al wat laag, moeten er ook nog eens astronomisch dure stands onder.. Ze zien er wel knap gemaakt uit maar elke degelijke stand is toch gewoon goed! Een blinde test tussen deze jongens en een mooie stenen paal van de praxis van 20 euro.. Kan me niet voorstellen dat het prijsverschil dan nog terecht blijkt te zijn.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
musfed Posted 21 november 2006 Report Share Posted 21 november 2006 Met een dure stand reken je jezelf al snel rijk terwijl het omgekeerde het geval is.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
niels007 Posted 21 november 2006 Author Report Share Posted 21 november 2006 Ik heb goede stands, zit ook aan elke kant een woofer en tweeter in (en een filter).. Totale kosten eerder 300 dan 3000 euro.. Wedden dat ze beter klinken dan deze stands? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 21 november 2006 Report Share Posted 21 november 2006 Ik heb goede stands, zit ook aan elke kant een woofer en tweeter in (en een filter).. Totale kosten eerder 300 dan 3000 euro.. Wedden dat ze beter klinken dan deze stands? Niels, jij hoort duidelijk dus niet tot hun doelgroep... Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 21 november 2006 Report Share Posted 21 november 2006 Ik vind het lelijk (echt voorhistorisch fin de sciecle ) en veel te duur! Trouwens heeft dat hout wel allemaal een duurzaam bosbeheer certifikaat? Anders heb ik nog v Link to comment Share on other sites More sharing options...
vibuthi Posted 21 november 2006 Report Share Posted 21 november 2006 Volgens Music emotion uitgave november . De exotische adviesprijs voor een paar van deze exoten is 3299,- euro. MVG Luxman OMFG..... Had in mijn hoofd al wel een schatting gemaakt van de pijs, maar die zat op 1/3e hiervan. Groetjes, Gideon Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 24 november 2006 Report Share Posted 24 november 2006 Vormtechnisch zit het goed in elkaar en inderdaad fin de siecle maar dan de vorige siecle. Ik ben ervan overtuigd dat de verschillende staanders ook verschillend klinken. Of je voor een optimaal resultaat zoveel geld nodig hebt weet ik echter niet - proberen dus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 24 november 2006 Report Share Posted 24 november 2006 Maar bij ROB GOOSSENS houden ze donderdag en vrijdag avond een workshop met Harmonix. Ik laat me weer verrassen. Verrassend was de demo eigenlijk niet. Daarvoor was ik immers al bekend met het positieve effect van de producten van Harmonix. Op een bescheiden, maar hoogwaardige set (Unison Research buizen, Rega CD, Tannoy speakers) werden diverse producten gedemonstreerd. De opbouw naar de bijna volledig getweakte set lijkt niet zo spectaculair te verlopen. De grote schok komt eigenlijk iedere keer weer als alles onder de apparatuur vandaan wordt gehaald. Dan ploft het hele geluid finaal in mekaar. De kaalheid en kleurloosheid van het geluid valt dan enorm op. Het platte en gekunstelde van de soundstage ook. Het blijft fascinerend spul. Jammer dat het relatief duur is. Maar als je het afzet tegen de levensduur ervan en het feit dat je die spullen nooit meer hoeft te vervangen... Boeiende materie! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts