ZarakiSan Posted 23 november 2006 Report Share Posted 23 november 2006 Mijn eerste post op weer een nieuw forum, ditmaal een Nederlandse, toch wel zo prettig in verband met verkrijgbaarheid. Amerikaanse fora missen dat - Ik kan hier geen Paradigm vinden. Ik ben op zoek naar een setje vloerstaanders. Nieuw of gebruikt, liefst neiwue, met een totaalbudget van 400 euro. Ik heb een Harman Kardon AVR 130 als versterker en ik lusiter er Rock op. Denk Eagles, maar ook wat diepere nummers (qua muziek), dus ik neig ook wel wat naar een Jazzy gevoel. Op het moment heb ik Quadral Rondo's geleend, mooi geluid in vergelijking met de H/K speakers, een gigantisch verschil, en ik houd wel van een gedetailleerd geluidje. Ik heb zelf al nieuwe speakers in mijn prijsklasse gevonden. - Klipsch F-2 - Kef Q4 - Jamo S708 - Modruant Short Avat 906i Maar ook wat tweedehands speakers: - Kef Q75 - The Pied Piper - Misschien wel de Quadral Shogun's - De grote broertjes van de Rondo's - Klipsch RF15 - Kleine Final paneeljes (Niet vloerstaand, maar toch) Ik zou graag wat meningen willen horen. Het is moeilijk om te kiezen, zelfs moeilijk om te filteren. Ik wil nog wel eens een luistersessie aangaan, dat wel. Eerst eens wat schoolwerk afkrijgen! (Ik ben een 16-jarige) Link to comment Share on other sites More sharing options...
azh Posted 23 november 2006 Report Share Posted 23 november 2006 Hoi ZarakiSan, ik denk dat je met je lijstje al heel aardig op weg bent. Vooral 2e hands. Ik meen me te herinneren dat ik - lang geleden - pied pipers heb gehoord, en die klonken eerder analytisch dan warm / jazzy in combinatie met de installatie daar. Verder heb ik geen ervaringen met de speakers die je noemt. Als het even kan: luister ergens waar je meerdere speakers van je lijstje kan beluisteren, met je eigen versterker / bron en versterker. Groet, azh Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 23 november 2006 Report Share Posted 23 november 2006 Je zou eens kunnen zoeken naar 'n paar Chario's, erg goed en redelijk geprijsd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
niels007 Posted 23 november 2006 Report Share Posted 23 november 2006 Mocht je enigszins van knutselen houden, zelfbouw is dan erg leuk.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 23 november 2006 Report Share Posted 23 november 2006 Op jouw leeftijd ging ik voor JBL omdat mij dat destijds goed in de oren klonk. Ik kwam er echter na 2 jaar achter dat ik telkens het geluid zachter zette omdat het te vermoeiend was om naar te luisteren. Van jou short-list ken ik alleen de Pied Piper want die heb ik een aantal jaren gehad. Deze luidsprekers bevielen mij goed ik had wel met de opvolger van de eerste tweeter (hoge tonen) want die is veel scheller. Ik heb ook ervaring met electrostaten (jij stelt Final panelen voor). Ik denk dat je dat mogelijk tegenvalt omdat het geluid je moet liggen. Je zal geen enkele bonk uit die dingen krijgen echter verwacht ik dat de Final ze allemaal verslaat op echtheid van weergave. Ik heb altijd genoten van Acoustic Energy (AE) uit de Aesprit lijn (is al wat ouder) en van de huidige lijn heb ik de kleinste gehoord (Aelite). Het hoog is gedetailleerd en plaatsing van instrumenten is erg goed zonder te vermoeien. Misschien is dit totaal niet wat je zoekt... enkele tips: -kies niet te grote luidsprekers voor een kamer (mijn fout bij de JBL want ik had de grootste vloerstaander LX1000 op een kleine slaapkamer) -luister ze meerdere keren voor je ze koopt (kan echter niet altijd) want elke keer hoor je weer wat anders en let je op andere dingen ps. Ik vind het erg prettig om fatsoenlijk te lezen Nederlands zie dat geschreven is door een 16 jarige. Uit ervaring weet ik dat dit soms te veel gevraagd is. Bravo! Link to comment Share on other sites More sharing options...
eip Posted 23 november 2006 Report Share Posted 23 november 2006 Hoi, Misschien zijn deze luidsprekers iets voor jouw. Dit zijn Elac luidsprekers ze kosten zo,n 500 euro per twee. Voor meer info kijk op www.elac.nl Groet Eip. De afgebeelde luidsprekers zijn de FS 57. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ZarakiSan Posted 23 november 2006 Author Report Share Posted 23 november 2006 Op jouw leeftijd ging ik voor JBL omdat mij dat destijds goed in de oren klonk. Ik kwam er echter na 2 jaar achter dat ik telkens het geluid zachter zette omdat het te vermoeiend was om naar te luisteren. Van jou short-list ken ik alleen de Pied Piper want die heb ik een aantal jaren gehad. Deze luidsprekers bevielen mij goed ik had wel met de opvolger van de eerste tweeter (hoge tonen) want die is veel scheller. Ik heb ook ervaring met electrostaten (jij stelt Final panelen voor). Ik denk dat je dat mogelijk tegenvalt omdat het geluid je moet liggen. Je zal geen enkele bonk uit die dingen krijgen echter verwacht ik dat de Final ze allemaal verslaat op echtheid van weergave. Ik heb altijd genoten van Acoustic Energy (AE) uit de Aesprit lijn (is al wat ouder) en van de huidige lijn heb ik de kleinste gehoord (Aelite). Het hoog is gedetailleerd en plaatsing van instrumenten is erg goed zonder te vermoeien. Misschien is dit totaal niet wat je zoekt... enkele tips: -kies niet te grote luidsprekers voor een kamer (mijn fout bij de JBL want ik had de grootste vloerstaander LX1000 op een kleine slaapkamer) -luister ze meerdere keren voor je ze koopt (kan echter niet altijd) want elke keer hoor je weer wat anders en let je op andere dingen ps. Ik vind het erg prettig om fatsoenlijk te lezen Nederlands zie dat geschreven is door een 16 jarige. Uit ervaring weet ik dat dit soms te veel gevraagd is. Bravo! (Offtopic: Ik ben bij wijze van spreken dan ook een taalpurist.) On: Ik heb de Final speakers al een paar keer gehoord. Dit is een understatement: Ze staan bij mij thuis, beneden! Het geluid heeft wat dubbele tongen eraan zitten: Ten eerste is het heel erg richtingsgevoelig, veel erger dan menig audiofiel zal waarderenl; ten tweede hebben ze een zwaardere versterker nodig dan ik heb. Als laatste ben ik bang dat het gestolen 'shit' is, vanwege het feit dat veel tweedehands Finals gestolen zijn. (Ja, dit weet ik uit ervaring, en Final weet er ook van; Ze vinden het balen, en zijn bijna failliet eraan gegaan!) De Pied Pipers heb ik nooit gehoord. Ik zal kijken of ik kan ontdekken waar ik deze luidsprekers even kan horen, her voordeel van Marktplaats is dat ook de regio genoemd wordt. Er zou een verkoper zijn in mijn stad (Almere), dus die zou ik dan kunnen beluisteren. Ik ga ook de Elac speakers bekijken, bedankt voor de tip, Eip. Oh, en ook nog bedankt voor het lange bericht, nando! Link to comment Share on other sites More sharing options...
titan57nl Posted 24 november 2006 Report Share Posted 24 november 2006 Eigenlijk zou je je budget net iets moeten verhogen......ik denk tweedehands aan apogee stage, of vooral apogee centaur minor (echt een topper) elipson 1303 met FT tweeter, kef 104/2. Link to comment Share on other sites More sharing options...
muziekfreak Posted 24 november 2006 Report Share Posted 24 november 2006 Mijn eerste post op weer een nieuw forum, ditmaal een Nederlandse, toch wel zo prettig in verband met verkrijgbaarheid. Amerikaanse fora missen dat - Ik kan hier geen Paradigm vinden. Ik ben op zoek naar een setje vloerstaanders. Nieuw of gebruikt, liefst neiwue, met een totaalbudget van 400 euro. Ik heb een Harman Kardon AVR 130 als versterker en ik lusiter er Rock op. Denk Eagles, maar ook wat diepere nummers (qua muziek), dus ik neig ook wel wat naar een Jazzy gevoel. Op het moment heb ik Quadral Rondo's geleend, mooi geluid in vergelijking met de H/K speakers, een gigantisch verschil, en ik houd wel van een gedetailleerd geluidje. Ik heb zelf al nieuwe speakers in mijn prijsklasse gevonden. - Klipsch F-2 - Kef Q4 - Jamo S708 - Modruant Short Avat 906i Maar ook wat tweedehands speakers: - Kef Q75 - The Pied Piper - Misschien wel de Quadral Shogun's - De grote broertjes van de Rondo's - Klipsch RF15 - Kleine Final paneeljes (Niet vloerstaand, maar toch) Ik zou graag wat meningen willen horen. Het is moeilijk om te kiezen, zelfs moeilijk om te filteren. Ik wil nog wel eens een luistersessie aangaan, dat wel. Eerst eens wat schoolwerk afkrijgen! (Ik ben een 16-jarige) Voor dat budget koop je redelijk wat aan moois, al zeker 2dehands. Denk aan Synthese,B&w,wat kleinere modellen van TDL/Imf oid zullen je oren vast en zeker plezieren. Denk aan bv gezien de final die je hier aankaart, magnepans. Ik kocht een setje MMG's voor 250euro in zeer goede staat 2dehands. Erg mooie speakers zeker voor dat geld gewoon. SUc6 met je eventuele aankoop! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kwabbernoot Posted 24 november 2006 Report Share Posted 24 november 2006 Op een ander forum staan deze nog te koop. Ook erg fraai en goedkoop. En nee, het is niet mijn advertentie. Driade 22 Groeten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karma Posted 24 november 2006 Report Share Posted 24 november 2006 Een paar R2 van Tannoy koop je tweede hands voor zon 350-375 euro. Er staat zelfs een paar te koop op hifi.nl Voor het geld koop je weinig beters. Link to comment Share on other sites More sharing options...
alvinio Posted 24 november 2006 Report Share Posted 24 november 2006 hepta spring, is misschien iets voor jou m'n schoonvader heeft ze en luisterd dezelfde soort muziek als jij aangeeft ,ik vind ze heel goed klinken, kosten 680 euro per paar dus 2e hands een stuk goedkoper. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ZarakiSan Posted 24 november 2006 Author Report Share Posted 24 november 2006 Pff, jullie kaarten wel een boel speakers aan. De Driade's, de Tannoy's, en ook die freaky uitziende Hepta's zal ik eens bestuderen. Ik zit trouwens met een dilemma: Die Rondo's zou ik namelijk ook kunnen houden, voor niets of wel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 24 november 2006 Report Share Posted 24 november 2006 Op jouw leeftijd ging ik voor JBL omdat mij dat destijds goed in de oren klonk. Ik kwam er echter na 2 jaar achter dat ik telkens het geluid zachter zette omdat het te vermoeiend was om naar te luisteren. Nou, dan heb ik wel eens vermoeiender speakers gehoord, en die waren niks te goedkoop of zo... Ik heb al 4 jaar JBL's (TLX-10; nieuwprijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
alvinio Posted 24 november 2006 Report Share Posted 24 november 2006 Pff, jullie kaarten wel een boel speakers aan. De Driade's, de Tannoy's, en ook die freaky uitziende Hepta's zal ik eens bestuderen. Ik zit trouwens met een dilemma: Die Rondo's zou ik namelijk ook kunnen houden, voor niets of wel Link to comment Share on other sites More sharing options...
ZarakiSan Posted 24 november 2006 Author Report Share Posted 24 november 2006 Pff, jullie kaarten wel een boel speakers aan. De Driade's, de Tannoy's, en ook die freaky uitziende Hepta's zal ik eens bestuderen. Ik zit trouwens met een dilemma: Die Rondo's zou ik namelijk ook kunnen houden, voor niets of wel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sannieboy Posted 2 januari 2007 Report Share Posted 2 januari 2007 Hallo, IK heb enige jaren geleden een setje electrostaten overgenomen van een kennis die ze weg moest doen. Ik heb ze zelf enige tijd gebruikt en daarna opgeslagen. Ik ben onlangs verhuisd en wil eigenlijk de electrostaten de deur uit doen, via Marktplaats oid. Grote vraag eigenlijk is, wat zijn ze waard? 2 problemen doen zich voor: 1. er is geen enkele merk/type op de electrostaten te vinden. Op de bass box (ik vermoed een goede zelfklusser) staat wel "solo sound central bass system" - Made in Holland. Tevens enkele stickers voor de aansluitingen en weerstanden met de tekst "ESL". 2. Een van de electrostaten produceert minder geluid dan de andere. Al met al denk ik dat voor degene die bereid is deze set te repareren, er een mooie deal kan worden gesloten. Wie kan mij adviseren hoeveel e.e.a. waard is?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
titan57nl Posted 3 januari 2007 Report Share Posted 3 januari 2007 Driade 7 of 71 of 91 zijn mooie speakers en tweedehands zeer aantrekkelijk, weet niet of je het uiterlijk mooi vind. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 3 januari 2007 Report Share Posted 3 januari 2007 [...] Op het moment heb ik Quadral Rondo's geleend, mooi geluid in vergelijking met de H/K speakers, een gigantisch verschil, en ik houd wel van een gedetailleerd geluidje. Maar ook wat tweedehands speakers: - Misschien wel de Quadral Shogun's - De grote broertjes van de Rondo's - Klipsch RF15 Dit lijken me dan twee prima speakers om eens naar te gaan luisteren, mede gezien je muziekvoorkeur. Probeer ze indien mogelijk met je eigen versterker, met name de Shoguns konden wel eens wat lastiger aan te sturen zijn. Als je luisterruimte je slaapkamer is zou ik niet voor electrostaten gaan i.v.m. het stof. Tenzij je een balzaal als slaapkamer hebt zou ik ook niet voor een te "bass heavy" systeem gaan, maar eerder voor iets met een gesloten kast voor het laag. 2e hands translator o.i.d. success Link to comment Share on other sites More sharing options...
alvinio Posted 3 januari 2007 Report Share Posted 3 januari 2007 ik heb nog een set ongebruikte jamo's staan die je voor 300 euro mag hebben het gaat over de D590 Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 3 januari 2007 Report Share Posted 3 januari 2007 een tip!!! koop 2e hands. vrijwel alles gaat voor een prikkie weg en bied gewoon op iets moois en duurs wie weet heb je het voor 400,- zo staat er op marktplaats een set klipsch heresy's voor 350 geloof ik wel wat plekjes erop maar geloof me als de hoorn sound je bevalt doe je hier je leven mee en hoef je alleen nog een keer een sub erbij te kopen. ik denk dat de eagels (met name live) hier te gek op klinken. ook oude kef's zijn zeker interessant. ik houd zelf van "vintage"(lees volgens sommige)( ouwe zooi) want de techniek in speakers is niet veel vooruit gegaan in de zin dat het iets positiefs oplevert voor het oor. voordeel van beginnen met oudere speakers is dat je in de loop der jaren af en toe eens wat vervangt of laat vervangen (terwijl je kijkt) zo leer je heel veel en weet je steeds beter wat je doel is. groeten van een non taalpurist Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 3 januari 2007 Report Share Posted 3 januari 2007 ik heb nog een set ongebruikte jamo's staan die je voor 300 euro mag hebben het gaat over de D590 Ik dacht dat die indertijd hele goeie recenties hebben gekregen. Moest ik zoekende zijn, ik kwam zeker eens luisteren mvg RastaPhil Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansr Posted 3 januari 2007 Report Share Posted 3 januari 2007 Beste, Ik kan je uit ervaring vertellen dat de quadrals geweldig klinken! Ik luister thuis bijna elke dag mee met mijn vader die de shogun heeft. Wat eruit komt is wel helemaal geweldig! diep laag (strak tot 30Hz) en mooi zacht hoog met veel details. De shogun's zijn te zwaar voor je avr130. ze beginnen een beetje te klinken op een avr430 en op een avr630 heb je ze aan het zingen! Ik denk dat hetzelfde geldt voor je quadral rondo's. Ik zou de quadrals houden en de avr130 de deur uit doen, mits je alleen stereo luistert. ( heb je niet aangegeven in je startpost) De quadral rondo past goed bij een harman kardon hk675 of bij de nieuwe serie hk970 geloof ik. Natuurlijk zijn er genoeg andere merken die goede versterkers bouwen. Wat ik wil aangeven is dat als je voornamelijk stereo luisterd, je gewoon een goede stereo versterker MOET kopen ipv een instap surround versterker. In iedergeval succes met je keuze! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts