Jump to content

Universele afstandsbediening

Kurtje
 Share

Recommended Posts

Hey,

Ik ben het beu om met verschillende afstandsbedieningen te gebruiken. Ik wil er niet teveel geld aan uitgeven, maar ze moet wel degelijk zijn. Heeft iemand ervaring met de onderstaande afstandsbedieningen? Of eventueel een alternatief? Ik moet de tv, dvd, AV receiver en de decoder van digitale tv kunnen bedienen. Ik wil alle functies kunnen gebruiken zodat ik enkel 1 afstandsbediening nodig heb (behalve voor versterker en cd speler die blijven gescheiden, wegens te mooi). Graag jullie reacties!

http://www.consumer.philips.com/consumer/c..._10_GB_CONSUMER

http://www.sony.be/view/ShowProduct.action...Remote+Controls

http://www.logitech.com/index.cfm/products...BE/NL,CRID=2078

mvg

Kurtje

Ik zou voor de logitech gaan!

die is betaalbaar en het instellen met de pc gaat prima.

Tenminste ik heb eens zitten spelen met de software.

Als je aanvinkt dat je een AVversterker hebt dan vraagt ie om het merk en later verschijnt een lijst met modellen.

Mijn rotel 1066 staat gewoon in de lijst.

mijn sony wisselaar 400cds staat er ook gewoon in.

Dus dat lijkt wel prettig te werken.

maar hoe hij in de praktijk werkt??? Geen idee!

En hoe 't zit met rare fratsen en eigen indelingen?

En waar de manual te vinden is! geen idee

Beste Kurt,

Diverse testen hebben de Philips aangewezen als de beste universeel programmeerbare afstandsbediening onder de 100 euro! Ik verkoop de afstandsbediening zelf in een audio/video zaak en iedereen die ik er over hoor is enthousiast!

De Sony is qua functies ook erg uitgebreid alleen die ligt niet echt lekker in je hand en heeft een wat afwijkende vorm!

De logitech heb ik wel eens mee gewerkt en die schijnt ook wel goed te zijn. Enige nadeel is het energieverbruik.

Ik zou persoonlijk voor de Philips gaan! hoewel de ander voorgestelde opties ook niet slecht zijn. Volgens mij is de consumentenadviesprijs van de philips 99 euro!

Pronto is erg luxe en uitgebreid maar helaas ook erg duur. Als ik het geld ervoor over had dan kocht ik of een pronto of de all-in-one van Harman/Kardon welke ook super is. Helaas kosten deze afstandsbedieningen bijna het 3-voudige van de philips in de startpost.

De afstandsbedieningen die hier zijn voorgesteld voldoen prima aan de eisen die Kurt stelt en zijn ook nog redelijk betaalbaar. Ik denk dat Kurt het beste uit die opties zijn conclusie kan trekken.

Bedankt voor de reacties. De Pronto staat bij mij ook bovenaan het lijstje, maar wegens te duur .... De Logitec en de HK zijn idd ongeveer hetzelfde. Ik twijfel momentel tussen de Philips en de Sony. De Philips is echt prachtig maar weet niet of hij voldoende aanpasbaar is aan de eigen eisen. Dit is (denk ik) wel het geval met de Sony. Iemand enig idee hoeveel knoppen je zelf kan programmeren bij de Philips?

Kurtje

SRU9600_10_webImage370.jpg

Deze heeft m'n zoon en is er erg over te spreken. Alle toetsen zijn vrij programmeerbaar en vrijwel elk apparaat staat bovendien in de lijst. Het touchscreen heeft voor elk apparaat 2 pagina's. Richten is trouwens ook nauwelijks nodig, het werkt toch wel. Enige nadeel noemt hij het redelijk grote formaat.

Ik gebruik zelf een ander type Philips en die werkt ook bijzonder goed. Alleen de afstandbediening van m'n Panasonic digitale tuner wil hij niet leren.

:)

Ik heb een Sony AV3100 (voorloper van de 2500). als ik op dit ogenblik een nieuwe zou moeten kopen zou ik ws. voor de Philips gaan (of misschien ook niet, ik heb namelijk met mezelf afgesproken om nooit meer Philips te kopen en ik ben behoorlijk principieel :P ). De Sony is te groot, zwaar en daardoor onhandig.

Enno :)

Ik heb een Sony AV3100 (voorloper van de 2500). als ik op dit ogenblik een nieuwe zou moeten kopen zou ik ws. voor de Philips gaan (of misschien ook niet, ik heb namelijk met mezelf afgesproken om nooit meer Philips te kopen en ik ben behoorlijk principieel :P ). De Sony is te groot, zwaar en daardoor onhandig.

Enno :)

Ik heb ook vier keer moeten slikken voordat ik het woord Philips uit m'n toetsenbord kreeg.... Gelukkig heb ik voor de AB nooit service nodig gehad. Dan ben n.l. gewoon de l#l... :(

Wat ik jammer vind is het feit dat nergens een lijst te vinden is met de ingeprogrameerde apparaten.

Het leren van codes gaat zelden vlekkeloos.

De philips rc5 en rc6 codes zijn erg geavanceerd en worden door sony en rotel niet volledig begrepen.

Of sony en rotel dit inmiddels gecorrigeerd hebben is voor mij een raadsel.

Die philips 8in1 ziet er leuk uit maar kun je daar zelf labels aanmaken voor je functie lijst?

Of moet je gaan onthouden dat shuffle eigenlijk iets anders is?

Verder heb ik gezien dat je voor de media box van upc een een of andere vreemde afkorting moet kiezen en daar een code aan moet toe kennen. Ik wil dat ding gewoon upc noemen. ipv DTB DAB of wat dan ook.

Eigenlijk verwacht ik dat je bij een intelligente AB de codes (en namen) mag invoeren.

Merk/type code, appraatcode, functie code. Zo wordt zo'n code immers opgebouwt.

Maar dat zal alleen lekker gaan met een PC connectie.

De pronto is echter veeeeeeeeeeel te duur voor zijn functie.

Dan ben je goedkoper uit met een pda en wat software

De pronto is echter veeeeeeeeeeel te duur voor zijn functie.

Dan ben je goedkoper uit met een pda en wat software

Maar een pda heeft een zeer klein bereik, zodat ik dat ook geen optie vind. De labels van de Philips zijn idd niet aan te passen. Dat vind ik ook heel spijtig.

Kurtje

De genoemde philips ab heb ik ook en hij bevalt me uitstekend.

Zo waar is hij nog degelijk ook en hij heeft zoals andere al aangaven een uitstekend bereik.

Enige minpunt is wanneer je kiest om het display wat langer aan te houden dit onvermijdelijk gepaart gaat met een vrij hoog batterij verbruik.

Maakt ook niet zoveel meer uit met de prijzen van oplaadbare nmh

Zo waar is hij nog degelijk ook en hij heeft zoals andere al aangaven een uitstekend bereik.

Enige minpunt is wanneer je kiest om het display wat langer aan te houden dit onvermijdelijk gepaart gaat met een vrij hoog batterij verbruik.

Ik heb juist vanwege dat energie gebruik de Harmony 885 besteld.

Die heeft een Li-ion accu

Verder zijn de recenties erg goed. (De software is k*t) maar het apparaat super.

Dat ding schijnt te onthouden wat er allemaal gezonden word zodat een code niet verzonden wordt als dat niet hoeft.

Stel je heb gekozen voor "watch DVD" en je wilt "watchTV" tv kijken dan zet hij de DVD en AV uit maar zet de TV niet opnieuw aan (wat voor sommige tvs betekend dat ie uit zou gaan)

Dit soort grappen vereist natuurlijk wel wat gefriemel met software.

Ben erg beniewd.

6614.jpg

Ik heb juist vanwege dat energie gebruik de Harmony 885 besteld.

Die heeft een Li-ion accu

Verder zijn de recenties erg goed. (De software is k*t) maar het apparaat super.

Dat ding schijnt te onthouden wat er allemaal gezonden word zodat een code niet verzonden wordt als dat niet hoeft.

Stel je heb gekozen voor "watch DVD" en je wilt "watchTV" tv kijken dan zet hij de DVD en AV uit maar zet de TV niet opnieuw aan (wat voor sommige tvs betekend dat ie uit zou gaan)

Dit soort grappen vereist natuurlijk wel wat gefriemel met software.

Ben erg beniewd.

6614.jpg

Een zelfdenkende stoorzender dus... :rolleyes:

Ik heb ook de Logitechs uitgeprobeerd maar snel weer ingepakt en geretourneerd. Veel functies zoals van beamers zijn er moeilijk in te programmeren. Kost erg veel tijd en fuzz om het goed werkend te krijgen. Vervelend is namelijk als je dan toch nog de originele afstandbediening moet gebruiken om een instelling te wijzigen o.i.d. Ook de dubbelfuncties onder toetsen is erg lastig. Lijkt erg flexibel een ab maar in de praktijk heb ik steeds weer het origineel nodig naast de Logitech. das niet handig dus.

Voorbeeldje: ondertiteling wijzigen van een lopende DVD kreeg ik niet voor elkaar. met de originele afstandbediening is dat een fluitje van een eurocent.

Dus helaas, .... :(

Ik vrees dat elke betaalbare ab wel zijn tekortkomingen zal hebben. Ik denk dat het de Philips zal worden. Kost helemaal niet veel en ziet er goed uit. Moest hij niet voldoen zal ik wel 1 a 2 jaar leven met de tekortkomingen en dan een pronto ofzo kopen :D .

Kurtje

Ik word nu al blij als ik me bedenk dat het aansturen van de mediabox 1000X handiger wordt :)

Er zijn 5 zenders die ik bekijk via dat onding.

Heerlijk als ik niet meer de nummers hoef te onthouden en in te typen.

Gewoon met pictogrammen!

cartoonnetwork.gif3voor12.gif

discovery_science.gifzonehorror.gif

eurosport2.gif

De media box kan ik ook nog eens automatisch laten aanspringen.

Ik heb nog geen passende icoontjes gevonden.

Deze zal ik moeten aanpassen.

Wat de pronto betreft, dat ziet er ook geil uit.

Er zijn zelfs programmas die de titels van al mijn discs (400cd wisselaar) kan uitlezen en die omzet in knoppen.

Heerlijk dat soort fratsen.