Jump to content

AVM

Kermit
 Share

Recommended Posts

De V1 en V3 zijn beide voorversterkers. Erik heeft een V1, ik een V3(mod). Je bedoelt waarschijnlijk de M1 en M3 monoblokken. Om eerlijk te zijn spreken beiden me niet echt aan. Power genoeg, superstrak laag, maar vooral de M3 klinkt erg klinisch. De M4 zijn dan weer veel muzikaler. De M4S is weer een stapje beter. Ik zou zelf de nieuwere M2 en M5 preferen.

Ik heb niet gezegd dat ze niet de moeite waard zijn. Ze zijn niet mijn smaak, maar met de passende speakers erbij maken ze zeker muziek. Ik heb ze echter nog nooit op een stel ESL63 beluisterd. Wel op mijn B&W's en daar vond ik het niet passen (de M3 dan wel te verstaan)

Een kennis speelt met veel plezie met de V1 en een stel M1 op de T&A TAL130 en in een andere set drijft hij er een stel Tannoy MX1 mee aan. De eerste set klinkt echt heel erg goed, maar de tweede klinkt echt niet. Dat zal waarschijnlijk door de speakers komen.

Geplaatst door Kermit:

Ha Sodejuu

Ja die bedoel ik inderdaad. De AVM V1 bij Erik vind ik heel mooi klinken. Die monoblocks zijn dus niet echt de moeite waard. Binnenkort maar eens de MF370 van Erik beluisteren...

is dat de voortrap van erik.?

Geplaatst door jopie:

is dat de voortrap van erik?

Ik ben niet bij Erik geweest, maar van wat ik de foto's kon herkennen is dat wel een V1. Overigens is dat niet de eigenlijke naam. Hij heet eigenlijk AVM Vorverst