Jump to content

Van monitor naar vloerstaander

<Opeth>
 Share

Recommended Posts

Dag allemaal,

Momenteel ben ik in het bezit van Dynaudio Contour 1.1 speakers in combinatie met Arcam A85 geintegreerd, NAD C541i cd-speler en Monster bekabeling. Om praktische redenen wil ik overstappen naar vloerstaanders (2e hands of nieuw) die passen bij mijn wensen.

Dat wil zeggen een speaker die niet overdreven veel ruimte nodig heeft, bij de rest van mijn set matcht en met onze muzieksmaken goed overweg kan (pop, klassiek, jazz, blues, rock, (zware)metal).

Wie kan wat merken/modellen aanbevelen in de prijsklasse tot

Beste Opeth,

Gezien je gebruikersnaam en je muzieksmaak zou ik de richting van klipsch uitproberen. Hebben ook leuke speakers in die prijsklasse. Acoustic Energy, volle bassen en iets lastiger te plaatsen, kan ook. Wil je meer, dan kan je eventueel naar een leuke tweedehands set Kef's gaan kijken, of nieuw. Hou je van wat strakkere bassen, maar minder zwaar aanwezig zou je op Monitor Audio kunnen zoeken.

Er zijn er natuurlijk nog veel meer, maar dit is wat er nu in me opkomt.

Succes,

Lestat

P.S. Welkom op dit forum! :D

Ik kan je de c80's van Kef aanbevelen. ( staan nog ergens te koop op marktplaats

Zelf ben ik ook in bezit van de c80's en denk dat

het strakke laag en wat "witte" geluidsbeeld van de arcam heel goed matched met de Kef's.

Zelf vind ik de speakers geschikt voor alle soorten muziek.

Groet, max.

Bedankt voor jullie reacties tot zover.

Ik zit momenteel de Dali Ikon 5 of 6 te overwegen.

Heeft iemand ervaring met die serie?

Ik niet, maar ga nou eens gewoon luisteren en liefst uitgebreid, dan kom je vanzelf tot de ontdekking wat je wel of niet bevalt. Je kunt anderen vragen naar advies, op zich niks nis mee, maar dit is het beste: zelf luisteren. :);)

Beste Opeth,

Plan een goede luistersessie bij een dealer, en als het bevalt krijg je van de meeste dealers de speakers "op zicht" wel mee naar huis. In een luisterruimte kan het nl. ook heel anders klinken dan bij jou thuis!

Greezt,

Lestat

Mhh d.a countour,s 1.1 een zeer goede monitor ,maar waarom een zou je niet een

sub woofer erbij plaatsen, oke een staander heeft meer body maar kunnen, ook meer nadelige reflecties in je kamer teweeg brengen.

En een monitor, ook al heeft deze de ontbrekende grondtoonen,is deze wel de in het voordeel van directe weergave,met een fraai hoog en middengebied.

En zou als je de sound van deze speaker bevalt,oa kijk uit anders naar de vloestaanders hiervan.

Of overweeg een upgrading aan je versterker, oa cd player,deze speakers zijn het zeker het waard.

Ps of een set luid.sp standaardts kunnen ook wel helpen.

Maar tja dat is mijn gedaghte gr toontje.

Zoals gezegd is de overstap naar vloerstaanders een praktische overweging.

Daarom concentreer ik me op vloerstaanders die het beste bij mijn huidige set passen.

Een subwoofer is niet nodig, want de 1.1 's produceren naar mijn smaak genoeg laag in de ruimte waarin ze staan.

Maar goed, een luistersessie moet nog plaatsvinden.

• 2 weeks later...
Inmiddels heb ik een uitgebreide luistersessie gehad bij de lokale hifi-boer.

Ik heb b&w, dali, kef en monitor audio beluisterd.

Het is uiteindelijk de Monitor Audio RS6 geworden.

Past precies binnen mijn wensen en budget.

gefeliciteerd.

Daar hoort een bloemetje bij.

us_org_big.jpg

Dag allemaal,

Momenteel ben ik in het bezit van Dynaudio Contour 1.1 speakers in combinatie met Arcam A85 geintegreerd, NAD C541i cd-speler en Monster bekabeling. Om praktische redenen wil ik overstappen naar vloerstaanders (2e hands of nieuw) die passen bij mijn wensen.

Dat wil zeggen een speaker die niet overdreven veel ruimte nodig heeft, bij de rest van mijn set matcht en met onze muzieksmaken goed overweg kan (pop, klassiek, jazz, blues, rock, (zware)metal).

Wie kan wat merken/modellen aanbevelen in de prijsklasse tot