Members Arden Posted 26 november 2006 Members Report Share Posted 26 november 2006 Gelukkig is er voor de digifielen alweer een (nog ?) beter medium, of anders gezegd, een oud medium met een betere techniek, de glazen cd... Nu nog alleen verkrijgbaar voor Bach-liefhebbers, maar om maar eens een populaire uitspraak te gebruiken, dat kost heel duur, dus moet het wel heel goed zijn. Binnenkort dus allen aan de glazen cd's, en weg met dat vinyl... Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 26 november 2006 Report Share Posted 26 november 2006 De geluidskwaliteit is zoveel beter. CD komt niet in de buurt. Gelul! Laat je nou toch niet gek maken, ze weten immers niet beter. Groet, Jacco De geluidskwalitiet is niet beter, "wij" vinden het beter klinken. Laten we het daarop houden en dan respecteren we elkaars mening. Hopelijk voegen jullie audiofielen er ook even aan toe dat het juist de vervorming is van een LP waarom jullie deze beter vinden klinken dan een CD (waarop die vervorming afwezig is). Dan zijn we er helemaal uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 26 november 2006 Report Share Posted 26 november 2006 Volgens mij was de openingsvraag van dit Topic, waarom de echte vinyladepten zo weg zijn van vinyl. En niet waarom vinyl al dan niet beter is dan cd. Toch weten enige personen op dit forum er weer een draai aan te geven dat het altijd weer een welles - nietes spelletje wordt. Jammer. Frank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 26 november 2006 Report Share Posted 26 november 2006 Vaker betere masters. Vooral die van MFSL. Dat CD's dus niet "in de buurt" komen is dus m.i. onzin, dan heb je gewoon niet genoeg geinvesteerd in het medium ..... natuurlijk ook ik heb LP's die ik mooier vind dan de CD of DVD-A .... Groet, Jack Hoi Jack, ik had meen ik geschreven dat ik in mijn oren de rust op een LP mooier vind dan op CD en door maar weinig cd-spelers is te evenaren. En in mijn ogen vind ik dat ik genoeg heb ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 26 november 2006 Report Share Posted 26 november 2006 weer een draai aan te geven Jij draait er juist om heen. Redenen dat mensen LP's mooier vinden: 1. Er draait iets, er is iets mechanisch, er trilt echt iets, je ziet het allemaal gebeuren (dat is natuurlijk hardstikke mooi). 2. Het is helemaal analoog (net als onze oren, en daarom klinkt het beter). 3. Het klinkt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 26 november 2006 Report Share Posted 26 november 2006 Er zijn LP's die beter klinken dan CD's en andersom.... W Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 26 november 2006 Report Share Posted 26 november 2006 Nogmaals, ik heb nog nooit op dit forum geroepen dat ik het medium LP beter vind dan CD. Ik vind LP wel mooier klinken. Dat is volgens mij niet hetzelfde. Maar verklaar eens waarom heel veel mensen hun CD-speler laten modificeren tegen prijzen die de nieuwprijs van hun speler onstijgen. Als dit alleen maar is om hun speler "analoger" te laten klinken, kunnen ze in mijn ogen en oren toch veel beter een platenspeler kopen??? Ik draai zelf ook CD's, maar nogmaals, ik beleef meer met het draaien van een LP. En dan alleen in muzikaal opzicht. En ik hoef mij niet af te zetten tegenover de I-podders. Zij genieten van hun I-pod, en ik van mijn muziek op mijn manier. Toch? Daarom vind ik dus niet dat ik er omheen draai, maar jullie een andere draai geven aan de beginvraag van dit topic. Het gaat over de beleving van vinyl en niet waarom het Link to comment Share on other sites More sharing options...
hans10 Posted 26 november 2006 Report Share Posted 26 november 2006 De cd zal denk ik wel verdwijnen hetgeen ik niet zie gebeuren met vinyl.Ik ben alleen niet geschikt voor vinyl helemaal niet zelfs. Dat ben ik helemaal met je eens, CD wordt in zeer hoog tempo vervangen door afspelen van harde schijf (PC's en muziek servers) en heeft weinig toegevoegde waarde meer. Op het moment dat er lossless downloads ter beschikking komen (FLAC, WAV) is het afgelopen met de CD. Vinyl zal, net als nu, blijven voor de liefhebber. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robiwankanobi Posted 26 november 2006 Report Share Posted 26 november 2006 Hopelijk voegen jullie audiofielen er ook even aan toe dat het juist de vervorming is van een LP waarom jullie deze beter vinden klinken dan een CD (waarop die vervorming afwezig is). Dan zijn we er helemaal uit. ja dus??????? robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 26 november 2006 Report Share Posted 26 november 2006 Een SCD 555 ES doet het in mijn oren meer dan goed. Maar haalt het qua beleving niet bij het medium LP. (wederom in mijn oren) En volgens de die-hards onder de CD-aanhangers zit er totaal geen verschil tussen welke cd-speler ook. Dan heb ik volgens mij toch altijd genoeg ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 26 november 2006 Report Share Posted 26 november 2006 Hoi Frank en andere lezers, Wat ik jammer vind, dat het medium CD vaak "slecht" genoemd wordt en LP zowat de hemel in geprezen wordt. Terwijl ik nieuwe LP's heb, die om te huilen zijn, zo slecht...Mijn Benz Ace laat dat genadeloos horen, zelfde geldt voor CD's . Maar omgekeerd komt ook voor. Dus dat gevoel dat per defenitie een LP beter klinkt dan een CD deel ik niet. Het is maar net hoeveel liefde en aandacht de platenmaatschappij, opname technicus e.v.a. aan hun opname hebben besteed. De 4 LP box van Kraftwerk klinkt weer fantastisch. Met vriendelijke groet, Jack P.s. mensen die geen verschil horen tussen de verschillende cd-spelers, zijn m.i. gelukkige mensen. die kunnen met een Yoko setje uit de voeten. Niks mis mee.... Hoi Jack, mijn Statement Sonata laat slechte opnames ook genadeloos horen. Hetzelfde geldt voor mijn 555. Deze laat slecht opgenomen cd's ook door de mand vallen. Maar toch beleef ik meer met een LP, al dan niet slecht opgenomen. En niet omdat ik hem mooi rondjes zie draaien of dat ie door de vervorming "beter" klinkt, maar gewoon dat ik het als rustiger ervaar dan dezelfde opname op CD. Frank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 26 november 2006 Report Share Posted 26 november 2006 P.s. mensen die geen verschil horen tussen de verschillende cd-spelers, zijn m.i. gelukkige mensen.die kunnen met een Yoko setje uit de voeten. Niks mis mee.... Dan zul je zelf wel een yoko setje hebben staan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 26 november 2006 Report Share Posted 26 november 2006 P.s. mensen die geen verschil horen tussen de verschillende cd-spelers, zijn m.i. gelukkige mensen. die kunnen met een Yoko setje uit de voeten. Niks mis mee.... Dan zul je zelf wel een yoko setje hebben staan. Zucht... ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 26 november 2006 Report Share Posted 26 november 2006 P.s. mensen die geen verschil horen tussen de verschillende cd-spelers, zijn m.i. gelukkige mensen. die kunnen met een Yoko setje uit de voeten. Niks mis mee.... Dan zul je zelf wel een yoko setje hebben staan. Zucht... ! ...........hele diepe zucht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 26 november 2006 Report Share Posted 26 november 2006 vervorming kan niet de reden zijn dat de LP meer gewaardeerd wordt, zie testje van Jacco recent. bovendien leidt dat tot de bizarre conclusie dat mijn cd-speler na modificatie door Bas beter is gaan klinken door meer vervorming? dan moet dan veel meer zijn dan de blijkbaar onhoorbare vervorming die Jacco toevoegde? pathetisch gekakel .... groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 26 november 2006 Report Share Posted 26 november 2006 Vervorming hoef je bij LP niet te horen. Ik heb in het verleden wel gehad dat ik CD of LP niet kon onderscheiden cq de ene keer dit beter vond en de andere kant dat. Principieel lijkt me CD beter, in de praktijk draai ik meer LP. En Sooo884 heeft zeker gelijk dat ik zo'n draaiende plaat wel leuk vind. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 26 november 2006 Report Share Posted 26 november 2006 Vrijdagavond nog eens een vinyl avond gehad waarschijnlijk ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 26 november 2006 Report Share Posted 26 november 2006 gelul Ook ik heb indertijd een prachtige CD-speler uitgezocht en die stevig laten modificeren door een professionele toko. Bakken geld heb ik er tegenaan gesmeten, maar het resultaat mocht er zijn: fenomenaal! Ik was zeer tevreden en kon mij niet voorstellen dat het nog veel beter kon. Tot ik op een avond bij iemand een goede draaitafel beluisterde. Wat een geluid! Zoveel natuurlijker, vanzelfsprekender, levendiger. Naar aanleiding van deze avond heb ik op een goede dag een afspraak gemaakt bij een toonaangevende draaitafeldealer. Opnieuw overdonderd door het geluid heb ik mijn spaarvarken geslacht en ben ik gevallen voor een Italiaanse schone. CD Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 26 november 2006 Report Share Posted 26 november 2006 (edited) P.s. mensen die geen verschil horen tussen de verschillende cd-spelers, zijn m.i. gelukkige mensen. die kunnen met een Yoko setje uit de voeten. Niks mis mee.... Dan zul je zelf wel een yoko setje hebben staan. Heerlijk humor! Met vriendelijke groet, Jack P.s. ik ben ook gelukkig..... dat wel P.s 2 Wat niemand in de gaten schijnt te hebben is, dat ik van 2 walletjes eet ..... de ene keer klinkt bij mij de cd en glimmende soortgenoten beter in mijn oren en de andere keer de lp. Ik heb vandaag de cd "aangenaam Jazz gekocht voor 6 eurotjes en 95cents en daar staan hele fraaie DDD opnames op! De hele discusie CD / LP is voor mij dus zinloos, Net als de discussie transistoren versus buizen. Beide kunnen erg goed klinken ..... ZELF geprobeert! ZELF ervaren ZELF moeite voor gedaan, ik kan ZELF een groot deel van mijn geluidsapparatuur maken..... ik ben yoko! Edited 26 november 2006 by tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 27 november 2006 Report Share Posted 27 november 2006 .....ik ben yoko! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 27 november 2006 Report Share Posted 27 november 2006 De discussie gaat weer de kant op van CD<-> Vinyl. Ik vraag me af wat de CD er mee te maken heeft, de vraag was namelijk: Wat brengt VINYL jullie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
niels007 Posted 27 november 2006 Report Share Posted 27 november 2006 Vinyl bracht ons thuis een hoop frisbee-plezier toen Vaders een CD speler kocht en z'n platen verzameling filterde.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 27 november 2006 Report Share Posted 27 november 2006 Vinyl bracht ons thuis een hoop frisbee-plezier toen Vaders een CD speler kocht en z'n platen verzameling filterde.. Kijk... dat is nou 'n zinnig bericht... Maar wel erg gevaarlijk... Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 27 november 2006 Report Share Posted 27 november 2006 Ach hebben we ook nog gedaan als 13 jarigen: Lp's , 7" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 27 november 2006 Report Share Posted 27 november 2006 De discussie gaat weer de kant op van CD<-> Vinyl.Ik vraag me af wat de CD er mee te maken heeft, de vraag was namelijk: Wat brengt VINYL jullie. Hans je hebt gelijk Even right to the point, Wat Vinly mij brengt? Vreugde, als ik ervaar hoe goed sommige opnames waren of zijn. Een vervelend gevoel, als ik een dure miskoop heb. Vinly brengt mij niet veel....ja....groot, kwetsbaar, onhandig... Nieuw kost het veel... het is een traag medium... Regelmatig komt de LP pas maanden later uit....dan heb ik allang de CD.....of sta je in dubio zou ik nu wel of niet wachten.... tja dan heb je.. of oud spul, legen handen.. of toch maar 2x of 3x de Buma rechten betaald omdat je ook al de CD en SACD had. Wat ik verder jammer vind dat het medium kennelijk zo gehyped wordt, dat 2e hands vinly dat je voorheen goedkoop kon aanschaffen, nu soms geprijst is als het een nieuw soort goud is Niet echt een medium met louter voordelen voor mij. Toch mag ik graag platen draaien en weet dat er een suprieur geluid uit kan komen, maar ik vraag me wel eens af.... tegen welke prijs? Met vriendelijke groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts