Jump to content

Wat brengt Vinyl jullie.

Shibata
 Share

Recommended Posts

Een beetje laat ingesprongen in dit topic ( welverdiende vakantie gehad...)

Voor mij is het eigenlijk heel eenvoudig uit te leggen.

CDtjes zijn als Macdonalds.

Platen zijn een lekker glasje kwaliteitswijn met een overheerlijk stukje kaas erbij. :rolleyes:

Hoi

Ik vroeg mij af waarom sommigen zo weg zijn van Vinyl, en dat wil dus ook horen van mensen die dus positief zijn over Vinyl want de negatieve uitlatingen van digbeten hebben we al vaak genoeg gehoord.

De overbekende nadelen wil ik het dus niet over hebben, vertel waarom jij platen draaien nou zo leuk vind.

Zelf ben ik ook erg weg van platen om de volgende redenen:

1) Goedkoop verzamelen van oude muziek.

2) De techniek rond de platenspeler.

3) Het meer hobbymatige gevoel door het spelen met andere elementen, plateaumatten, pucks en de afstelling.

4) De toch wel erg mooie afbeeldingen op de platenhoezen.

Groetjes Kevin

Voor een LP ga ik echt zitten en helemaal afluisteren. Even een track skippen met de remote is er niet bij.

Voor een LP ga ik echt zitten en helemaal afluisteren. Even een track skippen met de remote is er niet bij.

Dat vind ik juist zo irritant aan vinyl (naast nog een hoop andere dingen). Er zijn maar weinig albums die ik van begin tot eind zo goed vind dat ik alles wil horen. Zelfs op conceptalbums staat vaak nog wel een nummer die ik liever skip. Bij een digitaal medium kan dat makkelijk. Bij LP's (of cassettes of welk analoog medium dan ook) niet...

Kan dit topic verplaatst worden naar het 'analoog' gedeelte van het forum? Dan hoef ik er ook niet steeds tegen aan te kijken..

PD, je hebt gelijk wat betreft de plaats op het forum. Maar sinds wanneer heb jij problemen met vinyl?????? :huh::blink:

Het lijkt wel...

Greetz,

Lestat

Rouvoet kan mijn rug op. Tegenwoordig is de de jeugd minder vrij dan vroeger heb ik zo het idee. Zeker als je naar woodstock kijkt...

Hoeveel meiden die vroeger zo vrij waren zijn later bij de psycholoog e.d. terecht gekomen omdat ze achteraf toch allemaal dingen hadden gedaan die ze niet wilden. Ik ken er wel een paar die me dat later vertelden. Die Rouvoet is inderdaad een verschrikkelijke conservatief.

Ach er deugt weinig van de opdeling van het forum. Er is veel overlap (of misverstand).

Subtitel is bv ook "Over versterkers, audio spelers, platenspelers, tuners, audio sets en hoofdtelefoons ". Niet zo logisch allemaal.

Het zou beter zijn als er meer passend werd gepost (in analoog, digitaal, diy, luidsprekers etc). Nu is het eigenlijk een zooitje

Dat vind ik juist zo irritant aan vinyl (naast nog een hoop andere dingen). Er zijn maar weinig albums die ik van begin tot eind zo goed vind dat ik alles wil horen. Zelfs op conceptalbums staat vaak nog wel een nummer die ik liever skip. Bij een digitaal medium kan dat makkelijk. Bij LP's (of cassettes of welk analoog medium dan ook) niet...

Bah, de afstandbediening-generatie <_<:D

Ik vind dat in zekere zin juist de kracht van het medium, het kan zijn dat je een nummer in het begin niet meer om aan te horen vindt, maar omdat je het steeds hoort uiteindelijk toch wel gaat waarderen.

Bah, de afstandbediening-generatie <_<:D

Ik vind dat in zekere zin juist de kracht van het medium, het kan zijn dat je een nummer in het begin niet meer om aan te horen vindt, maar omdat je het steeds hoort uiteindelijk toch wel gaat waarderen.

Dat zou kunnen ja... Zou ook kunnen dat je je steeds meer gaat ergeren aan dat nummer en dus de plaat helemaal niet meer gaat draaien omdat je dat nummer niet meer kunt aanhoren. Zou een beetje jammer zijn van de rest...

En inderdaad, leve de afstandsbediening! :D

Hoe gek ook, vroeger kon ik mij daar ook scheel aan ergeren om elke keer weer naar de draaitafel te lopen om een nummer te skippen, nu laat ik het gewoon draaien en erger mij daar helemaal niet meer aan.

Maar speel ik een cd af, dan zit ik met AB in de hand om door te skippen, een mens zit eigenlijk maf in elkaar :D

Nu is het eigenlijk een zooitje

Gewoon het geheel aan hardware gerelateerde groepen reduceren tot drie groepen, frontend, middleware en backend.

Maar dan graag wel met uitleg over deze termen...

bron, versterking, weergevers (incl akoestiek)

Duidelijk. Ik had al zo'n vermoeden, maar voor de beginner zijn het waarschijnlijk compleet nietszeggende kreten...

Hoe gek ook, vroeger kon ik mij daar ook scheel aan ergeren om elke keer weer naar de draaitafel te lopen om een nummer te skippen, nu laat ik het gewoon draaien en erger mij daar helemaal niet meer aan.

Maar speel ik een cd af, dan zit ik met AB in de hand om door te skippen, een mens zit eigenlijk maf in elkaar :D

Hetzelfde had/heb ik ook. Maar eerlijkheidshalve moet ik erbij vertellen dat ik een enkele LP ongemerkt minder draai als daar