Jump to content

Densen demagic CD

rocco
 Share

Recommended Posts

...

Ik vind het wel wat hebben, dat eigenwijze van audiofielen die lekker doen wat hun oren ze ingeven en zich niet laten hinderen door kennis van zaken alleen, omdat die liever lui dan moe maakt. "Kennis van zaken" zou je immers zomaar wijs kunnen maken dat iets niet werkt en dan hoef je nooit meer de moeite te nemen om zelf te luisteren, zelfs niet voor 1 keer. Voor de rest van je leven laat kennis van zaken je dan vasthouden aan een mening die je nooit zelf hebt geverifieerd en da's een zwakke ingang voor een autonoom leven. ;)

Daar zeg je nogal wat. Probeer je hier op een uiterst beschafde manier te zeggen dat je het luisteraar-bashen op dit forum (en hififorum) met enige reserve bekijkt?

Of probeer ik het nu ook weer iets te beschaafd te zeggen?

Ik vind het wel wat hebben, dat eigenwijze van audiofielen die lekker doen wat hun oren ze ingeven en zich niet laten hinderen door kennis van zaken alleen, omdat die liever lui dan moe maakt. "Kennis van zaken" zou je immers zomaar wijs kunnen maken dat iets niet werkt en dan hoef je nooit meer de moeite te nemen om zelf te luisteren, zelfs niet voor 1 keer. Voor de rest van je leven laat kennis van zaken je dan vasthouden aan een mening die je nooit zelf hebt geverifieerd en da's een zwakke ingang voor een autonoom leven. ;)

Daar zeg je nogal wat. Probeer je hier op een uiterst beschafde manier te zeggen dat je het luisteraar-bashen op dit forum (en hififorum) met enige reserve bekijkt?

Of probeer ik het nu ook weer iets te beschaafd te zeggen?

:) Heel beschaafd, maar niks teveel gezegd hoor!

Ik zei eigenlijk: het is het leukst om zelf tot een mening of oordeel te komen ipv volledig te vertrouwen op kennis van buitenaf (waaronder meetapparatuur of vaststaande aannames die niet stroken met de waarneming).

Ik vind het wel wat hebben, dat eigenwijze van audiofielen die lekker doen wat hun oren ze ingeven en zich niet laten hinderen door kennis van zaken alleen, omdat die liever lui dan moe maakt.

"Kennis van zaken" zou je immers zomaar wijs kunnen maken dat iets niet werkt en dan hoef je nooit meer de moeite te nemen om zelf te luisteren, zelfs niet voor 1 keer. Voor de rest van je leven laat kennis van zaken je dan vasthouden aan een mening die je nooit zelf hebt geverifieerd en da's een zwakke ingang voor een autonoom leven. ;)

Mensen die ooit de weg door het doolhof wat leidt tot "kennis van zaken" met succes hebben gevonden zouden dergelijke uitspraken nooit doen.

Eigenlijk zijn ingenieurs maar bofkonten, die hoeven als het om audio gaat af en toe alleen maar een beetje hun oortjes te gebruiken om een - zoals jij zo treffend omschrijft - autonoom leven te leiden.

En die oortjes gebruiken, dat gaat bij audio vanzelf :D

Je bedoelt dat we van jou gewoon mogen vinden dat een Meridian G08 beter is dan een Marantz 7300? En dat het soms veel uitmaakt welke luidspreker-kabel we gebruiken? En dat een Bryston versterker een volkomen ander klank-karakter heeft dan een Arcam? :o

Laatst een marantz cd14 op de kop weten te tikken voor bij mijn pm14 ki van iemand die echt heel erg voorzichtig met zijn spullen is omgegaan.

Enig nadeel was dat de cd 14 al even niet meer gespeeld had omdat wegens ruimtegebrek en WAF :mad2: zijn set stuk voor stuk de deur uitging.

Wat er voor terug kwam was een denon receiver met dvd speler en een setje kef kht 2005 eitjes :blink: echt doodzonde ,maar dat is mijn mening

Na 4 dagen warmdraaien en lekker luisteren heb ik er een eigen compilatie van de densen demagic cd, stereoplay burn in signalen en de isotek full system enhancer cd doorheengejaagd en kan voor mezelf tot geen andere conclusie komen dan dat het geluid er absoluut op vooruit is gegaan.

geen werelden van verschil maar zeker een verbetering.

hoe het kan en werkt geen idee :confused:

daffy ;)