Jump to content

Anti-Cable een nieuwe revolutie

audiofreak
 Share

Recommended Posts

Wat voor signaal zet die cooker eigenlijk op je kabels?

Moet je de cooker nog anders instellen voor het koken van een interlink, LS kabel of Netsnoer (waakvlam of grote wokbrander ;-)?

Ik heb geen flauw idee en de makers geven verder ook weinig inzicht daarin.

Op de helft van de pagina HIER kun je vinden wat ze er zelf over zeggen. Op zich klinkt het aannemelijk, maar in de praktijk merk ik niks van die voordelen; sterker nog, er zijn nadelen, dus iets doet het wel....

Het apparaat heeft verschillende uitgangen, zoals je op de link kunt zien en de luidsprekerconnectors zijn middels een simpele adapter ook om te bouwen tot netsnoerconnectors en die gebruiken dus hetzelfde circuit. Een netsnoer moet alleen 1 of 2 dagen langer aan de cooker dan luidsprekerkabel.

De rca- en xlr-connectors voor interlinks hebben intern blijkbaar een ander circuit (minder sterk signaal). Je kunt alleen netsnoeren en ls-kabels tegelijk cooken als je de pro-versie hebt. Anders is het of/of.

Je kunt ook trafo's, elco's, spoelen en andere filtercomponenten cooken.

Alleen de kooktijd is volgens de instructies bepalend voor het resultaat.

nu hebben ze er ongeveer 100 uur op zitten. Vergeleken met mijn vorige bericht: De bas is terug, het felle in het hoog is voor een deel weg, voor een ander deel niet.

@ azh en ook Erjee:

Ik zou volhouden met de interlink. Het gaat uiteindelijk helemaal goedkomen ermee.

Gisteravond voor het eerst weer naar een boeiend plaatje geluisterd; het komt eraan! :)

Toine.

@ azh en ook Erjee:

Ik zou volhouden met de interlink. Het gaat uiteindelijk helemaal goedkomen ermee.

Gisteravond voor het eerst weer naar een boeiend plaatje geluisterd; het komt eraan! :)

Toine.

Bedankt! Het wordt inderdaad steeds mooier.. Ik hoop dat de "hardheid" nog wat minder wordt..

Bedankt! Het wordt inderdaad steeds mooier.. Ik hoop dat de "hardheid" nog wat minder wordt..

Die hardheid herken ik niet, ook niet van het begin, eerlijk gezegd. Vandaag hoorde ik van Erjee dat hij het ook eerder een zeer rustige weergave vindt dan een al te heldere. Ben wel benieuwd hoe dat bij jou uit gaat pakken.

Het is voor mij ongeveer 17 jaar geleden dat ik voor het laatst in aanraking kwam met een kabel die echt moest inspelen (een vroege Siltech). Daar tussenin zitten weliswaar nog wel wat andere kabels, maar die waren ofwel tweedehands en reeds ingespeeld, ofwel ze hoefden gewoon echt niet ingespeeld te worden. Zoals de zelfbouw interlinks die Hans van Liempd deze zomer voor me heeft gemaakt; die klonken van begin af aan zeer goed en als ze al beter zijn geworden is dat heel subtiel in het hoog geweest.

Toen kwamen de Anti-luidsprekerkabels en ook die spelen niet in; ze klinken nieuw-uit-de-zak gelijk zoals het hoort, op verwaarloosbare details na.

De Anti-interlink is gelijk een heel ander verhaal.

In die 17 jaar was ik het inspeelverhaal een beetje naar het rijk der fabelen van overgevoelige audiofielen gaan verwijzen -- ik zeg het maar eerlijk -- en daar kom ik nu dan weer een beetje op terug. Ik kan ook niet anders.

Hij klinkt echt als het stenen tijdperk als ie nieuw is; alsof je naar een 16:9 kadertje van 150x 70 of zo zit te kijken waarachter een megafoon staat. Weg laag. Weg ruimte.

Het is wel jammer dat zo'n inspeeldoos als de Cable-cooker niet werkt -- zelfs contraproductief blijkt te zijn in dit geval. Voordat er 200 inspeeluren zijn gemaakt en de kabel wel los is gekomen ben ik drie maanden verder als ik elke dag 2 uurtjes luister. De laatste 10 dagen heeft het spul 12 uur per dag aangestaan en vanaf vanavond doe ik dat niet meer. Goed is goed. Zonet een uur of drie zitten luisteren en ik geloof het verder wel; het is weer boeiend, maar niet zo tastbaar als met de kabel van Hans. Ik vermoed dat dit komt omdat die kabel in het midhoog en hoog krachtiger klinkt. In dat gebied wordt presentie, focus en tastbaarheid door kleine nuanceverschillen bepaald en juist daar verschillen de beide kabels het meest.

Het mag nog best beter worden, maar het hoeft niet... :)

• 1 month later...

Ik heb de stoute schoenen maar aangetrokken en wat anti cable los van de rol besteld.

gisteren lekker lopen prutsen om de kabels op de juiste lengte te krijgen, de uiteinden te ontdoen van de rode coating en de kabels in de juiste vorm te krijgen zodat alles goed aangesloten kan worden. (best wel een klus)

De anti cable (35 euro)gaat het opnemen tegen een Kimber 8 TC (125 euro) in de volgende setup: marantz pm 14 mk.II KI versteker, marantz cd-14 cd :P speler, john van gent interlink Ag/Au en Kef XQ 5 luidsprekers.

Kimber 8 TC

anti cable

kef XQ 5 luidspreker

De kef luidsprekers hebben de mogelijkheid om te bi-wiren en het filter is daar op ontworpen dus zowel de Kimber 8 TC als de anti cable zat/word zo aangesloten.

Qua diameter blijft het geheel van de aders nagenoeg gelijk de kimber is geweven multi core litze 6,62 mm2 per kant opgedeeld naar hoog/superhoog en laag/midden dus 3,3 mm2 per aansluiting net als de anticable waarvan 1 enkele solid core geleider ook 3,3 mm2 is.

De te overbruggen lengte van versterker naar luidsprekers is ongeveer 150 cm.

Mijn eerste indrukken van vandaag na een uurtje of 2a3 luisteren naar de a.c. t.o.v. de kimber zijn : SCHOON , het laag klinkt gepulsder, sneller en minder versmeerd, de contouren in het laag zijn makkelijker te volgen eigenlijk hetzelfde fenomeen dat ik waarnam met eichmann bullet/wbt next gen. pluggen aan interlinks.

Toch kan ik me niet helemaal aan de indruk onttrekken dat ik ook wat druk mis in het laag, niet omdat het nu wennen is aan een schoner laag maar gewoon net iets minder druk en impact dan bij de Kimber.

Stemmen klinken duidelijker en helderder en ietsjes meer op de voorgrond maar krijgen ook iets nasaals net of er door de a.c. kabel meer nadruk op het hoogmidden/hoog word gelegd en overdreven gesteld alsof je door een koker aan het praten/zingen bent.

stemmen hebben op de 1 of andere manier minder body en emotie voor mijn gevoel.

Het hoog krijgt in combinatie met de metal dome tweeters een licht "splashy" scherp randje dat er bij de kimber niet was.

Ik denk dat dit bij b.v. textiel tweeters minder snel een "probleem" zal zijn.

Het Aspect wat mij bij de anti cable op dit moment relatief erg tegenvalt :o is de diepte afbeelding alles klinkt op dit moment platter dan bij de Kimber, alles is er wel maar je hoort de "ruimte" minder goed en ik mis wat gelaagdheid in de muziek ondanks dat het geen brij word en alles afzonderlijk te horen is.

voorlopig laat ik de a.c. lekker zitten waar ie zit en wachten we nog een paar weekjes om tot een definitief oordeel te komen.

grtjzz Daffy ;)

p.s. voor iemand die weinig geld wil uitgeven en toch (erg)goede bekabeling wil vind ik dit een absolute no brainer GELIJK DOEN (mits je geen last hebt van een beperkende WAF . :D )

Na een uur of 30-35 spelen vandaag weer even uitgebreid geluisterd naar de Anti-Cable kabel en het vermoeden dat ik had werd na een kabelwissel, terug naar de Kimber 8TC bevestigd. :blink:

Het splashy sherpe randje dat er eerst was is verdwenen, wel vind het hoog nog net iets te prominent aanwezig maar dit is stukken beter te pruimen dan bij de eerste kennismaking.

Er komt meer diepte in het geluidsbeeld, alles is minder plat en krijgt een eigen plaats in de ruimte maar (nog ?)niet zoals bij de kimber.

verder valt op dat het laag van de Kimber toch behoorlijk versmeerd klinkt t.o.v. de A.C. wat ik eigenlijk nooit zo ervaren heb

alsdat ik dat nu doe.

Tevens lijkt het alsof het laag van de A.C. iets meer kloten (excuus :D ) krijgt maar hier ben ik (nog) niet zeker van.

Ik ervaar het verschil in druk en impact nu als minder groot dan in de eerste instantie.

grtjzz Daffy ;)

p.s. ik geloof niet in autosuggestie geloof ik ;)

vandaag de Kimber weer teruggeplaatst nadat ik tot de conclusie ben gekomen dat de Anti-Cable

IN MIJN SET niet mijn ding is.

Wat natuurlijk meteen weer opvalt is de versmering in het laag, maar wel met meer oehmp en impact,

de diepte afbeelding van de kimber is toch echt duidelijk beter, het hoog klinkt weer een stuk vriendelijker

en stem/zang heeft meer emotie.

Wat ik bij de kimber mis is het strakkere snellere schone laag en het iets meer heldere upfront karakter van de A.C.

Wat ik van de Anti-Cable NIET mis is het schellere hoog, het ietwat nasale stem/zang geluid, beperkte ruimtelijke afbeelding, het slanke laag.

De Anti-Cable heeft heel veel kwaliteit(ten) en ik ben ervan overtuigd dat veel dure merken/soorten L.s.kabel het onderspit moeten delven tegen deze kabel voor een fractie van de prijs.

helaas heb ik moeten kiezen tussen 2 uitstekende l.s. Kabels waarbij het beste compromis voor mij de kimber is geworden.

Al met al was dit weer een leerzame en leuke ervaring en dat voor maar 35 euro. ;)

grtjzz Daffy ;)

p.s. het kost geen moeite om de verschillen te horen deze zijn overduidelijk en direct waarneembaar (in je eigen set en in je eigen omgeving)

De Anti-Cable heeft heel veel kwaliteit(ten) en ik ben ervan overtuigd dat veel dure merken/soorten L.s.kabel het onderspit moeten delven tegen deze kabel voor een fractie van de prijs.

p.s. het kost geen moeite om de verschillen te horen deze zijn overduidelijk en direct waarneembaar (in je eigen set en in je eigen omgeving)

Degelijk oordeel!

Ga je 'm trouwens doorverkopen?

Hallo Toine

Degelijk oordeel!

Ga je 'm trouwens doorverkopen?

Dank je

Nee ik verkoop hem niet door, je weet nooit wat de toekomst gaat brengen.

De Anti-cable gaat bij de rest van de verzameling "touwtjes"

Nu begint de zoektocht naar the best of both worlds <_< nu ik weet dat het op sommige punten (veel)beter kan zonder daar de hoofdprijs voor te moeten betalen.

heb je Misschien nog een goede suggestie ?

grtjzz Daffy ;)

beste daffy,

(je lijkt wel een vleermuis) ;)

Daarom heb ik ook supertweeters :D:P

m'n vriendin vind van niet. B) en ik moet haar gelijk geven als ik in de spiegel kijk ;)

Hallo Toine

Nee ik verkoop hem niet door, je weet nooit wat de toekomst gaat brengen.

Nu begint de zoektocht naar the best of both worlds <_< nu ik weet dat het op sommige punten (veel)beter kan zonder daar de hoofdprijs voor te moeten betalen.

Je vertelde dat het laag van de Anti-luidsprekerkabel je wel bevalt. Dan zou je misschien kunnen bi-wiren en precies daar die kabel op inzetten?

• 2 months later...
Hallo Toine

grtjzz Daffy ;

Heeft er iemand ervaring met JPS labs Bekabeling ? JPS labs

The Ultra Conductor speaker cables also compared quite well to the Kimber 8TC and Cardas TwinLink wire. The 8TC presented the deepest, most powerful bass of the trio, but also demonstrated perhaps the least control down low. In that category, the Ultra Conductor was king, followed closely by its Cardas competitor. For midrange performance, the three sets of cable were neck-and-neck. In the highs, however, the Kimber was perhaps the darkest, with the Cardas wire most glittery and forward. The Ultra Conductors distinguished themselves here by their sense of smoothness (again) and neutrality, seeming neither overly dark nor overly bright.

volledige review(s) op deze pagina:ultraconductor (soundstage)

grtjz daffy ;)

p.s. gaarne geen onzinnige of niks toevoegende reacties.(gezien de laatste tijd :(<_< hear)

• 1 year later...

He He eindelijk gevonden (een tijdje geleden al trouwens)

Dit is voor mij de kabel die de goede eigenschappen van kimber 8TC en de anti-cable verenigd in mijn set.

Het was even zoeken maar toch gevonden, met als 2e voordeel nog een vriendelijke prijs ook.

mijn bevindingen komen nagenoeg overeen met de klankomschrijving op de site.

audio advies ls-1 HE

Daffy ;) (me happy B) )

• 4 months later...

Even dit oude topic omhoog gehaald.

De jumpers op mijn JMR Offrandes waren zilveren staafjes onbeschermd en erg vervuild (zwart geworden)

Vervangen door 4 stukjes Anti Cable (cadeautje van Toine) en ik moet zeggen het klinkt erg goed.

De Kimber Monocle XL aangesloten op de tweeter en jumpers naar de woofer.

Ik hoor meer details, het geheel klinkt schoner en frisser, meer dynamiek en de bas is nog wat strakker.

Een setje Anti Cable jumpers met spades kost een paar tientjes, deze waren gratis. Zou eigenlijk de Anti Cable eens moeten proberen als LS kabel en vergelijken met de Monocle XL. Die is 15x duurder, maar ik denk niet 15x beter. ;)

Dat is precies wat er gebeurt als je overgangsweerstanden van slechte contacten reduceert. Waarschijnlijk had je hetzelfde resultaat gehad als je de bestaande situatie eens flink gereinigd had.

Dat zou kunnen, maar feit blijft dat 4 jumpers van een paar tientjes fantastisch klinken. Ik ga nog eens een jumpervergelijk doen met verschillende materialen om een te beluisteren of er werkelijk verschil te horen is.

mijn indruk is van wel. Maar vergelijken met toen het klonk met de oude jumpers in goede staat dat kan niet. Er is teveel veranderd.

Vervangen door 4 stukjes Anti Cable (cadeautje van Toine) en ik moet zeggen het klinkt erg goed.

Zou eigenlijk de Anti Cable eens moeten proberen als LS kabel en vergelijken met de Monocle XL. Die is 15x duurder, maar ik denk niet 15x beter. ;)

Hmmm.... ik heb nog 2x2 meter en 2x5 meter anticable liggen uit eerdere setups.

Je mag het zo proberen; het zou een interessant experiment zijn, want deze Anti kost

Dat is precies wat er gebeurt als je overgangsweerstanden van slechte contacten reduceert. Waarschijnlijk had je hetzelfde resultaat gehad als je de bestaande situatie eens flink gereinigd had.

Dat zou kunnen, maar feit blijft dat 4 jumpers van een paar tientjes fantastisch klinken. Ik ga nog eens een jumpervergelijk doen met verschillende materialen om een te beluisteren of er werkelijk verschil te horen is.

mijn indruk is van wel. Maar vergelijken met toen het klonk met de oude jumpers in goede staat dat kan niet. Er is teveel veranderd.

En nu worden er weer aan jumpers welhaast magische eigenschappen toegekend. Je kunt aan de binnenkant ook de bedrading van de verschillende units aan